Global koopt digitale schermennetwerk van Hillenaar
Met de overname van Hillenaar Outdoor breidt Global zijn digitale out-of-home-netwerk uit met de exploitatie van 66 digitale schermen langs de Nederlandse snelwegen.
Met de overname van Hillenaar Outdoor breidt Global zijn digitale out-of-home-netwerk uit met de exploitatie van 66 digitale schermen langs de Nederlandse snelwegen.
Meta test geen advertenties in Threads test en heeft ook geen onmiddellijke plannen om met de dienst geld te verdienen. Dat zegt het bedrijf nadat programmeurs verwijzingen naar advertentieproducten in de code van de app hebben ontdekt.
Zoek- of eigenlijk: antwoordenmachine Perplexity.ai voert vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een nieuw verdienmodel in: reclame naast zijn zoekresultaten.
De uitgever van onder meer Acties.nl, Deals.be en Angebote.at wil sneller een groot netwerk van kortingssites kunnen exploiteren. Daartoe lanceert het de nieuwe titel Couponplus, die stevig op GenAI leunt.
Adverteerders wereldwijd geven dit jaar naar verwachting voor het eerst meer dan 1.000 miljard dollar uit aan analoge en digitale reclame.
Twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers is onzichtbaar voor adverteerders. Deze mensen geven geen toestemming voor persoonsgerichte reclames. Nieuwe technologie maakt die mensen wel benaderbaar en zelfs rendabel. De beeldvorming over deze materie wordt getroebleerd door Googles internationale cookiesfiasco bij Chrome.
Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.
Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.
Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.
AMZ Consultancy, specialist in handelen en adverteren op marktplaatsen, neemt de site en klanten van Amazonsellers.nl over.
Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.
Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.
Linda Yaccarino, CEO van X, heeft dinsdag aangekondigd dat het platform een antitrustzaak heeft aangespannen tegen de Global Alliance for Responsible Media (GARM) en de World Federation of Advertisers (WFA). Yaccarino beschuldigt de organisaties, evenals GARM-leden CVS Health, Mars, Ørsted en Unilever, van een wat zij noemt een systematische illegale boycot.
Teads, een dochteronderneming van het Europese telecombedrijf Altice, gespecialiseerd in online advertentievideo, fuseert met Outbrain. Deze laatste installeert gespecialiseerde reclametechnologie op mediasites.
Google aangegeven het testen met het beëindigen van third-party cookies in Chrome te pauzeren. De echte uitfasering is daarmee opnieuw uitgesteld.