More stories

Redactie Telegraaf heeft genoeg van ‘vage digitale initiatieven’

De redactie van De Telegraaf verzet zich tegen de bezuinigingsplannen van directie van de Telegraaf Media Groep (TMG). Men heeft ernstige twijfels over de koers van de Raad van Bestuur.

Publishing

CMS-specialist Hippo in handen van Amerikaans BloomReach

Marketingtechnologiebedrijf BloomReach neemt voor een onbekend bedrag de Nederlandse CMS-specialist Hippo over. Het team in Amsterdam wordt collega met ex-technici van Google en Cisco.

Contentmarketing

Erik de Zwart naar TMG

Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.

Video

NBA start wekelijks sportuitzendingen in VR

De Amerikaanse basketballbond NBA gaat iedere week minstens één wedstrijd live uitzenden naar virtual reality-brillen. Het gaat om het hele seizoen 2016/2017.

Virtual reality

Tradecast: iedereen zijn eigen Netflix

Met Tradecast kan iedereen zijn eigen online televisiekanaal beginnen én on-demand en live video streamen. De start-up uit Zwolle wil de standaard worden van online televisiekanalen. Niet alleen in Nederland, maar juist ook daarbuiten, vertelt Kenneth Stamp.

Video

VICE Nederland start televisiekanaal

Mediabedrijf VICE begint ook in Nederland een eigen 24 uurs-televisiekanaal. Dat gebeurt onder de naam VICELAND, in eerste instantie bij Ziggo en later ook bij andere distributeurs.

Publishing

Verkoop e-books zet door

De groei in e-bookverkopen zet ook in het derde kwartaal door. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn de e-bookverkopen met 10 procent gestegen.

Publishing

Mediahuis neemt Media Groep Limburg (MGL) over

Het Belgische Mediahuis, sinds vorig jaar al eigenaar van NRC Media, neemt per 1 januari 2017 Concentra Media Nederland over, bekend van de Media Groep Limburg (MGL), het bedrijf achter De Limburger/Limburgs Dagblad.

Publishing

‘Vergeet bereik, ga voor impact’

Elk bedrijf of merk wil dat zijn content veel wordt gelezen of bekeken en gedeeld. Maar bereik mag nooit je einddoel zijn, vindt Gonnie Spijkstra van 9connections.

Publishing

Tv-commercial stimuleert e-shopping

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video op het hoofdscherm. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het andere scherm actie te ondernemen.

Conversie

Digitale kiosk eLinea 1 november weer in de lucht

Digitale kiosk eLinea maakt vanaf 1 november een doorstart onder uitgeverij Audax. De uitgever kocht het platform in augustus en wilde het eigenlijk deze maand al in de lucht hebben.

Publishing

CEO Quartz: ‘Bot kan niet tippen aan journalist’

Het Amerikaanse digitale nieuwsplatform Quartz is wars van de heersende journalistieke orde. En met succes. In slechts vier jaar tijd weet het jonge bedrijf al ruim twintig miljoen gebruikers aan zich te binden. Wereldwijd. “Met dank aan Facebook”, aldus Kevin Delaney (44), Editor in Chief en oprichter.

Publishing

‘Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater’

Voor het eerst sinds 2008 kwam de omzet voor uitgeverijen in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Hiermee lijkt een einde te komen aan een langdurige malaise. Digitale producten spelen bij het herstel een belangrijke rol, constateert ABN AMRO.

Publishing

RTL begint met digital-only reisprogramma

RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.

Publishing

Aldi Duitsland gaat e-books verkopen

Aldi Duitsland stort zich op de e-book markt. Op het nieuwe platform Aldi Life zijn meteen al 1 miljoen titels verkrijgbaar.

Publishing