More stories

Miele met digitale oplossing voor wasruimtes

Miele introduceert een digitale oplossing voor wasruimtes. Tot op heden werken veel van deze zelfbedieningswasruimtes met munten of kaarten. Gebruikers kunnen de appWash-app downloaden en hun prepaid saldo aanvullen met PayPal, creditcard of via iDEAL.

Payment

Visa test betalen met nfc smartphones

Visa heeft Tap to Phone aangekondigd, software waarmee retailers contactloze betalingen met Android smartphones kunnen accepteren, zonder de noodzaak van extra hardware.

Payment

PayByPhone nu ook in Nederland

PayByPhone, reeds in 12 landen actief, is nu ook in Nederland begonnen met mobiele parkeerdiensten.

Payment
Premium

H&M met achteraf betalen in fysieke en online winkel

Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.

E-commerce
Premium

CM.com alsnog naar de beurs

Telecom- en betaalbedrijf CM.com gaat alsnog naar de beurs in Amsterdam, via de overname van de lege beurshuls Dutch Star Companies One. De transactie brengt ook een investering van tachtig miljoen euro met zich mee.

Venture

Bank Indonesia overweegt toeslag op e-wallet betalingen

Indonesië overweegt een toeslag van 0,7 procent op transacties met bepaalde e-wallets, meldt Reuters. Bank Indonesia heeft al gesprekken gevoerd over toeslagen over transacties met QR codes.

Payment

De beste manieren om je check-out te optimaliseren

Nu 2020 in aantocht is, is dit hét moment om te kijken wat beter kan in het nieuwe jaar. Je betalingen bijvoorbeeld. Dit zijn de zeven tips en tricks om je check-outs en conversie te optimaliseren.

Payment

Betaalvereniging: afgelopen week ruim 1,6 miljard euro met iDEAL en creditkaarten betaald

Het aantal transacties in de Kerstperiode in fysieke winkels was veel minder dan in 2018. Waar vorig jaar het verschil met het voorgaande jaar gemiddeld ruim 7 procent was, is dat de afgelopen week slechts 1,25 procent. Dat meldt de Betaalvereniging.

Payment

Adyen en Salesforce bundelen krachten om doelgroep te laten groeien

Sinds 2018 richt betaalplatform Adyen zich naast grote bedrijven ook op het segment dat zij midmarket (MKB) noemen.

Payment

Financiële inclusie als belangrijke strategische pijler

Wereldwijde projecten in het kader van financiële inclusie dragen bij aan een antwoord op de vraag: hoe kunnen betaaltechnologiebedrijven bijdragen aan een wereld waarin iedereen de vruchten kan plukken van de digitale economie?

Payment

leapp introduceert achteraf betalen in zijn winkels

leapp, de retailer gespecialiseerd in opgelapte elektronica, introduceert in zijn winkels achteraf betalen samen met dienstverlener Klarna.

Payment

Dit is de impact van PSD2 op de platformeconomie

Met de opkomst van de platformeconomie groeit het aantal handelsplatformen en marktplaatsen snel. Maar hoe zit het met de financiële wetgeving?

PSD2

Klarna opent techhub in Berlijn

De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.

Payment

Gezichtsherkenning vervangt QR code in China

In China lijkt de geliefde QR technologie alweer op zijn retour. WeChat Pay van Tencent test een systeem met gezichtsherkenning. […]

E-commerce

Hoe creëer je een eenvoudige, veilige en schaalbare betaalervaring?

E-commerce verandert meer en meer van het zoeken naar een product tot het afronden van de betaling. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en willen een speciale band met merken. Maar hoe bereik je gebruiksvriendelijke interactie? Wat zijn de beste methoden om de betaalervaring van veeleisende consumenten te verbeteren?  

Payment