More stories

Blendle start in Duitsland

Online artikelkiosk Blendle lanceert 14 september in Duitsland, dat hebben de oprichters vandaag bekend gemaakt op SPIEGEL Online. Twee weken geleden hebben is de Duitse versie van Blendle opengezet voor de eerste testgebruikers.

Media

ANP met korte flash video’s en nieuwsapp

Persbureau ANP gaat investeren in korte video’s, live blogs en een nieuwsapp voor de zakelijke markt. Dat heeft het bedrijf donderdag bekend gemaakt.

Media

Divimove in joint-venture met Sony Music

Multichannelnetwork Divimove gaat in een joint-venture met Sony Music om getalenteerde muzikale YouTubers toegang te geven tot de muziekindustrie.

Publishing

Leadingcourses.com sluit samenwerking met Golfreiswijzer.nl

Twee grote Nederlandse recensiesites voor de golfsport slaan de handen ineen. Leadingcourses en Golfreiswijzer.nl gaan data met elkaar uitwisselen om de golfer beter te bedienen.

Publishing

Nieuwe redactiebaas voor Blendle

Blendle heeft Ties Joosten aangesteld als nieuwe redactiebaas. Samen met zeven medewerkers gaat Joosten de gidsfunctie van de online kiosk verder uitbouwen.

Media

280 ontslagen bij Sanoma (Finland)

Sanoma gaat in Finland en Nederland zeker 280 banen schrappen. De meeste ontslagen vallen bij Finse moederbedrijf. De redacties worden door de reorganisaties niet getroffen, weet het ANP.

Media

Fréderique van de Poll nieuwe directeur Tweakers.net

Fréderique van de Poll wordt de nieuwe directeur van Tweakers.net en neemt daarmee de positie over van Sander van den Hout, die directeur werd van Persgroep Online Services.

Publishing

NBCUniversal investeert in Vox Media en BuzzFeed

NBCUniversal investeert 200 miljoen dollar in Vox Media, het bedrijf achter onder meer The Verge en Re/code, en stopt eenzelfde bedrag in BuzzFeed.

Media

Nieuwssite Fuuzle gaat mobiel

Het Nederlandse Fuuzle, een gratis webdienst die realtime nieuws uit alle delen van de wereld verzamelt en ontsluit, lanceert vandaag mobiele versies voor smartphone en tablet.

Publishing

Onderzoek: de videoconsumptie van de jeugd

De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.

Contentmarketing

Nieuwe CEO voor Huffington Post

Opinieblog Huffington Post krijgt een nieuwe CEO, Jared Grusd. Die was hoofd zakelijke ontwikkeling bij online muziekleverancier Spotify.

Media

Fashionchick met miniserie op Net5

Modesite Fashionchick krijgt vanaf september een eigen minieserie bij Net5. Modebloggers als Rosanna Gentenaar (Billie Rose), Lian Galliard (Fashion Hoax), Anouk Bos (Creators of Desire) en Debbie Nuchelmans (Six Feet From The Edge) zullen om de beurt presenteren.

Media

‘Elke PAPER moet voelen als een cadeautje’

Barbara van Beukering zegde haar baan als hoofdredacteur van Het Parool op om een online nieuwsmedium op te zetten voor De Persgroep. PAPER selecteert zes dagen per week de vijftien beste artikelen zodat je op de hoogte bent van wat er die dag gebeurt – van achtergrond tot de laatste roddel en het ‘koopje van de dag’. Weer een online magazine?

Publishing

Ondernemer Ben Huh (Cheezburger) naar Emerce eDay

Ben Huh is toegevoegd aan de lijst van sprekers van Emerce eDay, op 8 oktober in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Met de site I Can Has Cheezburger? begon de oud-journalist een mediabedrijf dat zich specialiseert in humor en maandelijks 400 miljoen impressies genereert.

Publishing

Weer forse tegenvallers voor TMG, hoop op digitale toekomst

Het gaat nog altijd niet goed met TMG. De advertentie-inkomsten bij TMG daalden in het eerste halfjaar van 2015 met 13,4 miljoen naar 74 miljoen euro. De daling is bij alle producten zichtbaar.

Publishing