COO verlaat WPP
Na het vertrek van CEO Mark Read stapt ook de Chief Operating Officer op. Andrew Scott werkt ruim 25 jaar voor de reclamegigant.
Na het vertrek van CEO Mark Read stapt ook de Chief Operating Officer op. Andrew Scott werkt ruim 25 jaar voor de reclamegigant.
De Europese retailmarkt staat aan de vooravond van een ingrijpende transformatie, gedreven door een complexe mix van economische dynamiek, geografische en generationale verschuivingen.
Nederlandse online retailers kunnen hun omzet flink opkrikken door in te spelen op het steeds langer wordende feestseizoen. Uit nieuw onderzoek blijkt dat bijna de helft van de shoppers (43%) al in oktober begint met het kopen van cadeaus voor de feestdagen.
De Nederlandse specialist in ingame-advertising Level UP Digital anticipeert op een grote verschuiving in de digitale reclamewereld met de verwachte lancering van Grand Theft Auto 6 volgend jaar. Het bedrijf, dat naar eigen zeggen 80 procent van de Nederlandse bevolking kan bereiken via gaming-platforms, ziet de extreem gefragmenteerde gamemarkt als kans voor adverteerders om Generation Z en Generation Alpha te bereiken.
Vodafone brengt deze zomer tijdelijk de ‘Parascroll’ naar de Nederlandse stranden. Een slimme parasol met geïntegreerde zonnepanelen en de mogelijkheid om meerdere apparaten op te laden.
S4 Capital, het mediabedrijf boven Monks, heeft een aanbod van MSQ Partners ontvangen om het bedrijf te verkopen.
Amazon-CEO Andy Jassy ziet bij de verbeterde spraakassistent Alexa Plus kansen om méér advertenties te tonen, ondanks dat het een abonnementsdienst is.
Na een gematigd eerste kwartaal met een groei van 1 procent zijn de bestedingen aan buitenreclame in het tweede kwartaal van dit jaar uitgekomen op een plus van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. De totale omzet bedroeg 80,6 miljoen euro, waarvan 43 procent naar traditioneel ging en 57 procent naar digitaal.
Europese hotels hebben nog altijd moeite met het omarmen van kunstmatige intelligentie, ondanks grote belangstelling voor de technologie. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek onder meer dan 1.500 hotels in zes Europese landen.
Performancemarketingbureau Follo kondigt de overname aan van Brandsom, een Nederlandse specialist in marketplaces. Met deze overname versterkt Follo zijn positie in het e-commercelandschap.
Een verruiming van de online advertentiemogelijkheden voor Ster, zoals voorgesteld in Den Haag, dreigt de markt ernstig te verstoren. Dat stelt een onafhankelijk onderzoek van Station10 in opdracht van Talpa Network. De conclusie: extra reclamemogelijkheden voor Ster zal desastreus zijn voor bestaande mediabedrijven die grotendeels afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten.
Vanuit het collectief van TBWA\NEBOKO, DDB Amsterdam en 180 Global introduceren de bureaus het label Dark Horses in Nederland: een creatief bureau gespecialiseerd in sport en marketing.
Snapchat heeft inzichten gedeeld over trends deze zomer (april–augustus) die marketeers kunnen benutten. De zomerperiode is de periode met de laagste CPM van het jaar, gemiddeld 19 procent lager dan de rest van het jaar. Je kunt kosten besparen op advertenties door in de zomermaanden campagnes te plannen. Focus op actieve momenten zoals ochtenden en pauzes om je bereik te maximaliseren. Zet in op AR-ervaringen – ze vergroten merkbewustzijn en conversie-trajecten. En werk samen met authentieke creators en wees transparant over sponsoring om vertrouwen te winnen.
De opkomst van kunstmatige intelligentie, met generatieve AI als aanjager, zorgt voor ingrijpende veranderingen binnen het marketingvak. De kern van marketing — het creëren van waarde en het verbinden met klanten — blijft ongewijzigd, maar de manier waarop marketingafdelingen opereren, ondergaat een fundamentele herziening. Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek 2025 van branchevereniging DDMA.
Klanten van de Belgische bank Belfius hoeven zich geen zorgen meer te maken over internetkosten als ze buiten de Europese Unie hun bankier-app willen gebruiken.