De Persgroep verandert naam in DPG Media
De Persgroep verandert zijn naam in DPG Media om de breedte van zijn portfolio beter tot uitdrukking te brengen.
De Persgroep verandert zijn naam in DPG Media om de breedte van zijn portfolio beter tot uitdrukking te brengen.
Voetbal International heeft tienduizend betalende digitale leden aan zich te binden. Het digitale platform VI PRO heeft deze grens iets meer dan twee jaar na zijn lancering bereikt.
Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.
Goede journalistiek kost geld en moet geld kosten, maar bij podcasts vallen mediamakers in dezelfde valkuil als waar traditionele media jaren geleden invielen. Ze denken niet na over een verdienmodel of werken zelfs gratis.
Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.
Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.
De Nederlandse streamingdienst voor online lezen Magboox wijzigt zijn naam in het meer eigentijdse Cliffer. Dit als onderdeel van de nieuwe groeistrategie van directie en aandeelhouders.
Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.
Sanoma Media Nederland zag de omzet in het eerste kwartaal met elf procent afnemen tot 85,3 miljoen euro. Topvrouw Susan Duinhoven noemt de lokale reclamemarkt ‘aanhoudend zwak’.
Radiozender KINK lanceert morgen een nieuw zender, een themazender die enkel is te beluisteren via digitale kanalen.
Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.
Kabelbedrijf Virgin Media is de eerste Europese dochter van Liberty Global die de app Amazon Prime Video in zijn kabelaanbod opneemt.
Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.
Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.
Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.