More stories

Lokaal en digitaal: de ambities van de Persgroep voor indebuurt.nl

Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.

Contentmarketing

Regeling Journalistieke Innovatie gaat op de schop

De Regeling Journalistieke Innovatie van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SvdJ) wordt doelgerichter. Er worden geen langdurige projecten meer gesubsidieerd, maar pilots of prototypes.

Publishing

Blendle lanceert premiumdienst

Blendle lanceert vandaag zijn nieuwe dienst Premium. Voor een tientje per maand krijgen abonnees een persoonlijke selectie van de beste artikelen uit 120 verschillende tijdschriften en kranten.

Publishing

Formeel bod op Telegraaf Media Groep

Mediahuis gaat een bod uitbrengen op de Telegraaf Media Groep. Dat heeft het Belgische uitgeefconcern vanochtend bekendgemaakt. Er wordt 5,25 euro per aandeel geboden.

Publishing

‘Omzet online radioreclame verdubbelde in 2016’

De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van radiozenders nu gereed staan om goed te investeren in digitalisering”, aldus TME-directeur Arthur Hoogendijk.

Online advertising

SKO: Nederland kijkt minder tv, meer internetvideo

De Nederlander keek in 2016 dagelijks gemiddeld 3:03 uur televisie. Dat is vier procent minder dan in 2015. Die daling wordt voornamelijk verklaard door de toename (+13%) van video on demand en uitgesteld tv-kijken.

Publishing

Millennialplatform Mindshakes stopt, nieuw project met WayneParkerKent

Het millennialplatform Mindshakes van Mediahuis Nederland, eigenaar van NRC en Limburgse dagbladen, is alweer ter ziele. Wel komt er een vervolg met online uitgever WayneParkerKent.

Publishing

E-readers en ecosysteem Tolino in handen van Kobo

E-bookbedrijf Kobo, onderdeel van Rakuten, neemt de e-readers en online diensten van Tolino over van Deutsche Telekom.

Publishing

Business Insider.nl groots in video

De Nederlandse versie van de populaire zakelijke titel Business Insider gaat vanaf deze week dagelijks tien eigen video’s publiceren.

Publishing

Washington Post onder Jeff Bezos maakt winst

The Washington Post, al enige tijd eigendom van Amazon-topman Jeff Bezos, doet het als vierde grote krant van de VS niet slecht. De krant maakt weer winst en neemt volgend jaar nieuwe journalisten aan.

Publishing

Mager begin Amazon Prime Video in Nederland

Amazon Prime Video wordt neergezet als ‘concurrent voor Netflix’, maar qua aanbod is de videodienst in de verste verte niet te vergelijken met Netflix of bijvoorbeeld Pathé Thuis en Videoland.

Entertainment

Het Jaar van Fake Nieuws

En ineens had het internet een probleem: fake nieuws. Sinds de verrassende uitslag van de Amerikaanse verkiezingen wordt er gediscussieerd over de betrouwbaarheid van de nieuwsvoorziening op internet. Echt bewezen is het niet, maar ook Google-topman Sundar Pichai vermoedde dat nepnieuws invloed heeft gehad op de verkiezingsuitslag.

Publishing

Erik-Jan Vis terug naar BBP Media

Eric-Jan Vis komt per 1 januari 2017 terug als commercieel manager bij uitgeverij BBP Media (uitgever van MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst) in Woerden.

Publishing

Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): ‘Media moeten af van advertenties’

In een tijd waarin veel kranten en tijdschriften hun lezersaantallen zien terug lopen en het vertrouwen in de journalistiek op een dieptepunt lijkt te staan gaat het met het online journalistieke platform de Correspondent juist goed. De ledenaantallen en het bereik groeien. Uitgever Ernst Jan Pfauth vertelt in Top Names over de strategie, het buitenland en de noodzaak voor goede journalistiek.

Publishing

Uitgevers zien LinkedIn als kans

Steeds meer consumenten informeren zichzelf via social media. Een kans die door veel contentleveranciers toch nog met name als een bedreiging wordt gezien. Er is minder controle over de content. En social media stellen het belang van hun gebruikers en adverteerders altijd boven die van uitgevers, zo is de overtuiging.

Publishing