AdBlock Plus wil uitgevers betalen
AdBlock Plus gaat een samenwerking aan met het Zweedse Flattr om lezers van online content te laten betalen voor de inhoud die ze bekijken.
AdBlock Plus gaat een samenwerking aan met het Zweedse Flattr om lezers van online content te laten betalen voor de inhoud die ze bekijken.
Mobiel betalen, al dan niet met behulp van Near Field Communication, grijpt om zich heen. Vorig jaar waren het drie grote bedrijven die hun betaaltechnologie lanceerden: Apple, Google en Samsung. Banken blijven niet achter. 55 banken zijn volgens deze infographic met projecten bezig.
Shopify maakt bekend dat het Multisafepay in zijn e-commerceplatform heeft verwerkt. Webwinkeliers kunnen hierdoor het Amerikaanse platform inzetten en via een lokale betaalprovider geld innen.
De Europese leveranciers van mobiele betaaldiensten SumUp en payleven, een dochter van Rocket Internet, fuseren en gaan op termijn door onder de naam SumUp.
Betaalbedrijf PayPal, vorig jaar losgekoppeld van eBay, heeft 4,5 miljoen nieuwe klanten aangesloten in het eerste kwartaal en 1,4 miljard transacties verwerkt, 26 procent meer dan een jaar geleden.
In een maand tijd lanceerden drie partijen transactiegerelateerde mobiele diensten met de QR-code. Maar schreven we het zwart-witgeblokte plaatje niet eerder unaniem af? Of zagen we al die tijd toch handige functionaliteiten over het hoofd? Over de wederopstanding van de QR-code in Nederland.
De Rabo Wallet, de digitale portemonnee van de Rabobank, kan vanaf vandaag geïnstalleerd worden op Android-toestellen met een KPN NFC SIM-kaart. Die mogelijkheid was al eerder aangekondigd.
Het door het Eindhovense bitcoinbedrijf CleverCoin opgezette handelsplatform is tijdelijk stilgelegd. CleverCoin heeft gebroken met zijn Franse betaalpartner LemonWay en is op zoek naar een alternatief.
Driekwart van alle online aankopen in Nederland worden betaald met iDEAL, creditcard of PayPal. Dat is zes procent meer dan in 2014. Inmiddels wordt ook zes procent van alle online aankopen via mobiele telefoons gedaan.
Zalando overweegt ook Apple Pay aan te bieden als een van de betaalopties. Dat deed het al in het Verenigd Koninkrijk, maar ook de rest van Europa komt wellicht ook aan de beurt.
Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.
Western Union is een B2B-platform gestart voor onderling betaalverkeer tussen bedrijven. Daarmee wordt het bedrijf een concurrent van Alibaba.
Banken, retailers en technologiebedrijven steken flink wat geld in apps waarmee we via smartphones kunnen betalen. Maar de omslag waarbij we met zijn allen alleen nog via de smartphone betalen lijkt nog ver weg.
Over een paar weken wordt het mogelijk om met iDEAL te betalen in fysieke winkels, natuurlijk in webshops maar bijvoorbeeld ook vanaf drukwerk of het bonnetje na een diner. Currence staat op het punt zijn iDEAL-app op te laten nemen in de downloadwinkels van Apple en Google.
Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.