IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.
Google is erin geslaagd om een antitrustboete van 1,5 miljard dollar van tafel te krijgen die de Europese Unie in maart 2019 had opgelegd. De boete werd uitgedeeld voor het hinderen van concurrentie op de advertentiemarkt.
Adverteerders worden met nieuwe AI-middelen van Google in staat om eenvoudig een breed scala aan advertentieteksten en afbeeldingen te genereren voor online reclame.
Mannen kijken meer lineaire tv, vanwege de sportuitzendingen die daar zijn, dan vrouwen. Naarmate meer sportrechten naar connecties tv verschuiven, verdwijnt dat verschil.
De Europese Unie heeft Google in 2017 terecht beboet om machtsmisbruik met productvergelijker Google Shopping, bepaalt Europa’s hoogste rechter.
Google misbruikt zijn marktmacht in de online reclamesector en houdt concurrerende krachten tegen. Dat is waarvoor de techreus vanaf vandaag in de VS voor de rechter staat. In Engeland begint juist een nieuw onderzoek.
Ocean Outdoor heeft de tender voor de exploitatie van digitale out of home media in Stadshart Amstelveen gewonnen. Vanaf maart 2025 zal het winkelgebied worden uitgerust met zeven groot formaat digitale schermen en zestien digitale totems.
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
Snap test een nieuwe vorm van reclame in zijn app. Adverteerders kunnen chats gaan sturen naar gebruikers. CEO en oprichter Evan Spiegel moet wel, want de reclame-inkomsten vallen tegen.
Meer dan een kwart van de adverteerders (26%) is van plan om de uitgaven aan Twitter/X te verlagen vanwege zorgen over de inhoud van het socialemediaplatform en het vertrouwen in de verspreide informatie, zo blijkt uit nieuw wereldwijd onderzoek.
De Bond van Adverteerders wil Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, benoemen tot bestuurslid van het netwerk van merkleiders. Tijdens de ALV in april 2025 kunnen de bvA-leden zijn benoeming officieel goedkeuren. Ook Els Dijkhuizen (marketingdirecteur Heineken Nederland), die in juni werd aangekondigd als beoogd nieuw bestuurslid, wordt dan officieel voorgedragen.
Handelssite Bol neemt een nieuwe systeem in gebruik voor adverteerders op zijn platform. De grootste noviteit is, dat vanaf nu de ontwikkeling en het beheer volledig in eigen huis plaatsvinden.
Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.
Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.