Blendle laat journalisten artikelen verkopen
Het journalistieke platform Reporters Online lanceert vandaag een WordPress-plug-in waarmee freelance journalisten artikelen op hun eigen site kunnen verkopen. Die verkoop loopt via Blendle.
Het journalistieke platform Reporters Online lanceert vandaag een WordPress-plug-in waarmee freelance journalisten artikelen op hun eigen site kunnen verkopen. Die verkoop loopt via Blendle.
Mediabedrijf IEX, gespecialiseerd in websites voor beleggers, gaat vandaag naar de beurs. Het geld dat zo wordt opgehaald wordt geïnvesteerd in sites als IEX.nl, guruwatch.nl en participaties.nl.
BDUmedia, NDC Mediagroep, Media Groep Limburg en Holland Media Combinatie vormen vanaf 1 januari 2016 één loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale dagbladen: ProMille Media. Per 1 februari worden de huis-aan-huiskranten van de betreffende uitgevers hieraan toegevoegd. Daarnaast worden op korte termijn de online merken opgenomen in het portfolio.
Boeken van YouTubesterren en kleurboeken voor volwassenen zijn twee nieuwe genres in de boekenwereld die in de VS verantwoordelijk worden gehouden voor stijgende verkoopcijfers.
Uitgever Ziff Davis wil zijn online advertentieomzet verhogen met behulp van een nieuw advertentieformaat FreeWall, waarbij gebruikers om verder te kunnen lezen moeten reageren op advertenties.
Fotodeelplatform MijnAlbum.nl houdt op te bestaan nu nagenoeg alle Mijnalbum gebruikers met 325 miljoen foto’s zijn overgezet naar het nieuwe platform MyAlbum.com.
Het Commissariaat voor de Media heeft de nieuwe tarieven voor de NPO programmagegevens vastgesteld. Het betreft de vergoeding die makers van zowel gedrukte als digitale programmagidsen betalen aan de Nederlandse Publieke omroep (NPO) voor informatie over radio- en televisieprogramma’s.
De Nederlandse startup Blendle lanceert begin volgend jaar zijn Amerikaanse versie. Dat heeft oprichter Alexander Klöpping vandaag aangekondigd tijdens IGNITION, een van de grotere mediacongressen in Noord Amerika.
Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.
Facebook lanceert vandaag Instant Articles in Nederland, en Zuid-Amerika, een techniek waarmee uitgevers hun nieuws veel sneller zien inladen op de profielensite.
Gebruikers die via Marktplaats gelezen e-boeken willen doorverkopen hebben kans dat ze door Stichting BREIN op de vingers worden getikt. BREIN waarschuwt in automatisch verstuurde mails voor boetes van duizenden euro’s.
Online video is niet meer weg te denken. Vijf jaar geleden genereerde YouTube al 3 miljard impressies per dag. 75 procent van de jong volwassenen kijken video op hun smartphones. Met programma’s als Meerkat en Periscope wordt het bovendien makkelijk om zelf video te maken en te delen. Switcher Studio brengt met deze infographic de markt in kaart.
Traditionele media worden door Nederlanders nog het meest vertrouwd. De overheid scoort beduidend minder. Maar helemaal onderaan, net na banken en financiële instellingen, eindigt social media.
Uitgeefconcern Sanoma heeft, als onderdeel van een kleine reorganisatie, ook het zogeheten Innovation Lab opgeheven.
YouTube wil de rechten van grote films en tv-series bemachtigen voor haar nieuwe YouTube Red dienst, zo meldt de Wall Street Journal vanochtend. YouTube vertegenwoordigers willen echter nog niet reageren. YouTube heeft de afgelopen maanden gesprekken gehad bij verschillende filmstudio’s en productie bedrijven om potentiële deals te sluiten voor de nieuwe 9,99 dollar per maand dienst.