More stories

Investering voor Voicebooking.com

Investeerder Dutch Founders Fund steekt 750.000 euro in Voicebooking.com, het naar eigen zeggen grootste online platform voor voice-overs van Nederland.

Venture

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

Online advertising

Het belang van een goede contentmarketingstrategie

Een masterplan. Dat is strategie. Dat staat op Wikipedia. En dat weten de meeste professionals wel. Maar als het op contentmarketingstrategie aankomt, wordt men ineens twijfelachtig. Euh ja, een contentmarketingstrategie wat is dát ook alweer precies? En waarom heb ik dat nodig?

Contentmarketing

HEMA claimt primeur met branded filter op Instagram

HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het zolgeheten B.A.E. Instagram filter. Met deze branded make-up filter kunnen Instagram gebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality (AR).

Facebook

Infographic: de marketing van muziekfestivals

VrijdagishetLowlandsFestivalbegonnen.Lowlandswordtgezienalsdeafsluitervanhetfestivalseizoen.Eenfestivaldatsindsdestartvandekaartverkoopsneluitverkoopt.Datluktlangnietelkfestival,zelfsPinkpopniet.Heeftdereuringopsocialemediainvloedophetwelofnietuitverkopenvaneenfestival?OnlinemarketingbureauTeamNijhuisheeftdefestivalsinNederlandnaastelkaargezetenlaatzienhoebelangrijkmarketingis.

Social

Groeiende kritiek op foute wervingsactie Nextdoor

De Consumentenbond dringt aan op onderzoek naar de werkwijze van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Nextdoor. Nextdoor werft voor zijn buurtapp nieuwe klanten en gebruikt daarvoor namen van gebruikers zonder hun nadrukkelijke toestemming.

Online marketing

Google Ads verbreedt match types

Het Google Ads-nieuws van deze week verdient bijzondere aandacht. In een update van  31 juli op het Google Ads help center staat dat we meer kwalitatieve bezoekers of klanten kunnen bereiken met Phrase en Broad Match Modifiers (BMM).

Online advertising

Experiment met reclame op informatieschermen in de trein

De NS begint volgende maand een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. Het experiment beperkt zich tot […]

Online advertising

Infographic: user generated content op Instagram

Instagram heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een krachtig platform. Als merk kun je daarvan profiteren, zolang je boodschap maar visueel is ingestoken. Overweeg zeker ook content gemaakt door gebruikers. Deze wordt doorgaans meer vertrouwd dan branded content. Squarelo stelde onderstaande infographic samen.

Online marketing

Sterke combinatie Google Ads en organic: 60% méér aanvragen, 30% lagere CPA

“Ik wil meer conversies én minder kosten.” Hoe vaak horen we dit soort kreten niet? Meestal is dit nagenoeg onmogelijk om te realiseren. Toch bewees NeoSEM dat het mogelijk is. Zelfs in een zwaar concurrerende markt als Automotive. Door SEO en SEA goed samen te laten werken wonnen NeoSEM & Mijngarage.nl de Dutch Search Award in die categorie.

Search

‘Vlogkijker voelt zich bedrogen als sponsor pas op einde vermeld wordt’

Als je als vlogger betaald wordt door een bedrijf voor het maken van een productbespreking in een YouTube-video, vermeld je dat beter aan het begin dan op het einde. Dat blijkt uit het scriptieonderzoek van studentes Sarah Van Eester en Lore Vanpaeschen (UAntwerpen). De authenticiteit van de YouTuber én de geloofwaardigheid van de vlog komen anders in het gedrang.

Online marketing

10 miljoen cashbacks via Scoupy

Er zijn inmiddels via Scoupy 10 miljoen cashbacks door consumenten aangevraagd. Dat is goed voor een totaalbedrag van meer dan 14 miljoen euro.

Online marketing

Doritos met spraakgestuurde game

Doritos brengt de spraakgestuurde game Doritos Truth or Dare op de markt voor Google Assistant. De game is ontwikkeld voor […]

Online marketing

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid. ‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Strategy

Merkle Nederland opent innovatieafdeling

De paraplu boven de bureaus Oxyma, Oogst, Your Social, aFrogleap en OFS, Merkle Nederland, opent een innovatieafdeling. Een team van nu acht man werkt brengt de meest innovatieve, nieuwe technologieën naar lokale business van bedrijven als NS en APG.

Innovatie