Digitale kiosk eLinea 1 november weer in de lucht
Digitale kiosk eLinea maakt vanaf 1 november een doorstart onder uitgeverij Audax. De uitgever kocht het platform in augustus en wilde het eigenlijk deze maand al in de lucht hebben.
Digitale kiosk eLinea maakt vanaf 1 november een doorstart onder uitgeverij Audax. De uitgever kocht het platform in augustus en wilde het eigenlijk deze maand al in de lucht hebben.
Het Amerikaanse digitale nieuwsplatform Quartz is wars van de heersende journalistieke orde. En met succes. In slechts vier jaar tijd weet het jonge bedrijf al ruim twintig miljoen gebruikers aan zich te binden. Wereldwijd. “Met dank aan Facebook”, aldus Kevin Delaney (44), Editor in Chief en oprichter.
Voor het eerst sinds 2008 kwam de omzet voor uitgeverijen in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Hiermee lijkt een einde te komen aan een langdurige malaise. Digitale producten spelen bij het herstel een belangrijke rol, constateert ABN AMRO.
RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.
Aldi Duitsland stort zich op de e-book markt. Op het nieuwe platform Aldi Life zijn meteen al 1 miljoen titels verkrijgbaar.
Arend van den Berg van Z24 vertelt over de introductie van Business Insider Nederland: “Z24 is opgegaan in Business Insider Nederland.
Videobedrijf Appiness heeft in een tweede ronde 1,6 miljoen euro opgehaald bij Vlaamse ondernemers. Dat komt bovenop de 1,5 miljoen die men al eerder had vergaard en 400.000 euro innovatiesteun van de Vlaamse overheid via het IWT.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.
Het Britse contentplatform The Pool brengt contentproductie en -verspreiding to the next level. Het platform richt zich op vrouwen tussen de 25 tot45 jaar die snel relevante en interessante content tot zich willen nemen tijdens hun drukke dagen.
Chief Digital Officer Arno Otto verlaat RTL Nederland, maar blijft werken voor het moederbedrijf. Hij verhuist per 1 januari naar branchegenoot ProSieben.
De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.
RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.
Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) neemt nieuwsagenda Zapaday over. Alle activiteiten worden voortgezet onder de naam ANP Agenda.
Amazon zou op het punt staan een online videodienst te lanceren in Nederland. Het bedrijf verwerft rechten van Nederlandse producties, wat door een voorteken voor kan zijn.