More stories

Spotify voor tijdschriften Maggy alweer gestopt

De Spotify voor tijdschriften Maggy stopt alweer. Men kan zelfstandig niet de vereiste groei realiseren.

Publishing

Ex-mediadirecteur met online kijkcijferkanon

Michiel de Gooijer, een oud-directeur bij Endemol, Talpa en DigitasLBi, is vermoedelijk Nederlands grootste internationale videopublisher op Facebook. Bereik: 20 tot 50 miljoen per week en 200 miljoen videoviews. Doel: positief gevoel opwekken. Corporate adverteerders slaan erop aan.

Video

Kinderen besteden meer tijd aan internet dan televisie

Voor het eerst spenderen kinderen in Engeland meer tijd op internet dan ze dagelijks televisie kijken, aldus een rapport van media- en telecomtoezichthouder Ofcom. Ondanks de opkomst van talloze hippe apps blijft YouTube een van de grote favorieten, zelfs bij kinderen van drie en vier jaar. Facebook verliest aan belangstelling.

Publishing

Bart Brouwers: ‘De journalistiek moet zich laten bevruchten door andere vakgebieden’

De journalistiek bevindt zich in een crisis. Dat is althans een veel gehoorde stelling. Bart Brouwers, hoogleraar journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, verzet zich tegen dit denkbeeld. Zijn insteek: het beste moet nog komen. ‘De fout die de meeste mensen maken als ze naar de journalistiek kijken, is dat ze focussen op verdienmodellen, in plaats van dat ze kijken naar wat er allemaal inhoudelijk mogelijk is.’ Ofwel niet de journalistiek heeft het moeilijk, maar het verdienmodel staat onder druk.

Publishing

NU.nl sluit samenwerking met CNN op gebied van online video

NU.nl werkt vanaf deze maand samen met CNN op het gebied van live video. Video’s en livebeelden van de internationale nieuwszender zullen te zien zijn in de apps en op de site.

Publishing

Nieuw Nederlands bereiksonderzoek van start

Het nieuwe Nederlandse bereiksonderzoek NOBO is officieel gelanceerd. Dat omvat web- en videoverkeer, waar vanaf volgend jaar ook Facebook, Google, Netflix en YouTube deel van uitmaken.

Video

Laurens Verhagen weg als chef digitaal Volkskrant

Laurens Verhagen stopt als chef digitaal bij de Volkskrant. Dat maakte hij zelf bekend via Twitter. Hij blijft wel aan de krant verbonden, maar als techschrijver.

Publishing

Van passief tot drukbezet: hoe je de vier typen nieuwsconsumenten aanspreekt

De een spelt de krant van voor naar achter, de ander volgt het nieuws alleen op Twitter. De manier waarop mensen content tot zich nemen is allang niet meer uniform. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je als marketeer je boodschap overbrengt, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium.

Contentmarketing

nrc.next gaat in de huidige opzet verdwijnen

NRC gaat vanaf volgend jaar geen aparte kranten meer produceren. nrc.next blijft wel bestaan, maar als ochtendkrant. NRC Handelsblad blijft een avondkrant, maar grotendeels met dezelfde inhoud, vertelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie.

Publishing

FD.nl selectiever met lezerreacties

Vijfduizend reacties van lezers onder verhalen op FD.nl. Te veel, vindt de redactie, valt niet meer te behapstukken. Daarom besluit de krant, tot weerzin van zijn lezers, om onder slechts een selectief aantal verhalen comments toe te staan.

Social

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Amper online groei voor Sanoma Nederland

De online omzet van Sanoma in Nederland en België groeide in het derde kwartaal met 1,1 procent tot 71,4 miljoen euro. De Nederlandse markt als geheel groeide naar schatting rond de acht procent. Sanoma groeit langzamer dan de markt.

Online advertising

Redactie Telegraaf heeft genoeg van ‘vage digitale initiatieven’

De redactie van De Telegraaf verzet zich tegen de bezuinigingsplannen van directie van de Telegraaf Media Groep (TMG). Men heeft ernstige twijfels over de koers van de Raad van Bestuur.

Publishing

CMS-specialist Hippo in handen van Amerikaans BloomReach

Marketingtechnologiebedrijf BloomReach neemt voor een onbekend bedrag de Nederlandse CMS-specialist Hippo over. Het team in Amsterdam wordt collega met ex-technici van Google en Cisco.

Contentmarketing

Erik de Zwart naar TMG

Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.

Video