Britse mobiele aanbieders lanceren reclameplatform
De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.
De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.
KPN brengt per 1 juli nieuwe abonnementen op de markt. Die beginnen sterk op de kabel- en DSL-abonnmenten te lijken: onbeperkt bellen en sms’en met differentiatie naar internetsnelheid en omvang databundel.
KLM staat op het punt om een zelfontwikkeld spel voor telefoons en tablets op de markt te brengen. De luchtvaartmaatschappij ‘buzzt’ al maanden en zegt nu dat de publicatie aanstaande is.
Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.
Nederlandse tv-adverteerders kunnen binnenkort hun reclame interactief maken via de mobiele app van Shazam.
De wegwerpfoto’s van Snapchat winnen snel aan populariteit in Nederland. Drie maanden geleden was de mobiele app nergens te vinden in de toplijsten met downloads, nu staat de Amerikaanse social app op drie.
Contactloos en mobiel betalen in de Europese retail groeit van 0,1 miljard vorig jaar naar 45 miljard euro in 2017. De kassaomgeving digitaliseert.
Het Nederlandse investeringsbedrijf Prime Ventures neemt voor tien miljoen euro een belang in Applift uit Duitsland. Prime gaat meer in het buitenland werken.
Op een mobiele app zien waar zitplek is in een aankomende trein. Dat idee is een stap dichterbij gekomen nu een verkennende proef van de NS is afgesloten en positief ontvangen.
Met de discussie over het ‘first screen’ en ‘second screen’ in volle gang, is er een interessante trend gaande op het gebied van e-commerce. Naar het lijkt, zitten we steeds vaker samen op de bank voor de tv… te shoppen op onze tablet.
De mobiele app voor Android van dagblad De Telegraaf is vernieuwd. Met het redesign van de gratis internetkrant brengt de uitgever de Androidtitel qua stijl in overeenstemming met de iOS-uitgaven.
Mobiele operators in Nederland hebben hun gezamenlijke omzet met 5,4 procent zien dalen in de eerste maanden van het jaar. De krimp is twee keer groter dan een jaar geleden.
Menig publisher met een mobiele website en/of mobiele app weet het: adverteerders zijn terughoudend met het boeken van campagnes op mobiele sites en apps. Onderzoek wijst uit……
SumUp heeft in de tweede financieringsronde een bedrag van miljoenen euro’s opgehaald om zijn mobiele betaalsysteem naar meer markten uit te rollen. Groupon en American Express zijn nieuwe investeerders.
Een onderzoek van BBC Global News bevestigt dat wat velen vermoeden en sommigen huiverig over zijn: de consument verwacht reclame te zien op zijn telefoon en tablet.