More stories

OOH platform Sage+Archer gaat verder als Vistar Media

Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.

Online marketing

M2|OC verzorgt mediastrategie Bike Totaal

Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een proef van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.

Online marketing

Brandsom koopt concurrent Longrun

Marktplaatsspecialist Brandsom koopt Longrun, vooral actief met Zalando, om zijn portfolio marketingdiensten uit te breiden.

Venture

Herre Deurloo nieuwe e-commercemanager van Amac

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.

Online marketing

AI beheerst programma Emerce Digital Marketing Live!

Sony realiseerde een spectaculaire kostendaling voor productlanceringen. Hoe belangrijk was AI hierin? Martin Andersen van Sony vertelt er meer over op Emerce Digital Marketing Live! op donderdag 6 juni in de Beurs van Berlage.

Marketing

Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo

Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.

Influencer marketing

Bauhaus kiest N=5 als lead campagne bureau

Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de belangrijkste bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Fix je conversie, verbeter de checkout’

Veel kleine ingrepen aan de betaalpagina van webwinkels kunnen tot grote verbeteringen in de conversie resulteren. Martijn van Tongeren van Plug&Pay vertelt op Emerce TV hoe.

Conversie

Mediabedrijven willen schadevergoeding voor ‘misbruik Google op de advertentiemarkt’

Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.

Online advertising

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising

Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.

Online marketing

COO Travix: ‘Reislust internationaal weer hoog’

De reislust van de internationale consument is weer pre-covid hoog. Ticketprijzen kunnen dalen. COO Casper Maasdam van Travix maakt de organisatie gereed om, onder een nieuwe moeder, de vraag in te vullen.

Travel

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing

Nederlands Vev.co lanceert MKB-platform in Amerika

Zelfs de kleinste ondernemer krijgt met het Vev een digitaal middel in handen om zich professioneel en groots te presenteren. De start-up van Michel Elings, Jeroen Janssen en Thijs Zoon uit Utrecht maken vandaag bekend hun dienst in de VS te lanceren. 

Start-ups

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups