SBS’ multichannel netwerk start online tv-zender
Social1influencers, het MCN dat aan SBS is verbonden, lanceert vandaag zijn eigen online tv-zender onder de naam S1.tv.
Social1influencers, het MCN dat aan SBS is verbonden, lanceert vandaag zijn eigen online tv-zender onder de naam S1.tv.
Je zou verwachten dat millennials eerder voor digitale nieuwsproducten willen betalen dan voor print. Onderzoek laat echter anders zien. Deze groep blijkt namelijk liever te betalen voor papieren content in de vorm van magazines (21 procent) en kranten (15 procent).
De Duitse kartelwaakhond gaat een onderzoek instellen naar de overeenkomst die Apple en Amazon hebben getekend op het gebied van audioboeken. De toezichthouder vermoedt een monopolie.
Digitale kiosk Myjour gaat de komende maanden nadenken over een nieuwe strategie, zo meldt oprichter Jan Verheul desgevraagd aan Villamedia. Er wordt gezocht naar een nieuw verdienmodel.
Een paar maanden geleden voorspelde ik hier dat het tipping point voor radio en televisie aanstaande was. Een mijlpaal die sneller dan verwacht inmiddels is bereikt. Zo werd in het eerste halfjaar van dit jaar weliswaar bijna vijftig procent meer reclamespots uitgezonden, maar daalden de mediabestedingen op televisie met vier procent en bij radio zelfs met vijf procent. En dat terwijl online met zeven procent groeide. Doordat er minder wordt omgezet, krijgen kijkers steeds meer commercials te verwerken, waardoor ze spontaan overstappen op ‘over the top’-diensten en in één klap van al die ellende af te zijn.
Alibaba lijkt zijn horizon te willen verbreden met een investering in de South China Morning Post uit Hong Kong. Daarnaast zou het bedrijf een belang willen nemen in nieuwssite Sina en Weibo, de Chinese tegenhanger van Twitter.
Je favoriete tv-series of –shows kun je tegenwoordig op elk gewenst device bekijken. Zowel overdag als ‘s nachts. Maar het type device blijkt per dagdeel flink in populariteit te verschillen. Zo worden mobiele devices vooral gebruikt voor late-night-viewing.
Blendle gaat naast artikelen ook fotoseries aanbieden. Dat meldt de online kiosk in een blogpost. Er is een samenwerking aangekondigd met fotoagentschap Hollandse Hoogte.
Blendle krijgt concurrentie uit christelijke hoek. Internetbureau Spring start per januari met Candle, waarin het aanbod van EO Visie, Opwekking magazine en de Nieuwe Koers te vinden is. Gebruikers betalen 2,95 euro per maand.
Bart Brouwers, hoogleraar in Groningen en media-ondernemer in Eindhoven, treedt toe tot de zogenoemde council van het Digital News Initiative […]
The Economist gaat in navolging van The Financial Times online advertenties verkopen volgens een kost-per-uur formule (CPH).
Bart Westerveld is de nieuwe Country Manager Nederland bij fotospecialist Albelli. Hij wordt verantwoordelijk voor het verstevigen van de positie van Albelli Nederland, de omzet, het marketingbudget en samenwerkingen met externe partners.
De naam zegt het al: met één klik kun je instant genieten van artikelen. Of het nu kort of snappy dagelijks nieuws is of een uitgebreid achtergrondartikel met veel foto en video. Met de nieuwe ‘Instant Article’ applicatie voor iOS zorgt Facebook voor mooiere, professionelere én een snellere ervaring. De gebruiker landt nu tien keer sneller op het artikel, dan dat hij/zij doorgelinkt moet worden naar een externe landingspagina. En laten we wel wezen: hoe sneller, hoe beter, toch?
Het experiment van de Britse boulevardkrant The Sun met een online betaalmuur is mislukt. Vanaf 30 november is de site weer gewoon gratis te bezoeken.
Zestig procent van de Nederlandse huishoudens zegt zijn tv-abonement op zodra de RTL-zenders lineair (live) via een app zijn te bekijken. De NPO-zenders zijn dat al vanuit de mobiele apps.