More stories

Amazon zoekt nieuw mediabureau

Amazon, een van de grootste adverteerders ter wereld, zoekt een nieuw mediabureau. Jaarlijks geeft Amazon 5 miljard dollar uit aan reclame, volgens onderzoeksbureau COMvergence.

Online advertising

Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata

Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.

Online advertising

Leden geven akkoord: MWG en VIA mogen samen verder

Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]

Online marketing

Mitch Voskuilen (Billy Grace) over met AI advertentieuitgaven optimaliseren

AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.

Online advertising

Nieuw Nederlands platform retailmedia van start

Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.

Marketing

TikTok gaat zoekadvertenties verkopen

TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.

Marketing

‘Retailmedia blijft snelstgroeiende reclamevorm’

Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.

Marketing

Groeiversnelling reclame-omzet bol.com

Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.

Online advertising

NOS: Gokbedrijven hadden invloed op nieuwe reclameregels

Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]

Online advertising

Bol.com jaagt op marketingbudgetten met speciaal bureauteam

Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.

E-commerce

X stopt met volgadverenties

X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.

Online advertising

YouTube tart gebruikers met adblockers

YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.

Online advertising

MediaMarkt maakt prioriteit van retailmedia en marketplace

MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.

Retail

IAB werkt aan reclamestandaarden retailmedia

Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.

Marketing

‘Reclameprijzen Google en Meta dalen met dubbele cijfers’

De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.

Online advertising