More stories

Endemol Shine Nederland en Microsoft in branded content

Endemol Shine Nederland en Microsoft Advertising gaan internationaal samenwerken bij de ontwikkeling van branded content. Adverteerders krijgen zo meer mogelijkheden op de kanalen en platforms van Microsoft.

Media

Nu.nl test persoonlijk gemist nieuws

Nu.nl heeft samen met TNO een nieuwe functionaliteit ontwikkeld, waarbij artikelen aangeboden worden die gebruikers sinds het laatste bezoek gemist hebben. Het artikelaanbod is gebaseerd op het huidige bezoekgedrag.

Media

Nu.nl komt met eigen Periscope: Cameraad

Nu.nl gaat deze zomer al zijn eigen Periscope introduceren onder de naam Cameraad. Gebruikers kunnen met hun smartphone zelf livebeelden uitzenden en ook bekijken. Dat vertelde hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vanmiddag op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.

Media

Online blijft ondergeschoven kindje op nieuwsredactie

De overstap naar een nieuwe digitale nieuwscultuur blijkt bij traditionele media maar moeizaam te verlopen. Hoofdredacties zijn vooral bezig met organisatorische veranderingen, maar een duidelijke toekomstvisie op online journalistiek ontbreekt. Dat blijkt uit onderzoek van journaliste Klaske Tameling.

Media

Netflix onder jeugd even groot als NPO Gemist en RTL XL

Netflix heeft onder de Nederlandse jeugd evenveel bereik als de on demand-diensten van de NPO en RTL. Nederlanders betalen ook makkelijker om online video te kunnen kijken dan voorheen.

Publishing

V-Ventures neemt afscheid van The Post Online

V-Ventures, de investeringsmaatschappij van Vereniging Veronica, reduceert zijn bijdrage aan The Post Online. Daardoor moet het opinieblog verder met een ‘zolderkamerbudget’.

Media

Krantenkiosk Blendle naar Duitsland

De Nederlandse online kiosk Blendle heeft zijn eerste grote internationale stap gezet. Het bedrijf heeft contracten gesloten met alle grote Duitse uitgevers, waaronder Der Spiegel, Die Zeit en Stern. In totaal zullen zeker dertig kranten en tijdschriften beschikbaar zijn in de Duitse versie van Blendle.

Media

Netflix trekt Zuid-Europa in

Netflix breidt komend najaar uit naar het zuiden van Europa als het activiteiten start in Italië, Portugal en Spanje.

Publishing

Jimdo neemt venture capital aan

Jimdo, een dienst om eenvoudig een website mee te bouwen, neemt groeigeld aan van 25 miljoen euro.

Publishing

De Correspondent verkent de Amerikaanse markt

Het digitale nieuwsmedium De Correspondent wil zich op de Amerikaanse markt gaan richten. Dat zegt uitgever Ernst-Jan Pfauth in gesprek met De Nieuwe Journalistiek.

Media

FD Mediagroep koopt Webservices.nl

FD Mediagroep krijgt met de overname van Webservices.nl een leverancier in huis van kwalitatieve datadiensten die via webkoppelingen kunnen worden verrijkt.

Publishing

Patrick Goldsteen nieuwe baas Digitaal bij 538Groep

Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.

Publishing

Vers van de pers direct naar mobiel

De Amerikaanse digitale krantenmarkt bloeit als nooit tevoren. In een jaar tijd groeide het medium met maar liefst 10 procent en in maart dit jaar werden 176 miljoen unieke bezoekers geteld, een unicum. De kartrekker? Het mobiel.

Publishing

Pay tv neemt vlucht in West-Europa

West-Europa is dol op pay tv. Bijna 57 procent van de huishoudens heeft een abonnement op diensten als Canal+, UPC of HBO. En het aantal neemt nog toe. Door het verbeterde economische klimaat is de verwachting dat er dit jaar maar liefst 99 miljoen pay tv-abonnees komen, een toename van 2,57 miljoen. Tegen 2020 zal de penetratie in West-Europa de 60,4 procent aantikken.

Publishing

‘Twitter praat met Flipboard’

Twitter heeft gesprekken gevoerd met online tijdschrift Flipboard voor een overname. Dat meldt Re/code op basis van ingewijden. De overnamegesprekken zouden al sinds begin dit jaar gaande zijn, maar hebben vooralsnog niet veel opgeleverd.

Media