John de Mol koopt 18 procent van TMG
John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.
John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.
In 2016 keken er maandelijks gemiddeld 3,3 miljoen Nederlanders achteraf naar een tv-programma via internet. Opvallend ook dat meer dan veertig procent van het kijkpubliek afgelopen jaar geen enkel programma terugkeek via computer, tablet of telefoon.
Gisteren las ik, met veel genoegen overigens, het meest recente essay van Rob Wijnberg op de Correspondent. De auteur, filosoof en bedrijfskundige Rob Wijnberg, zet in zijn essay vrij helder uiteen dat we een drietal verschillende waarheden kennen: de gegeven waarheid, de gevonden waarheid en de gemaakte waarheid.
De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.
Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.
De Regeling Journalistieke Innovatie van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SvdJ) wordt doelgerichter. Er worden geen langdurige projecten meer gesubsidieerd, maar pilots of prototypes.
Blendle lanceert vandaag zijn nieuwe dienst Premium. Voor een tientje per maand krijgen abonnees een persoonlijke selectie van de beste artikelen uit 120 verschillende tijdschriften en kranten.
Mediahuis gaat een bod uitbrengen op de Telegraaf Media Groep. Dat heeft het Belgische uitgeefconcern vanochtend bekendgemaakt. Er wordt 5,25 euro per aandeel geboden.
De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van radiozenders nu gereed staan om goed te investeren in digitalisering”, aldus TME-directeur Arthur Hoogendijk.
De Nederlander keek in 2016 dagelijks gemiddeld 3:03 uur televisie. Dat is vier procent minder dan in 2015. Die daling wordt voornamelijk verklaard door de toename (+13%) van video on demand en uitgesteld tv-kijken.
Het millennialplatform Mindshakes van Mediahuis Nederland, eigenaar van NRC en Limburgse dagbladen, is alweer ter ziele. Wel komt er een vervolg met online uitgever WayneParkerKent.
E-bookbedrijf Kobo, onderdeel van Rakuten, neemt de e-readers en online diensten van Tolino over van Deutsche Telekom.
De Nederlandse versie van de populaire zakelijke titel Business Insider gaat vanaf deze week dagelijks tien eigen video’s publiceren.
The Washington Post, al enige tijd eigendom van Amazon-topman Jeff Bezos, doet het als vierde grote krant van de VS niet slecht. De krant maakt weer winst en neemt volgend jaar nieuwe journalisten aan.
Amazon Prime Video wordt neergezet als ‘concurrent voor Netflix’, maar qua aanbod is de videodienst in de verste verte niet te vergelijken met Netflix of bijvoorbeeld Pathé Thuis en Videoland.