Btw op elektronische kranten, tijdschriften en boeken gaat omlaag
De btw op elektronische kranten, tijdschriften en boeken gaat omlaag van 21 procent naar 9 procent. Dat maakte het kabinet vandaag bekend op Prinsjesdag.
De btw op elektronische kranten, tijdschriften en boeken gaat omlaag van 21 procent naar 9 procent. Dat maakte het kabinet vandaag bekend op Prinsjesdag.
IEX Group neemt de websites Beursgorilla en Beleggen.nl over van uitgever Finance Network. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Startpagina.nl krijgt een nieuw design en moet een nieuwe functie gaan vervullen voor de nog steeds miljoenen bezoekers van de site. Vandaag gaat de knop om.
Het Nederlandse podcastnetwerk Dag en Nacht Media zet zijn oude meetsysteem overboord en omarmt een nieuwe, gebaseerd op IAB-standaarden. Dat leidt cijfermatig tot een bereiksdaling van een kwart, maar is op lange termijn het duurzaamst.
Nederlands oudste specialist in videostreaming Jet-Stream publiceert een nieuwe videoplayer voor uitgevers. Directeur Stef van der Ziel spreekt over ‘een bommetje’.
2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.
Het journalistieke platform WikiTribune wordt eind deze maand opnieuw gelanceerd. Dat vertelde initiatiefnemer Jimmy Wales, medeoprichter van Wikipedia, vandaag op Dmexco, het marketingcongres in Keulen. Hoofdhema van dat congres is ‘vertrouwen’.
De doorverkoop van e-books, zoals dat gebeurt bij het Nederlandse platform Tom Kabinet, staat op gespannen voet met de bescherming van auteursrechten. Die voorzichtige conclusie trekt advocaat-generaal Szpunar. Hij adviseert het Hof in een zaak die door de Nederlandse Uitversbond tegen Tom Kabinet is aangespannen.
Naspers en Blockchain.com investeren 2,3 miljoen dollar in DappRadar uit Litouwen in een eerste grote investeringsronde van het platform.
Van 6 september tot en met 18 oktober 2019 kan het Nederlandse publiek haar stem uitbrengen op 400 genomineerde websites. De winnaars worden op 20 november bekend gemaakt tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night.
Muziekweblog Inside Audio doorloopt een redesign. Met de uitbreiding wil het honderden offline retailers zichtbaar maken voor zijn tienduizenden sitebezoekers.
De 6000 berichten en originele audio- en video-items van Wim de Bie, uit de tijd dat Twitter, Facebook of YouTube nog niet bestonden, zijn nu weer online beschikbaar gemaakt door de VPRO.
RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).
De grote publieke en commerciële omroepen van Nederland werken samen aan één kijk- en luisterplatform. Hiermee hopen ze nog de concurrentie te kunnen aangaan met buitenlandse giganten als Netflix, YouTube en DAZN wellicht op sportvlak.
Engelands tweede grootste krant, The Daily Telegraph, vindt in WhatsApp een nuttig middel om nieuwe digitale abonnees te werven.