Bank Indonesia overweegt toeslag op e-wallet betalingen
Indonesië overweegt een toeslag van 0,7 procent op transacties met bepaalde e-wallets, meldt Reuters. Bank Indonesia heeft al gesprekken gevoerd over toeslagen over transacties met QR codes.
Indonesië overweegt een toeslag van 0,7 procent op transacties met bepaalde e-wallets, meldt Reuters. Bank Indonesia heeft al gesprekken gevoerd over toeslagen over transacties met QR codes.
Nu 2020 in aantocht is, is dit hét moment om te kijken wat beter kan in het nieuwe jaar. Je betalingen bijvoorbeeld. Dit zijn de zeven tips en tricks om je check-outs en conversie te optimaliseren.
Het aantal transacties in de Kerstperiode in fysieke winkels was veel minder dan in 2018. Waar vorig jaar het verschil met het voorgaande jaar gemiddeld ruim 7 procent was, is dat de afgelopen week slechts 1,25 procent. Dat meldt de Betaalvereniging.
Sinds 2018 richt betaalplatform Adyen zich naast grote bedrijven ook op het segment dat zij midmarket (MKB) noemen.
Wereldwijde projecten in het kader van financiële inclusie dragen bij aan een antwoord op de vraag: hoe kunnen betaaltechnologiebedrijven bijdragen aan een wereld waarin iedereen de vruchten kan plukken van de digitale economie?
leapp, de retailer gespecialiseerd in opgelapte elektronica, introduceert in zijn winkels achteraf betalen samen met dienstverlener Klarna.
Met de opkomst van de platformeconomie groeit het aantal handelsplatformen en marktplaatsen snel. Maar hoe zit het met de financiële wetgeving?
De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.
In China lijkt de geliefde QR technologie alweer op zijn retour. WeChat Pay van Tencent test een systeem met gezichtsherkenning. […]
E-commerce verandert meer en meer van het zoeken naar een product tot het afronden van de betaling. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en willen een speciale band met merken. Maar hoe bereik je gebruiksvriendelijke interactie? Wat zijn de beste methoden om de betaalervaring van veeleisende consumenten te verbeteren?
Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.
Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.
Gebruikers van Apple Pay op hun Apple Watch lopen het risico om veel geld kwijt te raken als een dief de smartwatch te pakken krijgt. Hiervoor waarschuwt de Consumentenbond, die adviseert om de standaardinstelling ‘ontgrendel via iPhone’ uit te zetten.
De aantallen online transacties op Black Friday waren dit jaar ongeveer gelijk aan vorig jaar. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland zaterdag.
Het afgelopen jaar is het gebruik van passieve wearables (draagbare elektronica) voor betalingen in Europa fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder is het aantal wearabletransacties zelfs verachtvoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Mastercard.