More stories

Waarom mobiel betalen onderdeel moet zijn van jouw betaalstrategie

92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?

E-commerce

Joachim Goyvaerts nieuwe Benelux-baas PayPal

De Vlaming Joachim Goyvaerts is het nieuwe hoofd van PayPal voor de Benelux en Ierland.

Financials

PayPal zet Pornhub aan de kant

PayPal wil niet meer worden geassocieerd met de porno-industrie en trekt zich daarom terug als financieel dienstverlener aan ’s werelds grootste sexvideosite Pornhub.

Payment

WordPress.com krijgt betaaloptie

WordPress.com voert voor artiesten, nieuwsmakers en game-ontwikkelaars een betaaloptie in. Deze is meteen beschikbaar op miljoenen WordPress sites, ook die op eigen servers worden gehost.

Payment

Facebook lanceert betaalsysteem voor apps

Facebook Pay is vanaf nu beschikbaar in Facebook en Facebook Messenger, en op termijn ook in WhatsApp en Instagram. Wel nog alleen in de VS.

Facebook

Zo ontwikkel je een gepersonaliseerd, eenvoudig, schaalbaar en betrouwbaar betaalproces

Volgens de nieuwe voorspelling van eMarketer zal in 2019 meer dan een kwart van de wereldbevolking gebruiken maken van mobiele apps om betalingen te verrichten. Hoe speel je hier op in? Door een gepersonaliseerd, eenvoudig, schaalbaar en betrouwbaar betaalproces te bieden. Je consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en zijn op zoek naar een speciale band met jouw merk.

Cross Border

Sterke groei in installaties mobiele betaal- en bankapps

Nederlanders gebruiken hun smartphone steeds vaker voor het regelen van bankzaken, het verrichten van betalingen en voor online aankopen. Dat valt op te maken uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het derde kwartaal van 2019.

Payment

Rabo rolt Apple Pay uit

Rabobank rolt vandaag Apple Pay uit, waarmee Nederlandse Rabobankklanten makkelijk mobiel kunnen betalen. Rabobank zegt de eerste bank te zijn die de betaaldienst lanceert voor zpp’ers met een zakelijke rekening.

Payment

Waarom betalingen het fundament van concurrentievoordeel en je groeistrategie zijn

Er is veel om over na te denken wanneer je jouw bedrijf laat groeien: distributie en logistiek, marketingcommunicatie en klantenservice. En terwijl je uitbreidt naar nieuwe markten, neemt de complexiteit alleen maar toe met taalbarrières, culturele nuances, lokale voorschriften en lokale partners. Het kan gemakkelijk zijn om betalingen over het hoofd te zien en ze tot het laatste moment over te laten. Maar als je dit doet, mis je een enorme kans.

E-commerce

Tokenization voor online betalingen – wat kun je ermee?

Doordat er steeds meer verkoopkanalen en -modellen bijkomen, wordt het belangrijker om veilig en snel betalingen te faciliteren. Tokenization biedt uitkomst, als de volgende stap in online betalen.

Payment

Expertgroep Convenient and Safe Login gaat voor iDIN

Op basis van eerder onderzoek zet de expertgroep dit jaar de volgende stap naar de oplossing voor het accountprobleem: een demo van de iDIN-inlogmethode.

Payment

Rabo begonnen met testen Apple Pay

Rabobank lijkt begonnen met het testen van Apple Pay. Dat gebeurt via TestFlight, de besloten testomgeving van Apple. Het blog iCulture kreeg daarvan een afbeelding toegestuurd, maar heeft nog geen bevestiging gekregen van de bank.

Payment

Ahold Delhaize lanceert zelfscan- en betaaltoepassing ScanIt Mobile in Amerikaanse winkels

Ahold Delhaize gaat zijn zelfscan- en betaaltoepassing ScanIt Mobile introduceren in een dertigtal Amerikaanse winkels.

E-commerce

Apple Pay passeert Starbucks als populairste betaalplatform in VS

Apple Pay is nu het populairste betaalplatform in de VS en passeert daarmee dat van Starbucks, zo blijkt uit cijfers van eMarketer.

E-commerce

9,8 miljoen nieuwe klanten voor PayPal

Betaalverwerker PayPal zag zijn omzet het afgelopen kwartaal met 19 procent toenemen naar 4,38 miljard dollar. De nettowinst groeide 6 procent naar 462 miljoen.

E-commerce