More stories

PayPal breidt samenwerking MasterCard uit

PayPal breidt zijn samenwerking met MasterCard uit voor betalingen in winkels. Het gaat om eenzelfde soort overeenkomst als die tussen PayPal en Visa eerder dit jaar.

Digital Wallets

Florin: ‘Betaalplatform dat gebruiker centraal stelt’

In augustus ging de betaalapp Florin live. Gekoppeld aan iDeal kunnen gebruikers onder meer rekeningen delen en elkaar betaalverzoekjes sturen. De makers richten zich specifiek op jongeren, spreken liever over ‘momenten’ dan van betaaltransacties en willen de ‘If This, Then That’ (IFTTT) van de betaalwereld worden.

Payment

Steeds meer locaties voor iDEAL QR-betalingen

Er zijn afgelopen zomer flink wat locaties bijgekomen waar met iDEAL QR kan worden betaald. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland.

Digital Wallets

Deense betaalprovider Nets naar de beurs

Betaalprovider Nets, actief in de fysieke en digitale wereld, maakt plannen bekend om naar de beurs te gaan.

Payment

Mobiel shoppen vereist simpele betaaloplossingen

Winkelen via smartphones wordt steeds populairder. Met als logisch gevolg dat de vraag naar mobiele betalingsoplossingen ook groeit. De hoofdrol is in Nederland vooralsnog weggelegd voor iDEAL, blijkt uit een analyse van Pay.nl.

Payment

Een eigen digitale portemonnee: waar let je op en wat is de opbrengst?

Een eigen mobiele betaaloplossing of ‘digital wallet’ wordt door consumenten gewaardeerd. Recent bleek al dat zogenaamde ‘retail branded’ apps nu nog vaker worden gebruikt om te betalen dan bijvoorbeeld Android en Apple Pay. Wat levert zo’n eigen digitale portemonnee je als organisatie op en waar let je op bij de implementatie van mobiel betalen?

Digital Wallets

ING Bank introduceert ‘sociale betalingen’

ING Bank breidt zijn app voor mobiel bankieren vandaag uit met een nieuwe functie, waarbij klanten relaties ook via WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn kunnen betalen of omgekeerd.

Digital Wallets

100 miljoen transacties bij Samsung Pay

Samsung Pay heeft in een jaar tijd 100 miljoen unieke transacties verwerkt. De betaaldienst, die alleen werkt met recente Samsung smartphones, is nu actief in acht landen.

Digital Wallets

Betalen en loyaliteit: Starbucks onder de loep

Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pay app. Het gemak dat Starbucks met zijn app weet te creëren zorgt voor een ijzersterke loyaliteit. We bekijken hoe Starbucks dat precies doet en werpen een blik op de toekomst. Pak er gerust een kop koffie bij!

Customer Loyalty

Zeven tips om betaalfraude te voorkomen

Betaalfraude is iets waar webwinkels altijd alert op moeten zijn. Zeker nu nieuwe betaalmethodes zoals e-wallets steeds vaker worden gebruikt. Pay.nl zet op een rijtje wat er speelt op fraudegebied en hoe je daar als e-commerce ondernemer het beste mee om kunt gaan.

Payment

‘Consumententoepassingen blockchain nabij’

De toezichthouder op de Britse financiële markt staat op het punt om een aantal consumentenapps toe te laten die op de achtergrond gebruik maken van blockchain. Het sentiment rondom blockchain op de Nederlandse markt is ook dermate positief dat we een internationale koppositie zouden kunnen innemen.

Start-ups

Alipay tekent Ingenico voor Europese expansie

De grote Chinese digitale betaaldienst Alipay heeft een pan-Europees contract gesloten met Ingenico om Chinezen in Europa te laten betalen zoals thuis.

Payment

Square wil Europese markt betreden

Het Amerikaanse betaalbedrijf Square heeft plannen om uit te breiden naar Europa. Dat blijkt uit een drietal vacatures met als locatie Londen en Dublin.

Payment

Vervolgproef iDEAL QR op Outdoor Brabant

Tijdens paardensportevenement WK Vierspannen Paarden wordt begin september een vervolgproef gehouden met iDEAL QR-betalen.

Payment

Optimaliseer de conversie met de juiste betaalmix

Bijna 50 procent van de consumenten geeft aan in een webshop af te haken als ze niet kunnen betalen zoals ze willen. Een verkeerde betaalmix is dus een conversiekiller. Hoe bepaal je welke betaalmethoden je het beste kunt aanbieden?

Payment