More stories

Betrouwbare online reputatie bouwen? Gebruik deze handvatten

Online draait alles om je reputatie. Tegenwoordig besteden consumenten meer aandacht aan de bedrijven die ze overwegen dan ooit tevoren. Uit onderzoek van Trustpilot blijkt dat negentig procent van de online shoppers niets koopt bij een bedrijf met een slechte reputatie.In het verleden was reputatiemanagement een passieve tactiek die merken alleen gebruikten als er iets misging in hun organisatie. Tegenwoordig is het belangrijk voor merken van elke omvang om een proactieve reputatiemanagement-strategie te hebben, waar prioriteit wordt gegeven aan voortdurende communicatie en transparantie. Dit heeft als doel om een vertrouwensrelatie met klanten op te bouwen. Hoe je dat doet lees je in dit onderzoeksrapport.

Marketing

‘Advertenties sociale media hebben geringe invloed’

Meer dan twee derde van de consumenten zegt bij de aankoop van een product niet beïnvloed te worden door advertenties op sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Selligent Marketing Cloud onder 400 Nederlandse consumenten. Er wordt nauwelijks iets via sociale media gekocht.

Online marketing

Je online reputatie verbeteren? Gebruik deze tips van TripAdvisor

Reviews, beoordelingen en sterrenscores zijn tegenwoordig direct zichtbaar in de Google zoekresultaten en op sites als TripAdvisor en Yelp. Consumenten nemen beslissingen over je merk voordat ze überhaupt je website hebben bezocht, laat staan een echte locatie. Een goede online reputatie is de sleutel tot succes. In dit webinar delen Nick Oropall (Uext), Jay Bear (Convince & Convert) en Gerard Murphy (TripAdvisor) hun visie op het verbeteren van je online reputatie.

Food

Zes tips voor online marketing succes in Food

68 procent van de zoekopdrachten voor restaurants van vandaag is merkloos, wat betekent dat klanten zoeken op keukentype of voedselitem, niet op restaurantnaam. En 83 procent van de consumenten leest online een restaurantmenu voordat ze uit eten gaan, blijkt uit cijfers van Yext. Het is daarom belangrijk dat jouw restaurant hoog in de zoekresultaten staat. Deze whitepaper beschrijft zes manier voor het optimaliseren van de zoekmarketing-strategie voor jouw restaurant.

Food

RTB House claimt hogere CTR met Snippet Ads

Marketingbedrijf RTB House introduceert Snippet Ads voor ‘effectieve en dynamische advertenties’. De datagedreven oplossing is voor iedereen beschikbaar.

Online advertising

Youwe koopt Engelse bureau SuccessFlow

Digital agency Youwe krijgt met de overname van SuccesFlow een tweede positie op de Engelse markt. Na Londen heeft het nu ook acctiviteiten in Leeds.

Venture

Online Community: ‘We willen geen merken, maar relevantie’

De online community helpt mensen en merken samen meer impact te maken. Auteur Maartje Blijleven schreef er het boek We Love Communities over.

Community Management

E-commerceplatform Frank test ‘transparant pricing’

Frank.nl laat komende weken behalve zijn eigen prijzen ook zien hoe duur diezelfde producten bij de concurrenten zijn. “Dat is eerlijk en je bespaart je klanten tijd”, aldus CCO Benjamin Derksen.

E-commerce

Nieuwe digitale media van Hillenaar Outdoor bij Dordrecht

Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 1 oktober twee digitale objecten vlak langs respectievelijk de A16 en N3 nabij Dordrecht. Twee belangrijke verkeersaders met veel bereik, aldus het bedrijf.

Online marketing

PSV wil nog niet breken met dubieuze internetsponsor

Voetbalclub PSV breekt nog niet met zijn sponsor Investous, een van de beleggingsbedrijven die samenwerken met dubieuze internet affiliates die met nepadvertenties klanten lokken voor beleggingen. Het programma Opgelicht liet gisteren zien hoe verschillende Nederlanders tonnen zijn kwijtgeraakt.

Online advertising

7 Marketinglessen uit de Brexit-campagne

Op 23 juni 2016 besloot de meerderheid van de Britse kiezers de EU te verlaten en afscheid te nemen van een halve eeuw nauwe samenwerking en vrijhandel met het Europese vasteland. Wat niet iedereen zich realiseert, is dat het Brexit referendum is gewonnen mede door de inzet van innovatieve, baanbrekende en grensverleggende campagnetechnieken. De Brexit campagne laat zien hoe de toekomst van marketing campaigning eruit gaat zien. 

Online marketing

Mobiele app steeds belangrijker voor NIKE

De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.

Online marketing

Zo bouw je een succesvol merk in een digitale tijd

Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.

Strategy

Beerwulf test bierabonnementen

De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.

Food

Dekbed-discounter: ‘Geen conversie-attributie meer’

“Elk kanaal heeft zijn eigen waarde, maar het gaat om de conversie als eindwaarde.” Marketingbaas Kevin Veenman van Dekbed-discounter.nl legt uit waarom hij niet meer aan conversie-attributie doet.

Online marketing