More stories

Rabo begonnen met testen Apple Pay

Rabobank lijkt begonnen met het testen van Apple Pay. Dat gebeurt via TestFlight, de besloten testomgeving van Apple. Het blog iCulture kreeg daarvan een afbeelding toegestuurd, maar heeft nog geen bevestiging gekregen van de bank.

Payment

Ahold Delhaize lanceert zelfscan- en betaaltoepassing ScanIt Mobile in Amerikaanse winkels

Ahold Delhaize gaat zijn zelfscan- en betaaltoepassing ScanIt Mobile introduceren in een dertigtal Amerikaanse winkels.

E-commerce

Apple Pay passeert Starbucks als populairste betaalplatform in VS

Apple Pay is nu het populairste betaalplatform in de VS en passeert daarmee dat van Starbucks, zo blijkt uit cijfers van eMarketer.

E-commerce

9,8 miljoen nieuwe klanten voor PayPal

Betaalverwerker PayPal zag zijn omzet het afgelopen kwartaal met 19 procent toenemen naar 4,38 miljard dollar. De nettowinst groeide 6 procent naar 462 miljoen.

E-commerce

Lightspeed introduceert nieuwe Point of Sale-app

Lightspeed, de leverancier van omnichannel kassasoftware aan ruim 51.000 onafhankelijke winkels en restaurants, heeft een nieuwe iPad app voor retailers gelanceerd met verbeterde navigatiemogelijkheden via drie tabbladen (Profile, Sales History en Retail Manager).

Payment

Marktstudie naar grote techbedrijven op de Nederlandse betaalmarkt

ACM start op verzoek van de minister van Financiën een marktstudie naar de activiteiten van grote technologiebedrijven (Big Tech) op de Nederlandse betaalmarkt, zoals Apple, Google, Amazon en Facebook. Ook wordt gekeken of Chinese bedrijven als Tencent en Alibaba plannen hebben om actief te worden op de Nederlandse of Europese betaalmarkt.

Payment

Win internationale klanten met lokale betaalmethoden

Met meer klanten die steeds vaker over de grenzen shoppen, wordt het voor bedrijven hoog tijd om hun internationale betaalverkeer op orde te krijgen. 

Payment

Europese Commissie start onderzoek naar Apple Pay

De Europese Commissie start mogelijk een mededingingsonderzoek naar Apple Pay naar aanleiding van klachten van andere bedrijven. Apple accepteert nog altijd geen andere betaalmethoden via de nfcchip en schuift Apple Pay nadrukkelijk naar voren bij de instellingen van de iPhone.

Payment

Tikkie steeds vaker gebruikt voor vaste lasten

Gemiddeld worden er per dag 204.000 Tikkies betaald. Zes op de tien Nederlanders betalen hun Tikkie binnen één uur terug. En maar liefst 30 procent betaalt zelfs binnen vijf minuten. Dat heeft de ABN dochter vanochtend bekend gemaakt.

Payment

ABN gestart met Apple Pay

Klanten van ABN AMRO kunnen vanaf vandaag betalen met Apple Pay. De ondersteuning was al in september aangekondigd.

Payment

Klanten AH.nl betalen met QR-code

Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.

Payment

Vijf manieren om als Payment Service Provider merchants digitaal beter te onboarden

Toegenomen regeldruk zorgt er voor dat Payment Service Providers hun klanten beter moeten leren kennen. Om als PSP zaken te kunnen doen met een verkoper is het dus noodzakelijk het bedrijf en de bijbehorende personen te identificeren. Welke opties zijn er om de digitale onboarding te optimaliseren?

Payment

Zo integreer je Apple Pay, AliPay en Payconiq in je betaalstrategie

Online fashion is een groeiende branche waarbij marges en conversies ontzettend belangrijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van alle kledingaankopen wordt gedaan via internet. Een goede branding is van groot belang bij het bieden van een optimale winkelervaring, sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. In deze whitepaper lees je over de populairste en nieuwste betaalmethodes voor modewebwinkels. Ook kom je meer te weten over nieuwe business-modellen zoals subscription services.

Fashion

PayPal breidt uit naar China

PayPal start zijn diensten in China en is daarmee het eerste buitenlandse betaalplatform in het land. Hiertoe moest het Amerikaanse bedrijf wel een belang van 70 procent nemen in Guofubao Information Technology Company (GoPay).

Payment

22 miljoen dollar voor software voor kassaloze winkels

Het Israëlische Trigo heeft 22 miljoen dollar opgehaald voor de verdere ontwikkeling van technologie die met de kassaloze winkel Amazon Go moet concurreren. Daarbij leggen camera’s vast welke artikelen worden meegenomen en wordt afgerekend met een app.

Payment