More stories

Mobile Convention Brussel gaat door, als live stream

Het mobiele congres Mobile Convention Brussel dat CM morgen organiseert in België gaat ondanks de veiligheidssituatie daar wel door. Wel wordt de fysieke bijeenkomst afgeblazen voor bezoekers en wordt het event vanuit een studio live gestreamd, voor een wereldpubliek.

Publishing

Nederlandse Wikileaks gaat volgende fase in

Het Nederlandse klokkenluidersplatform Publeaks is vernieuwd. Voor klokkenluiders wordt het gemakkelijker om veilig en anoniem contact te leggen met de aangesloten media.

Media

NOS Nieuws: Testen met virtual reality in 2016

NOS Nieuws steekt in de loop van volgend jaar de tenen in het water met virtual reality. In dat jaar wil de online tak van de nieuwsorganisatie nauwer met Nederlandse startups samenwerken.

Publishing

SBS’ multichannel netwerk start online tv-zender

Social1influencers, het MCN dat aan SBS is verbonden, lanceert vandaag zijn eigen online tv-zender onder de naam S1.tv.

Online marketing

Millennial heeft voorkeur voor print

Je zou verwachten dat millennials eerder voor digitale nieuwsproducten willen betalen dan voor print. Onderzoek laat echter anders zien. Deze groep blijkt namelijk liever te betalen voor papieren content in de vorm van magazines (21 procent) en kranten (15 procent).

Publishing

Duitse kartelwaakhond doet onderzoek naar verkoop audioboeken

De Duitse kartelwaakhond gaat een onderzoek instellen naar de overeenkomst die Apple en Amazon hebben getekend op het gebied van audioboeken. De toezichthouder vermoedt een monopolie.

Media

Digitale kiosk Myjour slaat mogelijk nieuwe richting in

Digitale kiosk Myjour gaat de komende maanden nadenken over een nieuwe strategie, zo meldt oprichter Jan Verheul desgevraagd aan Villamedia. Er wordt gezocht naar een nieuw verdienmodel.

Media

Column: Embracing change

Een paar maanden geleden voorspelde ik hier dat het tipping point voor radio en televisie aanstaande was. Een mijlpaal die sneller dan verwacht inmiddels is bereikt. Zo werd in het eerste halfjaar van dit jaar weliswaar bijna vijftig procent meer reclamespots uitgezonden, maar daalden de mediabestedingen op televisie met vier procent en bij radio zelfs met vijf procent. En dat terwijl online met zeven procent groeide. Doordat er minder wordt omgezet, krijgen kijkers steeds meer commercials te verwerken, waardoor ze spontaan overstappen op ‘over the top’-diensten en in één klap van al die ellende af te zijn.

Publishing

‘Alibaba wil belang in Sina en Weibo’

Alibaba lijkt zijn horizon te willen verbreden met een investering in de South China Morning Post uit Hong Kong. Daarnaast zou het bedrijf een belang willen nemen in nieuwssite Sina en Weibo, de Chinese tegenhanger van Twitter.

Media

Onderzoek: mobiel tv kijken vooral ’s nachts favoriet

Je favoriete tv-series of –shows kun je tegenwoordig op elk gewenst device bekijken. Zowel overdag als ‘s nachts. Maar het type device blijkt per dagdeel flink in populariteit te verschillen. Zo worden mobiele devices vooral gebruikt voor late-night-viewing.

Publishing

Blendle gaat fotoseries aanbieden

Blendle gaat naast artikelen ook fotoseries aanbieden. Dat meldt de online kiosk in een blogpost. Er is een samenwerking aangekondigd met fotoagentschap Hollandse Hoogte.

Media

Christelijke Blendle in de maak

Blendle krijgt concurrentie uit christelijke hoek. Internetbureau Spring start per januari met Candle, waarin het aanbod van EO Visie, Opwekking magazine en de Nieuwe Koers te vinden is. Gebruikers betalen 2,95 euro per maand.

Media

Bart Brouwers lid van Digital News Initiative (DNI) van Google

Bart Brouwers, hoogleraar in Groningen en media-ondernemer in Eindhoven, treedt toe tot de zogenoemde council van het Digital News Initiative […]

Media

Ook The Economist gaat over op kost-per-uur advertentietarief

The Economist gaat in navolging van The Financial Times online advertenties verkopen volgens een kost-per-uur formule (CPH).

Media

Bart Westerveld country manager bij Albelli

Bart Westerveld is de nieuwe Country Manager Nederland bij fotospecialist Albelli. Hij wordt verantwoordelijk voor het verstevigen van de positie van Albelli Nederland, de omzet, het marketingbudget en samenwerkingen met externe partners.

Media