Google’s learnings in m-commerce
Bijna 75 procent van de in het eerste kwartaal verkochte smartphones draaien op Google’s Android. Al deze gebruikers doen steeds vaker aan mobiel winkelen maar haken nog te vaak af gedurende het bestelproces.
Bijna 75 procent van de in het eerste kwartaal verkochte smartphones draaien op Google’s Android. Al deze gebruikers doen steeds vaker aan mobiel winkelen maar haken nog te vaak af gedurende het bestelproces.
Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.
Niet voor het grote publiek en toch ook weer wel is de nieuwe app voor gezichtsherkenning met Google Glass. Medref moet artsen en verplegers beter en sneller hun werk aan het bed in de consultkamer laten doen.
Het Utrechtse mobile analytics-bedrijf Distimo opent verkoopkantoren op vier grote buitenlandse markten.
Luxe warenhuis de Bijenkorf lanceerde vorig jaar mei een volledig responsive mobiele site die niet alleen de shopervaring vereenvoudigt, maar ook inspiratie biedt. Deze mobiele webshop van de Bijenkorf verviervoudigde het aandeel van mobiele bezoekers in de omzet.
De internationale mobiele marketingspecialist Velti schrijft een verlies van 156 miljoen over het eerste kwartaal. Een eenmalige afschrijving op goodwill is daar debet aan, evenals de strategische heroriëntatie die het bedrijf doorloopt.
De winkels van AKO en See Buy Fly op Schiphol zijn de eerste locaties waar consumenten nu contactloos kunnen betalen. Dit jaar volgen steeds meer locaties elders in het land.
Bezoekers van winkels van outdoorspecialist Bever kunnen binnenkort in de winkel hun bestellingen gaan doorgeven via daar aanwezige tabletcomputers.
Google begint de Europese uitrol van zijn couponsite Offers. Na proeftuin Engeland is Duitsland op het vasteland de eerste markt waar offline retailers deze vorm van mobiele reclame kunnen inzetten.
Nieuwssite NU.nl brengt na maanden ontwikkelen en testen met zijn gebruikers een nieuwe versie van zijn Androidsoftware.
Immens populair onder jongeren in Amerika en snelle stijger in Nederland: foto-app Snapchat. Taco Bell is in Amerika de eerste nationale adverteerder die een actie houdt op dit bijna ongrijpbare sociale medium.
Kennis en technologie uit de stal van Hyves is de basis voor de site en nieuwe app van Upcoming.nl. De titel laat zien welke leuke, bijzondere en hilarische content op dit moment populair is onder Nederlandse internetters.
Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.
Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!
Consumenten versturen meer tekstberichtjes via Whatsapp, Kik en Viber dan per sms. Het voor mobiele operators treurige omslagpunt is bereikt.