More stories

Financiële inclusie nog belangrijker tijdens en na COVID-19 crisis

Hoewel de economische gevolgen van COVID-19 iedereen raken, worden kwetsbare bevolkingsgroepen onevenredig hard geraakt. Het coronavirus heeft de digitale kloof […]

Payment
Premium

Nederland legt virtueel 15.212 bossen tulpen bij oorlogsmonumenten

Afgelopen dagen heeft Nederland meer dan vijftienduizend bossen tulpen gedoneerd om bij oorlogsmonumenten te laten leggen. Tegen betaling per Tikkie kon men toch bloemen laten leggen ter nagedachtenis aan oorlogsslachtoffers.

Mobile

LG lanceert betaalmethode met gezichtsherkenning

LG CNS introduceert een nieuw betaalsysteem gebaseerd op gezichtsherkenning, meldt de Korea Herald.

Payment

iDEAL door grens van 3 miljard betalingen

iDEAL is deze week dankzij corona door de grens van 3 miljard betalingen gegaan. De mijlpaal werd sneller gehaald dan verwacht.

E-commerce

Contactloos betalen vervangt contant geld of pin

Consumenten hebben vorig jaar in Nederland vaker contactloos betaald dan met contant geld of door te pinnen met een code. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.

Payment

Online aankopen in Nederland gestegen met zeven procent

Onderzoek onder 1.111 consumenten in Nederland laat zien dat het koopgedrag van de Nederlandse consument gedurende de laatste twee weken van maart niet sterk beïnvloed is door financiële zorgen.

Retail

Thuiswinkel.org wil uitstel SCA-deadline

Nederlandse en Europese webwinkels moeten 31 december 2020 voldoen aan de Strong Customer Authentication en maatregelen hebben getroffen op het gebied van strikte klantauthenticatie. Vanwege alle gevolgen van de uitbraak van het coronavirus pleit Ecommerce Europe, de Europese belangenvereniging waar Thuiswinkel.org lid van is, echter voor uitstel.

E-commerce
Premium

Deel klanten van Focum naar Klarna

Handelsinformatiebureau Focum stopt met zijn achteraf betaaldiensten, een nevenactiviteit, en doet het klantportfolio over aan Klarna.

Payment
Premium

Capayable stopt met achteraf betalen, klanten naar Billink

Betaalbedrijf Capayable stopt per 1 mei 2020 met zijn achterafbetaaldienst. De klanten gaan per die datum over naar branchegenoot Billink. De onderneming zelf hernoemt zich en gaat door als In3.

Payment

Door corona meer contactloze betalingen in Duitsland

De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.

Coronacrisis
Premium

CM.com lanceert WeChat Pay voor Europese klanten

Technologiebedrijf CM.com voegt WeChat Pay toe aan zijn portfolio met gebundelde betaal- en communicatiediensten.

Payment

Heel weinig winkeliers hanteren pin only beleid

Slechts 3 procent van de Nederland winkeliers hanteert een pin-only beleid, vooral vanwege efficiency en veiligheidsoverwegingen. Bij de overige 97 procent konden aankopen vorig jaar nog gewoon met contant geld worden afgerekend.

Payment

Apple Pay krijgt ondersteuning voor credit cards

Apple Pay gaat in Nederland ook credit cards ondersteunen. De betaaldienst kan dan worden gekoppeld aan een credit card naar keuze. ING, Rabo en ABN hebben de ondersteuning al toegezegd.

Payment

Ant Financial (Alipay) neemt klein belang in Klarna

Ant Financial, eigenaar van Alipay, heeft een belang genomen in de Zweedse betaalverwerker Klarna. Financiële details zijn niet bekend gemaakt, maar volgens Reuters gaat het om minder dan 1 procent.

Payment
Premium

Betaalapp voor groepen Splitt nu breed beschikbaar

Tikkie krijgt er een concurrent bij, zij het met een subtiel verschil: Splitt profileert zich als dé betaalapp voor groepen.

Payment