More stories

Millennialplatform Mindshakes stopt, nieuw project met WayneParkerKent

Het millennialplatform Mindshakes van Mediahuis Nederland, eigenaar van NRC en Limburgse dagbladen, is alweer ter ziele. Wel komt er een vervolg met online uitgever WayneParkerKent.

Publishing

E-readers en ecosysteem Tolino in handen van Kobo

E-bookbedrijf Kobo, onderdeel van Rakuten, neemt de e-readers en online diensten van Tolino over van Deutsche Telekom.

Publishing

Business Insider.nl groots in video

De Nederlandse versie van de populaire zakelijke titel Business Insider gaat vanaf deze week dagelijks tien eigen video’s publiceren.

Publishing

Washington Post onder Jeff Bezos maakt winst

The Washington Post, al enige tijd eigendom van Amazon-topman Jeff Bezos, doet het als vierde grote krant van de VS niet slecht. De krant maakt weer winst en neemt volgend jaar nieuwe journalisten aan.

Publishing

Mager begin Amazon Prime Video in Nederland

Amazon Prime Video wordt neergezet als ‘concurrent voor Netflix’, maar qua aanbod is de videodienst in de verste verte niet te vergelijken met Netflix of bijvoorbeeld Pathé Thuis en Videoland.

Entertainment

Het Jaar van Fake Nieuws

En ineens had het internet een probleem: fake nieuws. Sinds de verrassende uitslag van de Amerikaanse verkiezingen wordt er gediscussieerd over de betrouwbaarheid van de nieuwsvoorziening op internet. Echt bewezen is het niet, maar ook Google-topman Sundar Pichai vermoedde dat nepnieuws invloed heeft gehad op de verkiezingsuitslag.

Publishing

Erik-Jan Vis terug naar BBP Media

Eric-Jan Vis komt per 1 januari 2017 terug als commercieel manager bij uitgeverij BBP Media (uitgever van MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst) in Woerden.

Publishing

Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): ‘Media moeten af van advertenties’

In een tijd waarin veel kranten en tijdschriften hun lezersaantallen zien terug lopen en het vertrouwen in de journalistiek op een dieptepunt lijkt te staan gaat het met het online journalistieke platform de Correspondent juist goed. De ledenaantallen en het bereik groeien. Uitgever Ernst Jan Pfauth vertelt in Top Names over de strategie, het buitenland en de noodzaak voor goede journalistiek.

Publishing

Uitgevers zien LinkedIn als kans

Steeds meer consumenten informeren zichzelf via social media. Een kans die door veel contentleveranciers toch nog met name als een bedreiging wordt gezien. Er is minder controle over de content. En social media stellen het belang van hun gebruikers en adverteerders altijd boven die van uitgevers, zo is de overtuiging.

Publishing

Consumenten betalen wél voor online content

Betalen consumenten wel of niet voor online content? Nederlandse contentsites zoals Linda.TV, Ajaxshowtime.com en Margriet.nl zijn terughoudend om geld te vragen aan consumenten want ‘die betalen toch niet voor content’. Nederlandse experimenten en ervaringen uit het buitenland schetsen een ander beeld. Wat zijn de opties voor Nederlandse blogs?

Publishing

Telegraaf: ‘Oer-Hollands dagblad moet behouden blijven’

Geert-Jan van der Snoek, de topman van TMG, noemt de stap van Mediahuis om zijn concern over te nemen een ‘ongevraagd bod’, maar zal de bieding serieus bestuderen.

Publishing

Vlaams Mediahuis biedt 243 miljoen euro op TMG (update)

De Belgische uitgever Mediahuis, bekend van NRC, De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen, wil TMG overnemen. De gesprekken verlopen positief, stelt een woordvoerder van het Mediahuis.

Publishing

Blendle test premiumdienst voor vast bedrag per maand

Kranten- en tijdschriftenkiosk Blendle test onder een kleine groep gebruikers een nieuw maandabonnement onder de noemer Blendle Premium. Met dit abonnement hoeft niet langer per artikel te worden betaald, zoals nu nog het geval is.

Publishing

43% zag tv-programma Rundfunk online

Een tv-programma dat op internet bijna beter scoort dan op televisie. Die eer viel NPO3-programma Rundfunk vorige week toe.

Publishing

Telegraaf kleedt digitale zondagskrant uit

De Telegraaf stopt met de digitale zondagskrant in de huidige vorm. Per 1 januari krijgen abonnees een beknopte digitale editie, zo meldt de uitgever.

Publishing