Protest Engelse uitgevers tegen Apples nieuwe reclameblocker
Engelse uitgevers vrezen honderden miljoenen euro’s reclamegeld mis te lopen als Apple binnenkort iOS updatet. De nieuwe versie van het OS bevat vermoedelijk een radicale adblocker.
Engelse uitgevers vrezen honderden miljoenen euro’s reclamegeld mis te lopen als Apple binnenkort iOS updatet. De nieuwe versie van het OS bevat vermoedelijk een radicale adblocker.
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Adverteerders investeren als nooit tevoren in audioreclame. In het eerste kwartaal van dit jaar stegen de bestedingen met 10,2 procent naar 48,8 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en 4,5 miljoen euro meer dan in dezelfde periode van 2023. Dat blijkt uit cijfers van Audify.
Was voorheen het festival in Cannes vooral een ontmoetingsplaats voor creatieven en reclamebureaus, de laatste jaren is er een opvallende verschuiving waar te nemen met een groeiend aantal marketeers dat deelneemt. Voor de editie van dit jaar is op dit moment al 75 procent van de festivaltickets gekocht door adverteerders. Dat meldt de Stichting Adverteerdersjury Nederland.
Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.
Ster heeft in 2023 een bedrag van ruim 201 miljoen euro kunnen realiseren voor het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap met de verkoop van advertentieruimte op de kanalen van de landelijke publieke omroep. Het ministerie ontvangt jaarlijks een substantiële bijdrage uit Ster-inkomsten. Het bedrag is 26,1 miljoen euro meer dan het ministerie had begroot.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Geen van de elf grootste techbedrijven geeft voldoende transparantie in zijn reclame-activiteiten. Ze zijn daar onder de Europese wet DSA wel toe verplicht.
Nederlander Jochen Koedijk wordt Chief Marketing Officer van online reisorganisatie Expedia.
In vier jaar tijd van 91 procent naar nog maar 44 procent gebruik. Reclamecookies vallen hard uit de gratie van adverteerders, al is dat niet uit vrije keuze.
Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.
Een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer heeft een motie ondersteund om online reclames ter promotie van gokken te verbieden. Ook online kansspellen met een ‘aantoonbaar zeer hoog risico’ moeten verboden worden.
Techbedrijf Flixit neemt een klein miljoen groeigeld aan om zijn reclametechnologie voor franchiseondernemers te verbeteren. Met een groter team wil het ook meer retailketens gaan bedienen.
Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.