More stories

Google’s learnings in m-commerce

Bijna 75 procent van de in het eerste kwartaal verkochte smartphones draaien op Google’s Android. Al deze gebruikers doen steeds vaker aan mobiel winkelen maar haken nog te vaak af gedurende het bestelproces.

Mobile

Marks & Spencer: grootste omzetgroei uit multichannel

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.

E-commerce

Nieuwe app voor gezichtsherkenning in Google Glass

Niet voor het grote publiek en toch ook weer wel is de nieuwe app voor gezichtsherkenning met Google Glass. Medref moet artsen en verplegers beter en sneller hun werk aan het bed in de consultkamer laten doen.

Mobile

Distimo opent buitenlandse kantoren

Het Utrechtse mobile analytics-bedrijf Distimo opent verkoopkantoren op vier grote buitenlandse markten.

Analytics

Hoe de Bijenkorf succesvol pioniert met m-commerce

Luxe warenhuis de Bijenkorf lanceerde vorig jaar mei een volledig responsive mobiele site die niet alleen de shopervaring vereenvoudigt, maar ook inspiratie biedt. Deze mobiele webshop van de Bijenkorf verviervoudigde het aandeel van mobiele bezoekers in de omzet.

Mobile

Verlies mobiele marketeer Velti: 156 miljoen dollar

De internationale mobiele marketingspecialist Velti schrijft een verlies van 156 miljoen over het eerste kwartaal. Een eenmalige afschrijving op goodwill is daar debet aan, evenals de strategische heroriëntatie die het bedrijf doorloopt.

Mobile

NFC-betalen gaat live op Schiphol bij AKO

De winkels van AKO en See Buy Fly op Schiphol zijn de eerste locaties waar consumenten nu contactloos kunnen betalen. Dit jaar volgen steeds meer locaties elders in het land.

Mobile

Bever rust winkels uit met tablets

Bezoekers van winkels van outdoorspecialist Bever kunnen binnenkort in de winkel hun bestellingen gaan doorgeven via daar aanwezige tabletcomputers.

Mobile

Google Offers live in Duitsland

Google begint de Europese uitrol van zijn couponsite Offers. Na proeftuin Engeland is Duitsland op het vasteland de eerste markt waar offline retailers deze vorm van mobiele reclame kunnen inzetten.

Mobile

NU.nl publiceert nieuwe Androidapp

Nieuwssite NU.nl brengt na maanden ontwikkelen en testen met zijn gebruikers een nieuwe versie van zijn Androidsoftware.

Mobile

Taco Bell adverteert op Snapchat

Immens populair onder jongeren in Amerika en snelle stijger in Nederland: foto-app Snapchat. Taco Bell is in Amerika de eerste nationale adverteerder die een actie houdt op dit bijna ongrijpbare sociale medium.

Mobile

Upcoming.nl brengt iPhone-app uit

Kennis en technologie uit de stal van Hyves is de basis voor de site en nieuwe app van Upcoming.nl. De titel laat zien welke leuke, bijzondere en hilarische content op dit moment populair is onder Nederlandse internetters.

Mobile
Premium

‘Twaalf procent e-commerce via mobiel’

Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.

E-commerce

Je mobiele app op nummer 1 met Facebook

Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!

Conversie

Onderzoek: ‘WhatsApp groter dan sms’

Consumenten versturen meer tekstberichtjes via Whatsapp, Kik en Viber dan per sms. Het voor mobiele operators treurige omslagpunt is bereikt.

Mobile