More stories

Emerce TV: ‘CPC’s door het dak, Chinezen moeten nog komen’

“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.

E-commerce

Databricks lanceert AI-gedreven marketingplatform voor realtime klantinzichten

Databricks, leverancier van data- en AI-oplossingen, heeft Data Intelligence for Marketing gelanceerd, een nieuw platform dat marketingteams in staat stelt om klant- en campagnedata realtime te combineren en te benutten.

Marketing Automation Software

Miljoen+ groeigeld voor online eventpromotor BASH

De Nederlandse start-up BASH haalt 1,3 miljoen euro op om zijn promotieplatform voor events landelijk uit te rollen.

Venture

Nederlandse Politie introduceert eerste merkgeluid met Sonicbrand

De Nederlandse politie heeft voor het eerst een officieel merkgeluid ontwikkeld, in samenwerking met sonic brandingbureau Sonicbrand. Dit geluid wordt ingezet in alle mediaproducties van het korps om de herkenbaarheid en het vertrouwen te vergroten.

Online marketing

Angela Eijlander benoemd tot Chief Sales & Marketing Officer Volksbank

Angela Eijlander is per 1 juli 2025 benoemd als Chief Sales & Marketing Officer (CSMO) van de Volksbank. De CSMO is een nieuwe positie in de vereenvoudigde organisatie van de Volksbank, die deze zomer verder gaat onder de naam ASN Bank.

Online marketing

HubSpot-bureaus Bright Digital en Six & Flow fuseren

De Hubspot-specialisten Bright Digital en Six & Flow uit Nederland en Engeland gaan samen. Met financiële ondersteuning van DELTA Equity Partners werken ze verder aan een buy & built-strategie.

Marketing

[Podcast] Tech Insider: digital marketing voor B2B-techbedrijven (zelfs met TikTok)

Digital marketing is geen nice-to-have meer voor techbedrijven. In de nieuwste aflevering: praktische tips om als techbedrijf online te groeien.

B2B Digital

Conversion Crew wordt onderdeel van HubSpot-partnergroep Siloy

De vijftien Hubspot-experts van Conversion Crew uit Rotterdam worden via een overname onderdeel van Siloy, een internationale groep.

Marketing

Mis het niet: honderd marketingexperts op Emerce Digital Marketing Live!

Op Emerce Digital Marketing Live!, op 5 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam, hoor je hoe HEMA en Manchester City met slimme strategieën en compacte teams indrukwekkende resultaten behalen. Ze maken deel uit van een bont gezelschap van meer dan honderd van de allerbeste experts van merken als Vitaminstore, Philips, Unilever, funda en Zeeman.

Online marketing

Tom Nederend aangesteld als Managing Director van B.made

Tom Nederend (36) is benoemd tot Managing Director van B.made. Hij combineert deze nieuwe functie met zijn huidige rol als Managing Director van Buro N11. Beide bureaus maken deel uit van de N11 Group.

Digital Agencies
Premium

Investeerder neemt belang in AI Opener

Investeerder AI Ready wordt voor een kwart eigenaar van het Nederlandse AI-agentplatform AI Opener. Dat begint komende donderdag een campagne om zijn laagdrempelige technologie bekend te maken onder grotere MKB’ers.

Venture

Amerikaanse Justitie wil dat Google twee advertentieproducten verkoopt om concurrentie te herstellen

Het Amerikaanse ministerie van Justitie (DOJ) stelt voor dat Google twee van zijn advertentieproducten verkoopt om de concurrentie in de advertentietechnologiemarkt te herstellen. Deze stap volgt op een recente rechterlijke uitspraak waarin Google schuldig werd bevonden aan het ‘willens en wetens verkrijgen en behouden van monopoliemacht’ binnen de digitale advertentiemarkt.

Online marketing

Springbok krijgt online en offline media WE Fashion

Springbok gaat alle online en offline media-activiteiten van WE Fashion beheren en orkestreren.

Marketing

Puma start podcastreeks

Fabrikant van sportkleding Puma brengt een podcastreeks uit als onderdeel van zijn nieuwe globale merkcampagne ‘Go Wild’.

Marketing

Oprichter DeGiro investeert in ‘aandachtgever’ Alphabait

Gijs Nagel, mede-oprichter van beleggingsplatform DeGiro, investeert in datatechnologiebedrijf Alphabait. Thijs van Schothorst bouwt daar een systeem waarmee bedrijven zich, op schaal, attent kunnen tonen aan hun klantgroepen.

Venture