Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes
In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.
In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.
Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.
Google heeft advertenties van telefoondiensten 1883 en 1843 van Google Ads geweerd en hun accounts terecht opgeschort, zo blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van het Hof.
De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.
Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.
ShowHeroes Group kondigt de overname aan van Vidds, een innovatief platform voor AI-gestuurde videoproductie.
DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory.
“Feedmanagement zoals we het nu kennen, behoort binnenkort tot het verleden“, is de stellige mening van Wouter Veenvoer van Producthero. Hij brengt een nieuwe dienst uit voor winkeliers met Google Shopping.
Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.
Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.
TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.
Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.
Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.
De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.