More stories

Online adverteren bij Ster enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen

Online adverteren bij Ster is vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap.

Online marketing

Optimizers Group koopt Netivity

Netivity, waar ook Tweakwise onder valt, komt in handen van Optimizers Group. Tezamen bieden de bedrijven een breed dienstenpakket voor bedrijven die op internet verkopen, variërend van bevoorrading tot conversie-optimalisatie.

Venture

Duits miljardenconcern zoomt in op Amazon.nl

Het Duitse retailconcern ANWR stelt zijn maakt het voor zijn duizenden partners makkelijk om ook op Amazon in Nederland te verkopen.

Marketplaces

Wehkamp stopt AR in app om make-up te laten testen

Wehkamp zet augmented reality in zodat zijn klanten make-up kan testen op de smartphone, als ware dat een digitale spiegel.

Augmented Reality

Advanced tv inzetten in voor betere merkprestaties

Advanced tv kan campagnes naar een hoger niveau tillen. Hoe werkt advanced tv en wat maak het zo interessant voor merken?

Online marketing

Google zet AR in bij shoppen cosmetica

Een nieuwe functie binnen Google Shopping laat dames cosmetica uitproberen via de camera van hun telefoon. Met behulp van augmented reality kunnen ze kleuren en tinten uitproberen.

Search

Op de do-list voor 2021: audio-advertising

Per dag spenderen we 29% van onze smartphone-tijd aan audio. Hoog tijd voor audio-advertising dus. De voordelen en een plan van aanpak op een rijtje. 

Online marketing

Adeptiv gaat samen met Springbok

Het netwerk van digitale marketingbedrijven Adeptiv wordt verkocht door PostNL en gaat samen met het Belgische Springbok.

Venture

Plein.nl ziet omzet uit e-mailmarketing met 143 procent stijgen door personalisatie

Online speler Plein.nl weet zich door gepersonaliseerde e-mailmarketing te onderscheiden van de grote drogisterijen. Tien dynamische campagnes zorgden direct voor tientallen procenten extra omzet.

Marketing

PostNL verkoopt dochterbedrijf Cendris

PostNL heeft vanochtend dochterbedrijf Cendris verkocht aan Yource, een specialist in klantcontact.

Venture

Growth marketing best practices voor de moderne marketeer

In een drukke markt vinden ambitieuze bedrijven een manier om door het onkruid te dringen en boven hun concurrentie uit te torenen. Ze bloeien ondanks alle kansen, of het nu de populairste aanbieder van gepersonaliseerde traktaties wordt of de meest erkende ontwerper van outdoorkleding is, hun succes komt vaak voort uit dezelfde basis: een marketingstrategie die groei stimuleert. Dit eBook beschrijft growth marketing best practices voor kleine en middelgrote bedrijven, solopreneurs en ondernemers.

B2B online

Amazon wil live uitzendrechten cricket

Amazon doet een gooi naar meer live uitzendrechten van ’s werelds op een na populairste sport: cricket.

Entertainment

Publiekscampagne coronavaccinatie deels online

Radio-commercials en advertenties in dagbladen vormen de aftrap van de publiekscampagne coronavaccinatie. De campagne moet eraan bijdragen dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren tegen het coronavirus.

Marketing

Vlaamse telecom- en mediabedrijven bundelen reclameverkoop

Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat geldt als een alternatief voor Facebook en Google.

Online advertising

Kwartaalomzet Auto1: 769 miljoen euro

De Europees werkende autohandelaar Auto1 Group boekte in het derde kwartaal een omzet van 769 miljoen euro en een operationeel resultaat van zestien miljoen euro.

Venture