More stories

‘Tv-reclame geeft grootste salesboost’

Televisie is de grootste aanjager van korte en middellangetermijn sales. Van alle verkopen binnen drie maanden na het einde van een mediacampagne is gemiddeld 39 procent toe te schrijven aan media-inspanningen. 33 procent daarvan komt op conto van tv-reclame.

Attributie

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising

Elsevier en BeleggersBelangen naar New Skool Media

New Skool Media neemt de uitgeefactiviteiten van Weekblad Elsevier en BeleggersBelangen over. Reed Business Nederland behoudt een minderheidsbelang in de nieuwe constructie.

Media

Uitgever van Geenstijl en Dumpert naar VICE

Uitgever Stef Dol van NewsMedia, waar onder meer Geenstijl en Dumpert onder vallen, wordt uitgever van VICE in de Benelux.

Publishing

Blendle laat journalisten artikelen verkopen

Het journalistieke platform Reporters Online lanceert vandaag een WordPress-plug-in waarmee freelance journalisten artikelen op hun eigen site kunnen verkopen. Die verkoop loopt via Blendle.

Publishing

Mediabedrijf IEX naar de Amsterdamse beurs

Mediabedrijf IEX, gespecialiseerd in websites voor beleggers, gaat vandaag naar de beurs. Het geld dat zo wordt opgehaald wordt geïnvesteerd in sites als IEX.nl, guruwatch.nl en participaties.nl.

Publishing

Regionale dagbladen bundelen advertentie activiteiten

BDUmedia, NDC Mediagroep, Media Groep Limburg en Holland Media Combinatie vormen vanaf 1 januari 2016 één loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale dagbladen: ProMille Media. Per 1 februari worden de huis-aan-huiskranten van de betreffende uitgevers hieraan toegevoegd. Daarnaast worden op korte termijn de online merken opgenomen in het portfolio.

Media

YouTube zorgt voor stijging boekenverkoop in de VS

Boeken van YouTubesterren en kleurboeken voor volwassenen zijn twee nieuwe genres in de boekenwereld die in de VS verantwoordelijk worden gehouden voor stijgende verkoopcijfers.

Media

Gratis artikel lezen? Eerst vragen beantwoorden

Uitgever Ziff Davis wil zijn online advertentieomzet verhogen met behulp van een nieuw advertentieformaat FreeWall, waarbij gebruikers om verder te kunnen lezen moeten reageren op advertenties.

Media

MijnAlbum.nl houdt op te bestaan

Fotodeelplatform MijnAlbum.nl houdt op te bestaan nu nagenoeg alle Mijnalbum gebruikers met 325 miljoen foto’s zijn overgezet naar het nieuwe platform MyAlbum.com.

Publishing

Tarieven programmagegevens NPO vallen lager uit

Het Commissariaat voor de Media heeft de nieuwe tarieven voor de NPO programmagegevens vastgesteld. Het betreft de vergoeding die makers van zowel gedrukte als digitale programmagidsen betalen aan de Nederlandse Publieke omroep (NPO) voor informatie over radio- en televisieprogramma’s.

Publishing

Blendle waagt stap naar de VS

De Nederlandse startup Blendle lanceert begin volgend jaar zijn Amerikaanse versie. Dat heeft oprichter Alexander Klöpping vandaag aangekondigd tijdens IGNITION, een van de grotere mediacongressen in Noord Amerika.

Media

Advertenties? Consument heeft liever print

Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.

Publishing

Facebook lanceert Instant Articles in Nederland

Facebook lanceert vandaag Instant Articles in Nederland, en Zuid-Amerika, een techniek waarmee uitgevers hun nieuws veel sneller zien inladen op de profielensite.

Publishing

BREIN dreigt doorverkopers van e-boeken met boetes

Gebruikers die via Marktplaats gelezen e-boeken willen doorverkopen hebben kans dat ze door Stichting BREIN op de vingers worden getikt. BREIN waarschuwt in automatisch verstuurde mails voor boetes van duizenden euro’s.

Legal