More stories

Rotterdamse metro eerste in Nederland met ‘tunnelreclame’

De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.

Online advertising

Nieuw bureau Reachers voor Amazon marketing

Seeders en Made by Mouses richten samen Reachers op, een volgend bureau dat bedrijven wil helpen om internationaal succesvol te worden op Amazon.

Marketing

Digitaal adverteren groeit toch verder door in crisisjaar 2020

Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.

Online advertising

Organische groei voor reclamegroep Publicis

Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar. 

Online advertising

OrangeValley Group neemt Copper IM over

Met de overname van Copper IM uit Arnhem groeit Orangevalley Group uit tot een groep van tachtig werknemers die zijn gespecialiseerd in online marketing.

Venture

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing

Google Search wordt strenger op productrecensies

Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.

Search

MyWheels direct boekbaar in multi-reisapp Gaiyo

Klanten van MyWheels kunnen vanaf nu hun huurauto met boeken en openen met de reisapp Gaiyo.

Tech

Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. 

Online marketing

Intracto Group neemt Orangedotcom over

Digitaal marketingbureau Orangedotcom uit Amsterdam komt in handen van de nog uitdijende Intracto Group.

Venture

Personalisatie in de spare parts industrie – B2B niet hetzelfde als B2C

Hoe ziet e-commerce in B2B eruit? Hoe verschilt het van e-commerce in B2C en hoe personaliseer je succesvol voor zakelijke […]

B2B online

Viktor van der Wijk weg bij Storm Digital

De managing director van Storm Digital verlaat begin volgende maand het marketingbedrijf en draagt de leiding over aan Jasper Dijkstra.

Marketing

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing

Weer geruchten over alliantie Publicis en Havas

Opnieuw duiken er geruchten op over een mogelijke fusie van reclamereuzen Publicis en Havas-moeder Vivendi.

Online advertising

KPN wordt naamsponsor van eDivisie

Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.

Marketing