More stories

‘Contactloos betalen groeit snel naar 45 miljard euro’

Contactloos en mobiel betalen in de Europese retail groeit van 0,1 miljard vorig jaar naar 45 miljard euro in 2017. De kassaomgeving digitaliseert.

Mobile

Prime Ventures investeert in Duitse spelletjesverspreider

Het Nederlandse investeringsbedrijf Prime Ventures neemt voor tien miljoen euro een belang in Applift uit Duitsland. Prime gaat meer in het buitenland werken.

Mobile

Live ‘instapinformatie’ bij NS stap dichterbij

Op een mobiele app zien waar zitplek is in een aankomende trein. Dat idee is een stap dichterbij gekomen nu een verkennende proef van de NS is afgesloten en positief ontvangen.

Mobile

Couch shopping, liever op de tablet

Met de discussie over het ‘first screen’ en ‘second screen’ in volle gang, is er een interessante trend gaande op het gebied van e-commerce. Naar het lijkt, zitten we steeds vaker samen op de bank voor de tv… te shoppen op onze tablet.

Mobile

Telegraaf brengt nieuwe Androidapp uit

De mobiele app voor Android van dagblad De Telegraaf is vernieuwd. Met het redesign van de gratis internetkrant brengt de uitgever de Androidtitel qua stijl in overeenstemming met de iOS-uitgaven.

Mobile

Nederlandse mobiele markt krimpt

Mobiele operators in Nederland hebben hun gezamenlijke omzet met 5,4 procent zien dalen in de eerste maanden van het jaar. De krimp is twee keer groter dan een jaar geleden.

Mobile
Premium

Mobile advertising: de stand van zaken

Menig publisher met een mobiele website en/of mobiele app weet het: adverteerders zijn terughoudend met het boeken van campagnes op mobiele sites en apps. Onderzoek wijst uit……

Mobile

Groupon en American Express investeren in SumUp

SumUp heeft in de tweede financieringsronde een bedrag van miljoenen euro’s opgehaald om zijn mobiele betaalsysteem naar meer markten uit te rollen. Groupon en American Express zijn nieuwe investeerders.

Mobile

BBC: ‘Consument verwácht reclame op mobiel’

Een onderzoek van BBC Global News bevestigt dat wat velen vermoeden en sommigen huiverig over zijn: de consument verwacht reclame te zien op zijn telefoon en tablet.

Mobile

Google’s learnings in m-commerce

Bijna 75 procent van de in het eerste kwartaal verkochte smartphones draaien op Google’s Android. Al deze gebruikers doen steeds vaker aan mobiel winkelen maar haken nog te vaak af gedurende het bestelproces.

Mobile

Marks & Spencer: grootste omzetgroei uit multichannel

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.

E-commerce

Nieuwe app voor gezichtsherkenning in Google Glass

Niet voor het grote publiek en toch ook weer wel is de nieuwe app voor gezichtsherkenning met Google Glass. Medref moet artsen en verplegers beter en sneller hun werk aan het bed in de consultkamer laten doen.

Mobile

Distimo opent buitenlandse kantoren

Het Utrechtse mobile analytics-bedrijf Distimo opent verkoopkantoren op vier grote buitenlandse markten.

Analytics

Hoe de Bijenkorf succesvol pioniert met m-commerce

Luxe warenhuis de Bijenkorf lanceerde vorig jaar mei een volledig responsive mobiele site die niet alleen de shopervaring vereenvoudigt, maar ook inspiratie biedt. Deze mobiele webshop van de Bijenkorf verviervoudigde het aandeel van mobiele bezoekers in de omzet.

Mobile

Verlies mobiele marketeer Velti: 156 miljoen dollar

De internationale mobiele marketingspecialist Velti schrijft een verlies van 156 miljoen over het eerste kwartaal. Een eenmalige afschrijving op goodwill is daar debet aan, evenals de strategische heroriëntatie die het bedrijf doorloopt.

Mobile