More stories

Premium

STER is terug als commercieel online exploitant

De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.

Online advertising
Premium

‘Googles aandeel in zoekadvertenties daalt onder 50 procent’

Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.

Online advertising

ShowHeroes Group neemt Vidds over

ShowHeroes Group kondigt de overname aan van Vidds, een innovatief platform voor AI-gestuurde videoproductie.

Venture
Premium

DPG Media combineert Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod

DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory.

Programmatic

Producthero brengt AI naar feedmanagement

“Feedmanagement zoals we het nu kennen, behoort binnenkort tot het verleden“, is de stellige mening van Wouter Veenvoer van Producthero. Hij brengt een nieuwe dienst uit voor winkeliers met Google Shopping.

Online advertising
Premium

Online campagnes leveren meer nieuwe klanten op dan bestaande

Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.

Online advertising
Premium

Miljardentoezegging Amerikaanse adverteerders aan Amazon-video

Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.

Marketing
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing

(Emerce TV): De P van Pinterest staat voor Performance

Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.

Online advertising

Het nut van marketing- en mediabureaus in een tijd dat je alles zelf kunt doen

Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.

Media
Premium

Amazon Ads lanceert een nieuwe AI-videogenerator

De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.

Online advertising
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising

Google wint rechtszaak over Europese boete van 1,5 miljard euro

Google is erin geslaagd om een antitrustboete van 1,5 miljard dollar van tafel te krijgen die de Europese Unie in maart 2019 had opgelegd. De boete werd uitgedeeld voor het hinderen van concurrentie op de advertentiemarkt.

Online advertising