More stories

Van passief tot drukbezet: hoe je de vier typen nieuwsconsumenten aanspreekt

De een spelt de krant van voor naar achter, de ander volgt het nieuws alleen op Twitter. De manier waarop mensen content tot zich nemen is allang niet meer uniform. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je als marketeer je boodschap overbrengt, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium.

Contentmarketing

nrc.next gaat in de huidige opzet verdwijnen

NRC gaat vanaf volgend jaar geen aparte kranten meer produceren. nrc.next blijft wel bestaan, maar als ochtendkrant. NRC Handelsblad blijft een avondkrant, maar grotendeels met dezelfde inhoud, vertelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie.

Publishing

FD.nl selectiever met lezerreacties

Vijfduizend reacties van lezers onder verhalen op FD.nl. Te veel, vindt de redactie, valt niet meer te behapstukken. Daarom besluit de krant, tot weerzin van zijn lezers, om onder slechts een selectief aantal verhalen comments toe te staan.

Social

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Amper online groei voor Sanoma Nederland

De online omzet van Sanoma in Nederland en België groeide in het derde kwartaal met 1,1 procent tot 71,4 miljoen euro. De Nederlandse markt als geheel groeide naar schatting rond de acht procent. Sanoma groeit langzamer dan de markt.

Online advertising

Redactie Telegraaf heeft genoeg van ‘vage digitale initiatieven’

De redactie van De Telegraaf verzet zich tegen de bezuinigingsplannen van directie van de Telegraaf Media Groep (TMG). Men heeft ernstige twijfels over de koers van de Raad van Bestuur.

Publishing

CMS-specialist Hippo in handen van Amerikaans BloomReach

Marketingtechnologiebedrijf BloomReach neemt voor een onbekend bedrag de Nederlandse CMS-specialist Hippo over. Het team in Amsterdam wordt collega met ex-technici van Google en Cisco.

Contentmarketing

Erik de Zwart naar TMG

Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.

Video

NBA start wekelijks sportuitzendingen in VR

De Amerikaanse basketballbond NBA gaat iedere week minstens één wedstrijd live uitzenden naar virtual reality-brillen. Het gaat om het hele seizoen 2016/2017.

Virtual reality

Tradecast: iedereen zijn eigen Netflix

Met Tradecast kan iedereen zijn eigen online televisiekanaal beginnen én on-demand en live video streamen. De start-up uit Zwolle wil de standaard worden van online televisiekanalen. Niet alleen in Nederland, maar juist ook daarbuiten, vertelt Kenneth Stamp.

Video

VICE Nederland start televisiekanaal

Mediabedrijf VICE begint ook in Nederland een eigen 24 uurs-televisiekanaal. Dat gebeurt onder de naam VICELAND, in eerste instantie bij Ziggo en later ook bij andere distributeurs.

Publishing

Verkoop e-books zet door

De groei in e-bookverkopen zet ook in het derde kwartaal door. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn de e-bookverkopen met 10 procent gestegen.

Publishing

Mediahuis neemt Media Groep Limburg (MGL) over

Het Belgische Mediahuis, sinds vorig jaar al eigenaar van NRC Media, neemt per 1 januari 2017 Concentra Media Nederland over, bekend van de Media Groep Limburg (MGL), het bedrijf achter De Limburger/Limburgs Dagblad.

Publishing

‘Vergeet bereik, ga voor impact’

Elk bedrijf of merk wil dat zijn content veel wordt gelezen of bekeken en gedeeld. Maar bereik mag nooit je einddoel zijn, vindt Gonnie Spijkstra van 9connections.

Publishing

Tv-commercial stimuleert e-shopping

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video op het hoofdscherm. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het andere scherm actie te ondernemen.

Conversie