More stories

Adyen voegt Amazon Pay als betaalmethode toe aan haar betaalplatform

Adyen voegt Amazon Pay als betaalmethode te aan haar betaalplatform.

E-commerce
Premium

Moederbedrijf TikTok mikt op banklicentie

Het Chinese ByteDance, moederbedrijf van TikTok, mikt op een digitale bankvergunning in samenwerking met een partij in Singapore.

Venture

Google Pay krijgt make-over

Google gaat zijn betaalapp Google Pay flink aanpakken. Het bedrijf wil nauwer samenwerken met partners voor online en fysieke betalingen.

Payment
Premium

Stocard breidt uit met contactloos betalen

De app voor spaar- en klantenkaarten Stocard breidt uit met contactloos betalen. Het bedrijf is over de vijftig miljoen gebruikers heen gegaan, met Nederland als verhoudingsgewijs grootste land.

Payment

‘Coronavirus verandert betaalgedrag’

Meer dan driekwart van alle Europese betalingen zijn nu contactloos. Dit blijkt uit data van betaaltechnologiebedrijf Mastercard. De belangrijkste redenen die hiervoor genoemd worden zijn gebruiksgemak en hygiëne.

Payment

Digitale alternatieven voor identiteitsverificatie nu we fysiek contact verminderen

Afstand houden en fysiek contact vermijden behoren nu tot ‘het nieuwe normaal’. Maar wat als je als bedrijf wettelijk verplicht bent om klanten te zien?

Payment

Betaalverwerker Stripe breidt uit naar Tsjechië, Roemenië, Bulgarije, Cyprus en Malta

Betaalverwerker Stripe lanceert zijn diensten in Tsjechië, Roemenië, Bulgarije, Cyprus en Malta.

Payment

Vijf manieren waarop COVID-19 de platformeconomie verandert

Door de uitbraak van COVID-19 en de verregaande overheidsmaatregelen zijn zowel bedrijven als consumenten op zoek naar andere manieren om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Payment

Roelant Prins (Adyen): ‘We zagen door de bomen het bos niet meer’

Adyens beursgang in 2018 is breeduit bekend en beschreven, maar vooral op nuchtere wijze beleefd door het bedrijf zelf. Met nieuwe diensten en een groeiende vraag naar bestaande oplossingen wordt stug verder gebouwd. Want hoe meer koppelingen er komen, hoe natuurlijker de betaalervaring. “Contextual commerce wordt vooral geremd door technische beperkingen”, zegt Chief Commercial Officer Roelant Prins.

Tech

Standaard betaaloptie in WooCommerce

E-commerce platform WooCommerce wordt uitgebreid met een betaalfunctie van Stripe. Anders dan voorgaande betaaloplossingen is deze betaaloptie volledig geïntegreerd.

Payment

PayPal lanceert QR codes voor verkopers

PayPal introduceert QR-codes voor kopers en verkopers. Met de nieuwe functie in de PayPal-app kunnen zij op een gemakkelijke manier fysieke, doch contactloze betalingen doen. PayPal noemt de QR-code een ‘uitkomst in de anderhalvemetersamenleving’.

E-commerce

Webwinkels mogen tijdelijk geen woekerrentes rekenen

Het kabinet gaat paal en perk stellen aan de woekerrentes die webwinkels rekenen voor het kopen van spullen. De rente mag straks niet hoger zijn dan tien procent in plaats van de veertien procent rente die nu nog wordt gerekend.

Payment

Recordomzetten in webwinkels en voor online amusement

De omzet met pinnen is in april weliswaar met bijna 10 procent gedaald, maar met iDEAL en creditkaarten is online 30 procent meer uitgegeven. Zonder coronacrisis zouden de bestedingen met pinnen in een jaar tijd naar schatting ongeveer 10 procent zijn toegenomen en online ruwweg 20 procent. Dat zegt de Betaalvereniging Nederland.

Payment

PayPal krijgt klappen van corona, maar markt herstelt zich weer

Betaalbedrijf PayPal merkt de gevolgen van corona. De omzet over het eerste kwartaal groeide weliswaar met 12 procent naar 4,6 miljard dollar, maar beleggers hadden op meer gerekend.

E-commerce

AutoScout24 introduceert snelle koopknop

Als eerste occasionportal in Nederland implementeert AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, OneClick Light. Autozoekers kunen dan met één muisklik online een nieuwe of tweedehandsauto kopen.

Payment