Financiële inclusie nog belangrijker tijdens en na COVID-19 crisis
Hoewel de economische gevolgen van COVID-19 iedereen raken, worden kwetsbare bevolkingsgroepen onevenredig hard geraakt. Het coronavirus heeft de digitale kloof […]
Hoewel de economische gevolgen van COVID-19 iedereen raken, worden kwetsbare bevolkingsgroepen onevenredig hard geraakt. Het coronavirus heeft de digitale kloof […]
Afgelopen dagen heeft Nederland meer dan vijftienduizend bossen tulpen gedoneerd om bij oorlogsmonumenten te laten leggen. Tegen betaling per Tikkie kon men toch bloemen laten leggen ter nagedachtenis aan oorlogsslachtoffers.
LG CNS introduceert een nieuw betaalsysteem gebaseerd op gezichtsherkenning, meldt de Korea Herald.
iDEAL is deze week dankzij corona door de grens van 3 miljard betalingen gegaan. De mijlpaal werd sneller gehaald dan verwacht.
Consumenten hebben vorig jaar in Nederland vaker contactloos betaald dan met contant geld of door te pinnen met een code. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.
Onderzoek onder 1.111 consumenten in Nederland laat zien dat het koopgedrag van de Nederlandse consument gedurende de laatste twee weken van maart niet sterk beïnvloed is door financiële zorgen.
Nederlandse en Europese webwinkels moeten 31 december 2020 voldoen aan de Strong Customer Authentication en maatregelen hebben getroffen op het gebied van strikte klantauthenticatie. Vanwege alle gevolgen van de uitbraak van het coronavirus pleit Ecommerce Europe, de Europese belangenvereniging waar Thuiswinkel.org lid van is, echter voor uitstel.
Handelsinformatiebureau Focum stopt met zijn achteraf betaaldiensten, een nevenactiviteit, en doet het klantportfolio over aan Klarna.
Betaalbedrijf Capayable stopt per 1 mei 2020 met zijn achterafbetaaldienst. De klanten gaan per die datum over naar branchegenoot Billink. De onderneming zelf hernoemt zich en gaat door als In3.
De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.
Technologiebedrijf CM.com voegt WeChat Pay toe aan zijn portfolio met gebundelde betaal- en communicatiediensten.
Slechts 3 procent van de Nederland winkeliers hanteert een pin-only beleid, vooral vanwege efficiency en veiligheidsoverwegingen. Bij de overige 97 procent konden aankopen vorig jaar nog gewoon met contant geld worden afgerekend.
Apple Pay gaat in Nederland ook credit cards ondersteunen. De betaaldienst kan dan worden gekoppeld aan een credit card naar keuze. ING, Rabo en ABN hebben de ondersteuning al toegezegd.
Ant Financial, eigenaar van Alipay, heeft een belang genomen in de Zweedse betaalverwerker Klarna. Financiële details zijn niet bekend gemaakt, maar volgens Reuters gaat het om minder dan 1 procent.
Tikkie krijgt er een concurrent bij, zij het met een subtiel verschil: Splitt profileert zich als dé betaalapp voor groepen.