Spotify voor tijdschriften Maggy alweer gestopt
De Spotify voor tijdschriften Maggy stopt alweer. Men kan zelfstandig niet de vereiste groei realiseren.
De Spotify voor tijdschriften Maggy stopt alweer. Men kan zelfstandig niet de vereiste groei realiseren.
Michiel de Gooijer, een oud-directeur bij Endemol, Talpa en DigitasLBi, is vermoedelijk Nederlands grootste internationale videopublisher op Facebook. Bereik: 20 tot 50 miljoen per week en 200 miljoen videoviews. Doel: positief gevoel opwekken. Corporate adverteerders slaan erop aan.
Voor het eerst spenderen kinderen in Engeland meer tijd op internet dan ze dagelijks televisie kijken, aldus een rapport van media- en telecomtoezichthouder Ofcom. Ondanks de opkomst van talloze hippe apps blijft YouTube een van de grote favorieten, zelfs bij kinderen van drie en vier jaar. Facebook verliest aan belangstelling.
De journalistiek bevindt zich in een crisis. Dat is althans een veel gehoorde stelling. Bart Brouwers, hoogleraar journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, verzet zich tegen dit denkbeeld. Zijn insteek: het beste moet nog komen. ‘De fout die de meeste mensen maken als ze naar de journalistiek kijken, is dat ze focussen op verdienmodellen, in plaats van dat ze kijken naar wat er allemaal inhoudelijk mogelijk is.’ Ofwel niet de journalistiek heeft het moeilijk, maar het verdienmodel staat onder druk.
NU.nl werkt vanaf deze maand samen met CNN op het gebied van live video. Video’s en livebeelden van de internationale nieuwszender zullen te zien zijn in de apps en op de site.
Het nieuwe Nederlandse bereiksonderzoek NOBO is officieel gelanceerd. Dat omvat web- en videoverkeer, waar vanaf volgend jaar ook Facebook, Google, Netflix en YouTube deel van uitmaken.
Laurens Verhagen stopt als chef digitaal bij de Volkskrant. Dat maakte hij zelf bekend via Twitter. Hij blijft wel aan de krant verbonden, maar als techschrijver.
De een spelt de krant van voor naar achter, de ander volgt het nieuws alleen op Twitter. De manier waarop mensen content tot zich nemen is allang niet meer uniform. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je als marketeer je boodschap overbrengt, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium.
NRC gaat vanaf volgend jaar geen aparte kranten meer produceren. nrc.next blijft wel bestaan, maar als ochtendkrant. NRC Handelsblad blijft een avondkrant, maar grotendeels met dezelfde inhoud, vertelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie.
Vijfduizend reacties van lezers onder verhalen op FD.nl. Te veel, vindt de redactie, valt niet meer te behapstukken. Daarom besluit de krant, tot weerzin van zijn lezers, om onder slechts een selectief aantal verhalen comments toe te staan.
Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.
De online omzet van Sanoma in Nederland en België groeide in het derde kwartaal met 1,1 procent tot 71,4 miljoen euro. De Nederlandse markt als geheel groeide naar schatting rond de acht procent. Sanoma groeit langzamer dan de markt.
De redactie van De Telegraaf verzet zich tegen de bezuinigingsplannen van directie van de Telegraaf Media Groep (TMG). Men heeft ernstige twijfels over de koers van de Raad van Bestuur.
Marketingtechnologiebedrijf BloomReach neemt voor een onbekend bedrag de Nederlandse CMS-specialist Hippo over. Het team in Amsterdam wordt collega met ex-technici van Google en Cisco.
Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.