More stories

Britse mobiele aanbieders lanceren reclameplatform

De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.

Mobile

Nieuwe abonnementen KPN: data centraal

KPN brengt per 1 juli nieuwe abonnementen op de markt. Die beginnen sterk op de kabel- en DSL-abonnmenten te lijken: onbeperkt bellen en sms’en met differentiatie naar internetsnelheid en omvang databundel.

Mobile

KLM publiceert mobiel 3D-spel

KLM staat op het punt om een zelfontwikkeld spel voor telefoons en tablets op de markt te brengen. De luchtvaartmaatschappij ‘buzzt’ al maanden en zegt nu dat de publicatie aanstaande is.

Mobile
Premium

Veertien procent online betalingen via mobiel

Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.

E-commerce

Shazam met interactieve tv-reclame naar Nederland

Nederlandse tv-adverteerders kunnen binnenkort hun reclame interactief maken via de mobiele app van Shazam.

Mobile

Snapchat van niks naar top drie in Nederland

De wegwerpfoto’s van Snapchat winnen snel aan populariteit in Nederland. Drie maanden geleden was de mobiele app nergens te vinden in de toplijsten met downloads, nu staat de Amerikaanse social app op drie.

Mobile

‘Contactloos betalen groeit snel naar 45 miljard euro’

Contactloos en mobiel betalen in de Europese retail groeit van 0,1 miljard vorig jaar naar 45 miljard euro in 2017. De kassaomgeving digitaliseert.

Mobile

Prime Ventures investeert in Duitse spelletjesverspreider

Het Nederlandse investeringsbedrijf Prime Ventures neemt voor tien miljoen euro een belang in Applift uit Duitsland. Prime gaat meer in het buitenland werken.

Mobile

Live ‘instapinformatie’ bij NS stap dichterbij

Op een mobiele app zien waar zitplek is in een aankomende trein. Dat idee is een stap dichterbij gekomen nu een verkennende proef van de NS is afgesloten en positief ontvangen.

Mobile

Couch shopping, liever op de tablet

Met de discussie over het ‘first screen’ en ‘second screen’ in volle gang, is er een interessante trend gaande op het gebied van e-commerce. Naar het lijkt, zitten we steeds vaker samen op de bank voor de tv… te shoppen op onze tablet.

Mobile

Telegraaf brengt nieuwe Androidapp uit

De mobiele app voor Android van dagblad De Telegraaf is vernieuwd. Met het redesign van de gratis internetkrant brengt de uitgever de Androidtitel qua stijl in overeenstemming met de iOS-uitgaven.

Mobile

Nederlandse mobiele markt krimpt

Mobiele operators in Nederland hebben hun gezamenlijke omzet met 5,4 procent zien dalen in de eerste maanden van het jaar. De krimp is twee keer groter dan een jaar geleden.

Mobile
Premium

Mobile advertising: de stand van zaken

Menig publisher met een mobiele website en/of mobiele app weet het: adverteerders zijn terughoudend met het boeken van campagnes op mobiele sites en apps. Onderzoek wijst uit……

Mobile

Groupon en American Express investeren in SumUp

SumUp heeft in de tweede financieringsronde een bedrag van miljoenen euro’s opgehaald om zijn mobiele betaalsysteem naar meer markten uit te rollen. Groupon en American Express zijn nieuwe investeerders.

Mobile

BBC: ‘Consument verwácht reclame op mobiel’

Een onderzoek van BBC Global News bevestigt dat wat velen vermoeden en sommigen huiverig over zijn: de consument verwacht reclame te zien op zijn telefoon en tablet.

Mobile