Erik-Jan Vis terug naar BBP Media
Eric-Jan Vis komt per 1 januari 2017 terug als commercieel manager bij uitgeverij BBP Media (uitgever van MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst) in Woerden.
Eric-Jan Vis komt per 1 januari 2017 terug als commercieel manager bij uitgeverij BBP Media (uitgever van MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst) in Woerden.
In een tijd waarin veel kranten en tijdschriften hun lezersaantallen zien terug lopen en het vertrouwen in de journalistiek op een dieptepunt lijkt te staan gaat het met het online journalistieke platform de Correspondent juist goed. De ledenaantallen en het bereik groeien. Uitgever Ernst Jan Pfauth vertelt in Top Names over de strategie, het buitenland en de noodzaak voor goede journalistiek.
Steeds meer consumenten informeren zichzelf via social media. Een kans die door veel contentleveranciers toch nog met name als een bedreiging wordt gezien. Er is minder controle over de content. En social media stellen het belang van hun gebruikers en adverteerders altijd boven die van uitgevers, zo is de overtuiging.
Betalen consumenten wel of niet voor online content? Nederlandse contentsites zoals Linda.TV, Ajaxshowtime.com en Margriet.nl zijn terughoudend om geld te vragen aan consumenten want ‘die betalen toch niet voor content’. Nederlandse experimenten en ervaringen uit het buitenland schetsen een ander beeld. Wat zijn de opties voor Nederlandse blogs?
Geert-Jan van der Snoek, de topman van TMG, noemt de stap van Mediahuis om zijn concern over te nemen een ‘ongevraagd bod’, maar zal de bieding serieus bestuderen.
De Belgische uitgever Mediahuis, bekend van NRC, De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen, wil TMG overnemen. De gesprekken verlopen positief, stelt een woordvoerder van het Mediahuis.
Kranten- en tijdschriftenkiosk Blendle test onder een kleine groep gebruikers een nieuw maandabonnement onder de noemer Blendle Premium. Met dit abonnement hoeft niet langer per artikel te worden betaald, zoals nu nog het geval is.
Een tv-programma dat op internet bijna beter scoort dan op televisie. Die eer viel NPO3-programma Rundfunk vorige week toe.
De Telegraaf stopt met de digitale zondagskrant in de huidige vorm. Per 1 januari krijgen abonnees een beknopte digitale editie, zo meldt de uitgever.
BNR Nieuwsradio breidt zijn aanbod uit met programma’s die niet op de radio komen, maar enkel als podcast verschijnen. Podcast ‘De Technoloog’ is de eerste in de reeks.
Strateeg Thomas Rosenkamp van Wayne Parker Kent is de mediabelofte van het jaar 2017. Hij werd gisteren gekozen tijdens het diner van DeMedia100 bekend gemaakt.
De Europese Commissie stelt nieuwe internationale BTW-regels voor waardoor in Nederland de belasting op digitale boeken en kranten omlaag kan.
De Europese Commissie komt morgen met een voorstel om digitale krantenabonnementen onder het lage BTW-tarief te laten vallen, net zoals dat voor de papieren krant geldt.
Het is de al jaren omstreden telecomaanbieder Pretium niet gelukt om een publicatie bij Reporters Online tegen te houden. De rechtbank Den Haag heeft de vordering dinsdag afgewezen omdat de ‘vrijheid van meningsuiting prevaleert’.
Het hyperlokale nieuwsplatform Dichtbij houdt er in de huidige vorm mee op. Dat maakt hoofdredacteur Jaap den Ouden bekend in een afscheidsartikel. De site blijft alleen nog in de lucht voor ‘meeschrijvers’ in de regio.