More stories

Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes

In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.

Online advertising
Premium

Talpa Media start met ‘gepersonaliseerde tv-reclame’

Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.

Online advertising

Rechter: telefoondiensten door Google Ads terecht geweerd

Google heeft advertenties van telefoondiensten 1883 en 1843 van Google Ads geweerd en hun accounts terecht opgeschort, zo blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van het Hof.

Online advertising
Premium

STER is terug als commercieel online exploitant

De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.

Online advertising
Premium

‘Googles aandeel in zoekadvertenties daalt onder 50 procent’

Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.

Online advertising

ShowHeroes Group neemt Vidds over

ShowHeroes Group kondigt de overname aan van Vidds, een innovatief platform voor AI-gestuurde videoproductie.

Venture
Premium

DPG Media combineert Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod

DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory.

Programmatic

Producthero brengt AI naar feedmanagement

“Feedmanagement zoals we het nu kennen, behoort binnenkort tot het verleden“, is de stellige mening van Wouter Veenvoer van Producthero. Hij brengt een nieuwe dienst uit voor winkeliers met Google Shopping.

Online advertising
Premium

Online campagnes leveren meer nieuwe klanten op dan bestaande

Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.

Online advertising
Premium

Miljardentoezegging Amerikaanse adverteerders aan Amazon-video

Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.

Marketing
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing

(Emerce TV): De P van Pinterest staat voor Performance

Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.

Online advertising

Het nut van marketing- en mediabureaus in een tijd dat je alles zelf kunt doen

Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.

Media
Premium

Amazon Ads lanceert een nieuwe AI-videogenerator

De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.

Online advertising
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising