More stories

Strategische samenwerking TMG en Talpa loopt vertraging op

De strategische samenwerking op het gebied van radio, tv en internet televisie tussen TMG en Talpa loopt vertraging op. Dat hebben beide partijen vorige week bekend gemaakt.

Publishing

KPN houdt rechten Digitenne tot 2030

KPN blijft zeker tot februari 2030 digitale televisie uitzenden via de ether. Het Agentschap Telecom heeft de Digitennelicentie verlengd.

Publishing

Duitse uitgevers weer naar de rechter om Google News

Verschillende Duitse krantenuitgevers, waaronder Axel Springer, gaan in beroep tegen het besluit van de kartelkamer in Berlijn over een vergoeding van hun content door Google.

Publishing

Dutch Cloud lanceert cloudversie van beeldbank

Dutch Cloud lanceert, naar eigen zeggen als eerste, een kant-en-klare FotoWare-as-a-Service oplossing voor uitgevers, mediabedrijven en marketeers.

Web-design

Telegraaf publiceert video-app voor Apple TV

De Telegraaf zet het eerste stapje in de uitrol van zijn vooral veelbesproken over the top-videostrategie. De uitgever publiceert een app voor Apple TV.

Publishing

In enkele stappen het CMS aan Instant Articles gekoppeld

Dit voorjaar maakte Facebook de zogenaamde Instant Articles voor iedereen beschikbaar. Nadat eerder bedrijven als Buzzfeed en The New York Times al mochten proeven aan dit nieuwe format voor artikelen, kan nu iedere uitgever of site aan de slag. Menig CMS is er al op voorbereid. De stap om ermee te starten is dus klein.

CMS

WijLimburg.nl naar Media Groep Limburg

Media Groep Limburg (MGL) heeft het ondernemersplatform WijLimburg.nl overgenomen. Het platform wordt onderdeel van Limburg Onderneemt.

Publishing

Is geoblocking nog houdbaar in het huidige digitale tijdperk?

Je favoriete serie terugkijken via Uitzending Gemist als je op vakantie bent in het buitenland? Vergeet het maar! In plaats van een ontspannen avond kijk je naar een scherm met de tekst: ‘Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken’. Waarom wordt het kijken van deze Nederlandse content onmogelijk gemaakt en mag dat überhaupt?

Publishing

Gebruik mobiele internet neemt verder toe

Het gebruik van het mobiele internet stijgt dit jaar wereldwijd met 28 procent, verwacht Zenith Media. En dat gaat ten koste van ander mediagebruik, met name desktop.

Publishing

Iedereen wordt live-reporter met de NUlive app

NU.nl zette zijn NUlive app in om de Amstel Gold Race live te filmen: “We vroegen mensen om met de app te filmen. Onze redactie zat er tussen om een kwaliteitscheck te doen en de regie in handen te houden”, vertelt Charlotte Nijs, Manager Branded Content bij NU.nl.

Publishing

Onderzoek naar mediacluster in Spoorzone Tilburg

De gemeente Tilburg, Fontys Hogescholen, Tilburg University en het ROC gaan kijken of ze samen een centrum voor digitale media […]

Publishing

Gossipblog Gawker failliet na rechtszaak

Gawker Media is failliet. Het omstreden Amerikaanse gossipblog is ten onder gegaan aan de publicatie van een sekstape waarop worstelicoon Hulk Hogan met de vriendin van zijn beste vriend is te zien.

Publishing

‘Internetreclame in Nederland groeit een miljard euro’

De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.

Online advertising

Internet, out of home en bioscoop voeren mediabestedingen aan

Internet, out of home en bioscoop waren de snelste groeiers bij de netto mediabestedingen in Nederland in 2015. Met een minimale daling van 0,1 procent eindigden de bestedingen op vrijwel exact hetzelfde niveau als in 2014, namelijk 4,62 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de daling 7 miljoen euro.

Publishing

RTL steekt Buienradar in het nieuw

Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.

Publishing