More stories

Bruna breidt Bliyoo-abonnementen uit

Bliyoo van Bruna – een soort Spotify voor boeken – krijgt drie abonnementsvormen. In Nederland en België kunnen klanten straks onbeperkt boeken óf tijdschriften lezen, maar zich ook abonneren op een combinatie daarvan.

Media

Hoe native is een native advertentie straks nog?

De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?

Native advertising

TMG gaat voor Over the Top-strategie

TMG stapt in streaming video om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. Dat vertelde Geert-Jan van der Snoek vanmiddag op het Cross Media Congres in Amsterdam.

Publishing

Sanoma/SBS wil millennials via meerdere kanalen raken

Sanoma/SBS wil millennials in de toekomst gaan benaderen via meerdere kanalen. Die strategie wordt uitgewerkt samen met Social1nfluencers, het Amsterdamse bedrijf dat merken koppelt aan enthousiaste vloggers. Sanoma heeft recentelijk een belang in het Amsterdamse bedrijf genomen.

Publishing

Nederlandse Fuuzle gaat concurrentie aan met Feedly

Het Nederlandse Fuuzle is een portal voor RSS nieuws gestart, als concurrent van Feedly. Fuuzle is in tegenstelling tot Feedly geheel gratis. Het Enschedese bedrijf verdient zijn geld met advertenties.

Media

Digitaal geen inzet bij conflict TMG

Hoofdredacteur Sjuul Paradijs vertrekt onmiddellijk bij De Telegraaf. Een overgrote meerderheid van de redactie van De Telegraaf is het niet eens met de plannen van het bestuur van TMG. Dat wil titels als Vrouw, Privé en Autovisie loskoppelen van de krant. Daardoor zou Paradijs zijn zeggenschap over de katernen kwijtraken.

Media

‘Jonge mensen traditioneler in hun nieuwsconsumptie dan gedacht’

Het clichébeeld dat jonge mensen nauwelijks nog het nieuws volgen, en dat digitale media geleidelijk de nieuwsvoorziening hebben overgenomen van traditionele media, klopt niet. Dat blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschapper Anna van Cauwenberge. Zij neemt juist een prominente rol voor traditionele media waar, in het bijzonder televisie.

Media

Belgisch platform gaat strips digitaal verkopen

Een gemeenschappelijk platform van Ballon Media en Standaard Uitgeverij gaat Belgische Nederlandse strips voortaan digitaal verkopen via een eigen platform.

Media

Bliyoo van Bruna: de Spotify voor lezen

Bruna was een van de eerste partijen in Nederland met een e-commerce site. Nu zetten ze vol in op Bliyoo: een online abonnement voor e-books en e-magazines. “Dit is voor ons absoluut de toekomst”, zegt Marc Thomassen van Bruna.

E-commerce

Advertentietechnologie zorgt voor meer omzet bij AOL

Internetbedrijf AOL rapporteert over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzet van 625,1 miljoen dollar. Daaraan droegen vooral de activiteiten in video, mobiel en geautomatiseerde advertentieverkoop bij.

Media

BBC ontdekt chatapp als nieuwsmedium

De BBC gebruikt sinds kort de chatapp Viber om nieuws en informatie te verspreiden. Dat deed het onder meer bij de aardbevingen in Nepal.

Media

Online uitgeverij Wayne Parker Kent wil internationale markt op

De Nederlandse online uitgeverij Wayne Parker Kent, in tweeënhalf jaar tijd gegroeid van zes naar elf titels, wil naar het buitenland. Dat vertelt CEO Slaven Mandic aan FastMovingTargets.

Publishing

Crowdfundingplatform TenPages maakt doorstart

In 2014 viel het doek voor TenPages, de crowdfundingsite voor boeken van beginnende auteurs. Heel even leek het een succes te worden. Op de site werden ruim tweeduizend manuscripten geplaatst door schrijvers, er lagen 66 boeken in de winkels, en meer dan twintigduizend Nederlanders hebben auteurs financieel gesteund. Maar omdat het boekenvak in zwaar weer verkeerde, ging het ook slecht met TenPages. Na een forse schuld ging het initiatief van Valentine van der Lande failliet. Inmiddels is er dan toch nog een doorstart.

Publishing

Hoe Conrad ‘recommendation engines’ succesvol inzet

Met meer dan 400.000 artikelen in de webshop zocht Conrad naar een manier om zo snel mogelijk het juiste product bij de juiste persoon te krijgen: “Wij voeden onze recommendation engine met uitgebreide productdata en webanalytics. Naarmate we meer weten over een bezoeker, kunnen we een steeds betere aanbeveling doen”, legt Rudger de Groot van Conrad uit.

Conversie

Nieuwe commercieel directeur voor NRC Media

NRC Media heeft Madelon Hoekstra-Fortuin aangesteld als commercieel directeur. Zij wordt verantwoordelijk voor het commerciële beleid en het aansturen van de afdeling sales.

Publishing