STER is terug als commercieel online exploitant
De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.
De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.
Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.
ShowHeroes Group kondigt de overname aan van Vidds, een innovatief platform voor AI-gestuurde videoproductie.
DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory.
“Feedmanagement zoals we het nu kennen, behoort binnenkort tot het verleden“, is de stellige mening van Wouter Veenvoer van Producthero. Hij brengt een nieuwe dienst uit voor winkeliers met Google Shopping.
Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.
Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.
TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.
Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.
Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.
De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.
Google is erin geslaagd om een antitrustboete van 1,5 miljard dollar van tafel te krijgen die de Europese Unie in maart 2019 had opgelegd. De boete werd uitgedeeld voor het hinderen van concurrentie op de advertentiemarkt.