More stories

KLM stopt kranten in app

De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.

Travel

The Pool: next level contentproductie en -verspreiding

Het Britse contentplatform The Pool brengt contentproductie en -verspreiding to the next level. Het platform richt zich op vrouwen tussen de 25 tot45 jaar die snel relevante en interessante content tot zich willen nemen tijdens hun drukke dagen.

Contentmarketing

Arno Otto verlaat RTL voor ProSieben

Chief Digital Officer Arno Otto verlaat RTL Nederland, maar blijft werken voor het moederbedrijf. Hij verhuist per 1 januari naar branchegenoot ProSieben.

Publishing

‘Online video-omzet naar 200 miljoen in 2020’

De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.

Video

RTL voor het eerst groter videobereik dan NPO

RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.

Video

ANP zet nieuwsagenda Zapaday voort

Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) neemt nieuwsagenda Zapaday over. Alle activiteiten worden voortgezet onder de naam ANP Agenda.

Publishing

Amazon binnenkort met Netflix-concurrent in Nederland

Amazon zou op het punt staan een online videodienst te lanceren in Nederland. Het bedrijf verwerft rechten van Nederlandse producties, wat door een voorteken voor kan zijn.

Video

Digitaal nieuwsplatform Quartz vooral aangestuurd door sociale media

Zeventig procent van het bezoekersverkeer van het Amerikaanse digitale nieuwsplatform Quartz komt van verwijzingen op sociale media. Dat vertelt oprichter en hoofdredacteur Kevin Delaney in het nieuwste nummer van Emerce, dat vrijdag op de mat ligt.

Publishing

Crowdfundingplatform Yournalism is te koop

Stichting Cultuur+Ondernemen heeft het journalistieke crowdfundingplatform Yournalism te koop aangeboden. Het platform kan de eerder verstrekte lening niet meer betalen. Het platform diende als onderpand.

Publishing

Digitale oplages dagbladen verder gestegen

De digitale oplages van Nederlandse dagbladen zijn in derde kwartaal 2015 tot en met het tweede kwartaal 2016 flink toegenomen.

Publishing

bol.com komt met abonnementsmodel voor e-books

De nieuwe directeur boeken en entertainment van bol.com Caspar Klinkhamer overweegt om een abonnementsmodel voor e-books op te zetten. Dat laat hij weten aan Boekblad

Publishing

Telegraaf: omzetdeel Digitaal moet verdubbelen, Basisweg in de etalage

Het digitale aandeel in de omzet van uitgeverij TMG moet komende jaren groeien van 13 procent in 2015 naar 25 procent in 2019. Dat zal CEO Geert-Jan van der Snoek vandaag aan de markt vertellen bij een strategie-update. Ook legt hij de optie in de week om TMG’s hoofdkantoor te verkopen.

Publishing

Uitgever stedengidsen maakt digitale omslag

Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.

Travel

Website van het Jaar 2016: de verkiezing is van start

Vandaag is de verkiezing voor de Website van het Jaar 2016 van start gegaan. Met zo’n één miljoen stemmen per jaar is deze verkiezing al zestien jaar lang een van de grootste publieksverkiezingen van Nederland.

Publishing

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing