More stories

Orange scoort als ‘bold challenger’

Het aantal mobiele postpaidklanten van Orange, de tweede telecomaanbieder in Belgie, steeg 6,8 procent dankzij 26.000 nieuwe klanten. Ook kwamen er in het tweede kwartaal 16.000 convergente klanten bij.

Mobile

Mogelijk deze week duidelijkheid over fusie Sprint en T-Mobile

Mogelijk deze week al wordt duidelijk of de fusie van Sprint en de Amerikaanse dochter van T-Mobile door kan gaan. De bedrijven vertegenwoordigen een waarde van 26,5 miljard dollar.

Mobile

F1 Zandvoort krijgt ‘tweedehandssite’ tickets

Wie morgen geen toegangskaartje voor de Grand Prix in Zandvoort krijgt toegewezen, maakt nog een kleine kans op de officiële tweedehandssite die er nog komt.

Tech

20 jaar geleden: Apple lanceert als eerste wifi

Het is inmiddels zo wijdverbreid dat je je nauwelijks kunt voorstellen dat het er ooit niet was: Wifi. Twintig jaar geleden lanceerde Apple de draadloze technologie als eerste in zijn schelpvormige iBooks. Met behulp van Nederlanders.

Mobile

Ahoy krijgt toekomstvast mobiel netwerk

Vodafone, KPN en T-Mobile gaan in Rotterdam Ahoy een toekomstvast mobiel indoor netwerk aanleggen voor een optimale mobiele gebruikerservaring voor de bezoekers van de evenementenaccommodatie.

Mobile

Waarom apps een onmisbaar hulpmiddel zijn in e-commerce

Mobile commerce is onlosmakelijk verbonden met de groei van in-app-aankopen. In een snel evoluerende en competitieve branche als e-commerce is het inspelen op trends en veranderingen simpelweg een must. Merken zullen zich dus moeten richten op in-app-aankopen.

Mobile

Gebruikers Airmail boos over abonnement

Gebruikers van de populaire app Airmail voor iOS zijn boos nu ontwikkelaar Bloop ineens een betaalmodel heeft gelanceerd. Er moet betaald worden voor meldingen van binnenkomende mails en het gebruik van meerdere accounts.

Mobile

Nederlandse gemeenten krijgen ‘antenneplicht’ voor 5G

Nederlandse gemeenten krijgen de plicht om mee te werken aan de aanleg van antenne-installaties voor supersnel internet in openbare gebouwen, lantaarnpalen en verkeerslichten. Dat staat in een voorlopig wetsvoorstel van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, waaruit het AD citeert.

Tech

Tele2 Zakelijk gaat op in T-Mobile Ondernemen

Tele2 Zakelijk stopt op 1 augustus met de verkoop van mobiele diensten. Nieuwe klanten sluiten vanaf dat moment een zakelijk mobiel abonnement bij T-Mobile Ondernemen af. Voor de huidige mobiele klanten van Tele2 Zakelijk verandert er niets.

Mobile

Infographic: VS en Zwitserland lopen voorop met snel 5G

Deeerste5Gnetwerkenzijneenfeit.Weliswaarisnergensnogsprakevaneenvolledigdekkendnetwerk(behalveinhetministaatjeMonaco),desnelheidkanalwelwordengemeten.OpenSignaltrofindeVS5Gverbindingenvan1,816Mbpsaan,2,7keerzosnelals4G.ZwitserlandenZuidKoreavolgenopenigeafstand.Nederlandstaaternognietbij.Defrequentiesmoeteneerstnoggeveildworden.

Mobile

Monaco claimt volledig dekkend 5G netwerk

Monaco claimt het eerste volledig dekkende 5G netwerk in gebruik te hebben genomen. Monaco Telecom deed daarbij een beroep op Huawei voor de apparatuur.

Mobile

Proximus en Orange gaan netwerken delen

De twee grootste Vlaamse telecombedrijven Proximus en Orange gaan hun mobiele toegangsnetwerken met elkaar delen. Ze hopen zo de introductie van 5G in België te versnellen.

Mobile

Simpel grootste virtuele telecomaanbieder

Simpel is sinds in het eerste kwartaal van 2019 de grootste MVNO van Nederland, oftewel een mobiele aanbieder zonder eigen netwerk. Dat blijkt uit het Dutch Mobile Virtual Operators rapport van Telecompaper. De no-frills aanbieder heeft de sterkste organische groei in de markt voor virtuele aanbieders laten zien, waardoor de Simpel concurrenten Lebara en Lycamobile qua marktaandeel heeft ingehaald.

Mobile

Record aantal mobiele games gedownload

In het tweede kwartaal is wederom een recordaantal mobiele games gedownload uit de appwinkels van Apple en Google: in totaal 11,2 miljard volgens marktvorser AppAnnie.

Mobile

Uber bereidt zich voor op wereldwijde uitrol loyaliteitsprogramma

Uber lijkt zich voor te bereiden op een wereldwijde uitrol van haar loyaliteitsprogramma Uber Rewards. Begin dit jaar werd het programma in een aantal Amerikaanse steden gelanceerd, waaronder New York, Miami en San Diego, om vervolgens uit te breiden naar de 25 grootste steden van het land. Op korte termijn lijkt ook Nederland te volgen.

Customer Loyalty