More stories

SoundCloud koopt digitale rechtenspecialist

De ‘YouTube voor audio’ Soundcloud wil het vier jaar oude Repost Network uit Los Angeles kopen. Daarmee breidt het zijn dienstenpakket uit met digitaal rechtenbeheer, crossplatform distributie, analytics en digitale marketingdiensten.

Venture

De Persgroep verandert naam in DPG Media

De Persgroep verandert zijn naam in DPG Media om de breedte van zijn portfolio beter tot uitdrukking te brengen.

Marketing

VI doorbreekt grens van 10.000 betalende digitale abonnees

Voetbal International heeft tienduizend betalende digitale leden aan zich te binden. Het digitale platform VI PRO heeft deze grens iets meer dan twee jaar na zijn lancering bereikt.

Publishing

Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app

Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.

Publishing

‘Podcasts moeten geld durven vragen’

Goede journalistiek kost geld en moet geld kosten, maar bij podcasts vallen mediamakers in dezelfde valkuil als waar traditionele media jaren geleden invielen. Ze denken niet na over een verdienmodel of werken zelfs gratis.

Venture

Online classifieds stuwen omzetgroei Axel Springer

Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.

Publishing

Erik Kepper weg bij RTL MCN

Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.

Media

Streamingdienst voor online lezen Magboox wijzigt naam in Cliffer

De Nederlandse streamingdienst voor online lezen Magboox wijzigt zijn naam in het meer eigentijdse Cliffer. Dit als onderdeel van de nieuwe groeistrategie van directie en aandeelhouders.

Media

Nominaties Dutch Podcast Awards bekend

Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.

Media

Sanoma Media Nederland: -11% in Q1

Sanoma Media Nederland zag de omzet in het eerste kwartaal met elf procent afnemen tot 85,3 miljoen euro. Topvrouw Susan Duinhoven noemt de lokale reclamemarkt ‘aanhoudend zwak’.

Venture

KINK lanceert nieuw digitaal themakanaal

Radiozender KINK lanceert morgen een nieuw zender, een themazender die enkel is te beluisteren via digitale kanalen.

Media
Premium

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media

Virgin Media stopt Amazon Prime Video in kabelpakket

Kabelbedrijf Virgin Media is de eerste Europese dochter van Liberty Global die de app Amazon Prime Video in zijn kabelaanbod opneemt.

Media

Telegraaf verkoopt Upcoming en Autobahn

Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.

Media

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising