More stories

Innovatie en klantvriendelijkheid nemen toe dankzij meer concurrentie in betalingsmethoden

Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.

Payment

Unified commerce, een wereldwijd retailpotentieel van drie biljoen euro

Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.

E-commerce

‘Risico’s bij gebruik Apple Pay via horloge’

Gebruikers van Apple Pay op hun Apple Watch lopen het risico om veel geld kwijt te raken als een dief de smartwatch te pakken krijgt. Hiervoor waarschuwt de Consumentenbond, die adviseert om de standaardinstelling ‘ontgrendel via iPhone’ uit te zetten.

Payment

Online transacties iDEAL Black Friday gelijk aan vorig jaar, maar beter gespreid

De aantallen online transacties op Black Friday waren dit jaar ongeveer gelijk aan vorig jaar. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland zaterdag.

E-commerce

‘Nederland koploper in betalen via wearables’

Het afgelopen jaar is het gebruik van passieve wearables (draagbare elektronica) voor betalingen in Europa fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder is het aantal wearabletransacties zelfs verachtvoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Mastercard.

Payment

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Payment

Carrefour test betalen met vingerafdruk

Supermarktketen Carrefour wil het betalen met een simpele vingerafdruk mogelijk maken. Eerder dit jaar namen 800 klanten deel aan de eerste fase van het testproject, waarbij de vingerafdruk werd gekoppeld aan de loyaliteitskaart.

E-commerce

ABN AMRO stopt met Wallet-app

ABN AMRO trekt de stekker uit de Android-app Wallet, die de functie van een mobiele portefeuille vervulde. Te weinig klanten maken er gebruik van: vijf procent.

Payment

62 banken omarmen Google Pay

Google Pay breidt internationaal uit. Niet minder dan 62 banken sluiten zich aan. Nederland zit er weer niet bij.

Payment

Waarom mobiel betalen onderdeel moet zijn van jouw betaalstrategie

92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?

E-commerce

Joachim Goyvaerts nieuwe Benelux-baas PayPal

De Vlaming Joachim Goyvaerts is het nieuwe hoofd van PayPal voor de Benelux en Ierland.

Financials

PayPal zet Pornhub aan de kant

PayPal wil niet meer worden geassocieerd met de porno-industrie en trekt zich daarom terug als financieel dienstverlener aan ’s werelds grootste sexvideosite Pornhub.

Payment

WordPress.com krijgt betaaloptie

WordPress.com voert voor artiesten, nieuwsmakers en game-ontwikkelaars een betaaloptie in. Deze is meteen beschikbaar op miljoenen WordPress sites, ook die op eigen servers worden gehost.

Payment

Facebook lanceert betaalsysteem voor apps

Facebook Pay is vanaf nu beschikbaar in Facebook en Facebook Messenger, en op termijn ook in WhatsApp en Instagram. Wel nog alleen in de VS.

Facebook

Zo ontwikkel je een gepersonaliseerd, eenvoudig, schaalbaar en betrouwbaar betaalproces

Volgens de nieuwe voorspelling van eMarketer zal in 2019 meer dan een kwart van de wereldbevolking gebruiken maken van mobiele apps om betalingen te verrichten. Hoe speel je hier op in? Door een gepersonaliseerd, eenvoudig, schaalbaar en betrouwbaar betaalproces te bieden. Je consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en zijn op zoek naar een speciale band met jouw merk.

Cross Border