More stories

Financiële inclusie als belangrijke strategische pijler

Wereldwijde projecten in het kader van financiële inclusie dragen bij aan een antwoord op de vraag: hoe kunnen betaaltechnologiebedrijven bijdragen aan een wereld waarin iedereen de vruchten kan plukken van de digitale economie?

Payment

leapp introduceert achteraf betalen in zijn winkels

leapp, de retailer gespecialiseerd in opgelapte elektronica, introduceert in zijn winkels achteraf betalen samen met dienstverlener Klarna.

Payment

Dit is de impact van PSD2 op de platformeconomie

Met de opkomst van de platformeconomie groeit het aantal handelsplatformen en marktplaatsen snel. Maar hoe zit het met de financiële wetgeving?

PSD2

Klarna opent techhub in Berlijn

De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.

Payment

Gezichtsherkenning vervangt QR code in China

In China lijkt de geliefde QR technologie alweer op zijn retour. WeChat Pay van Tencent test een systeem met gezichtsherkenning. […]

E-commerce

Hoe creëer je een eenvoudige, veilige en schaalbare betaalervaring?

E-commerce verandert meer en meer van het zoeken naar een product tot het afronden van de betaling. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en willen een speciale band met merken. Maar hoe bereik je gebruiksvriendelijke interactie? Wat zijn de beste methoden om de betaalervaring van veeleisende consumenten te verbeteren?  

Payment

Innovatie en klantvriendelijkheid nemen toe dankzij meer concurrentie in betalingsmethoden

Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.

Payment

Unified commerce, een wereldwijd retailpotentieel van drie biljoen euro

Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.

E-commerce

‘Risico’s bij gebruik Apple Pay via horloge’

Gebruikers van Apple Pay op hun Apple Watch lopen het risico om veel geld kwijt te raken als een dief de smartwatch te pakken krijgt. Hiervoor waarschuwt de Consumentenbond, die adviseert om de standaardinstelling ‘ontgrendel via iPhone’ uit te zetten.

Payment

Online transacties iDEAL Black Friday gelijk aan vorig jaar, maar beter gespreid

De aantallen online transacties op Black Friday waren dit jaar ongeveer gelijk aan vorig jaar. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland zaterdag.

E-commerce

‘Nederland koploper in betalen via wearables’

Het afgelopen jaar is het gebruik van passieve wearables (draagbare elektronica) voor betalingen in Europa fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder is het aantal wearabletransacties zelfs verachtvoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Mastercard.

Payment

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Payment

Carrefour test betalen met vingerafdruk

Supermarktketen Carrefour wil het betalen met een simpele vingerafdruk mogelijk maken. Eerder dit jaar namen 800 klanten deel aan de eerste fase van het testproject, waarbij de vingerafdruk werd gekoppeld aan de loyaliteitskaart.

E-commerce

ABN AMRO stopt met Wallet-app

ABN AMRO trekt de stekker uit de Android-app Wallet, die de functie van een mobiele portefeuille vervulde. Te weinig klanten maken er gebruik van: vijf procent.

Payment

62 banken omarmen Google Pay

Google Pay breidt internationaal uit. Niet minder dan 62 banken sluiten zich aan. Nederland zit er weer niet bij.

Payment