More stories

Meta: geen advertenties in Threads

Meta test geen advertenties in Threads test en heeft ook geen onmiddellijke plannen om met de dienst geld te verdienen. Dat zegt het bedrijf nadat programmeurs verwijzingen naar advertentieproducten in de code van de app hebben ontdekt.

Online advertising
Premium

Perplexity krijgt reclames naast zoekresultaten

Zoek- of eigenlijk: antwoordenmachine Perplexity.ai voert vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een nieuw verdienmodel in: reclame naast zijn zoekresultaten.

Online advertising
Premium

Franke Media lanceert internationale kortingssite Couponplus

De uitgever van onder meer Acties.nl, Deals.be en Angebote.at wil sneller een groot netwerk van kortingssites kunnen exploiteren. Daartoe lanceert het de nieuwe titel Couponplus, die stevig op GenAI leunt.

Publishing
Premium

‘2024 wordt beste reclamejaar sinds corona’

Adverteerders wereldwijd geven dit jaar naar verwachting voor het eerst meer dan 1.000 miljard dollar uit aan analoge en digitale reclame.

Marketing
Premium

‘Consentloze campagnes scoren beter, maar Google verwart markt’

Twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers is onzichtbaar voor adverteerders. Deze mensen geven geen toestemming voor persoonsgerichte reclames. Nieuwe technologie maakt die mensen wel benaderbaar en zelfs rendabel. De beeldvorming over deze materie wordt getroebleerd door Googles internationale cookiesfiasco bij Chrome.

Online advertising

Winst retailmedia verdubbeld bij MediaMarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.

Retailmedia

Google stopt advertentieprogramma’s in Rusland

Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.

Online advertising

The Cirqle automatiseert optuigen influencercampagnes

Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.

Influencer marketing

AMZ Consultancy koopt Amazonsellers.nl

AMZ Consultancy, specialist in handelen en adverteren op marktplaatsen, neemt de site en klanten van Amazonsellers.nl over.

Marketplaces

KLM voegt CO2-data toe aan inkoopbeleid Google-reclame

Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.

Sustainability

Eredivisieclubs wijzen geld voor anti-gokcampagne af

Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.

Online marketing
Premium

X spant antitrustzaak aan tegen adverteerders

Linda Yaccarino, CEO van X, heeft dinsdag aangekondigd dat het platform een antitrustzaak heeft aangespannen tegen de Global Alliance for Responsible Media (GARM) en de World Federation of Advertisers (WFA). Yaccarino beschuldigt de organisaties, evenals GARM-leden CVS Health, Mars, Ørsted en Unilever, van een wat zij noemt een systematische illegale boycot.

Online advertising

Altice verkoopt Teads aan Outbrain voor een miljard

Teads, een dochteronderneming van het Europese telecombedrijf Altice, gespecialiseerd in online advertentievideo, fuseert met Outbrain. Deze laatste installeert gespecialiseerde reclametechnologie op mediasites.

Venture

Google wacht (opnieuw) met het uitfaseren van third-party cookies: wacht zelf niet

Google aangegeven het testen met het beëindigen van third-party cookies in Chrome te pauzeren. De echte uitfasering is daarmee opnieuw uitgesteld.

Online advertising
Premium

Reclamecookies blijven toch in Chrome

Van uitstel komt afstel: Google ziet definitief af van zijn plan om de ondersteuning van third party cookies, oftewel reclamecookies, uit Chrome te verwijderen.

Online advertising