More stories

DappRadar vangt 2,3 miljoen dollar groeigeld

Naspers en Blockchain.com investeren 2,3 miljoen dollar in DappRadar uit Litouwen in een eerste grote investeringsronde van het platform.

Blockchain

Nominaties Website van het Jaar 2019 bekend

Van 6 september tot en met 18 oktober 2019 kan het Nederlandse publiek haar stem uitbrengen op​ ​400 genomineerde websites. De winnaars worden op 20 november bekend gemaakt tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night.

Media

Blog werpt muziekwinkels reddingsboei

Muziekweblog Inside Audio doorloopt een redesign. Met de uitbreiding wil het honderden offline retailers zichtbaar maken voor zijn tienduizenden sitebezoekers.

Venture

Bieslog door VPRO weer online gezet

De 6000 berichten en originele audio- en video-items van Wim de Bie, uit de tijd dat Twitter, Facebook of YouTube nog niet bestonden, zijn nu weer online beschikbaar gemaakt door de VPRO.

Publishing

RTL veilt tv-reclame via internet

RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).

Marketing

‘Omroepen werken samen aan video- en audioplatform’

De grote publieke en commerciële omroepen van Nederland werken samen aan één kijk- en luisterplatform. Hiermee hopen ze nog de concurrentie te kunnen aangaan met buitenlandse giganten als Netflix, YouTube en DAZN wellicht op sportvlak.

Media

Duizenden abonnees WhatsApp-dienst The Telegraph

Engelands tweede grootste krant, The Daily Telegraph, vindt in WhatsApp een nuttig middel om nieuwe digitale abonnees te werven.

Media

Deloitte: ‘Netflix kan RTL kopen’

Het is niet uitgesloten dat Netflix ergens in de volgende decennium RTL koopt en zich als dominante speler in Nederland vestigt. Zo klinkt een van een handvol toekomstscenario’s die adviesbureau Deloitte schetst voor de Nederland.

Media

Facebook werkt aan eigen ‘krantenkiosk’

Facebook heeft naar verluidt diverse grote mediapartijen elk 3 miljoen dollar per jaar toegezegd voor een nieuwe dienst die vergelijkbaar is met Apple News Plus. Daarbij kunnen voor een vast bedrag per maand onbeperkt artikelen worden geraadpleegd.

Publishing

Illegale ebook verkoper moet drie keer zoveel betalen als oorspronkelijke schikking

Een 38-jarige man uit Riethoven is veroordeeld om een bedrag van 1421 euro aan Stichting BREIN te betalen. Onder de naam Ebookplaza en Alexnav verkocht de man DVD’s met 13.500 illegaal gekopieerde ebooks op Marktplaats.nl, Speurders.nl en Tweedehands.nl.

Media

Website van het Jaar verkiezing 2019: open voor wildcards

Wat zijn volgens het Nederlandse publiek de beste en populairste websites van 2019? De verkiezing voor Website van het Jaar begint na de zomervakantie weer. Maar je kunt je site, klein of groot. vanaf deze week al wel aanmelden voor een wildcard. Hierdoor maakt iedereen kans.

Publishing

Engelse jongvolwassene kijkt geen tv-nieuws meer

Engelsen tussen de 16 en 24 jaar kijken gemiddeld nog maar twee à drie minuten per dag naar nieuws op televisie. Drie kwart van hen grijpt eerder naar social media om nieuws te consumeren. Bij 65+’ers ligt die verhouding op 33 minuten en zestien procent.

Media

IKEA.nl vervangt papieren catalogus, verspreiding daarvan stopt

IKEA stopt met het verspreiden van de gedrukte catalogus in Nederland en vervangt deze helemaal door IKEA.nl. Nog slechts een kleine groep klanten zal de fysieke gids in huis krijgen.

Marketing

Maurice Ubags nieuwe CEO Mediahuis Limburg

Maurice Ubags (51) uit Maastricht wordt de nieuwe CEO van Mediahuis Limburg, uitgever van De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg, Limburgvac en UitTipsLimburg. Ubags neemt per augustus de positie over van Dominic Stas, die CEO wordt van NRC Media, eveneens onderdeel van de Mediahuis groep.

Media

Matthias Scholten RTL’s nieuwe wapen tegen Netflix

Matthias Scholten verlaat RTL Nederland om voor het hoofdkantoor de nieuwe tak Format Creation Group op te tuigen. Dat moet videoformats gaan ontwikkelen die exclusief voor RTL zijn, om de zendergroep te wapenen tegen concurrentie van Netflix, Disney en Amazon.

Media