Recruiters verwachten veel van video, VR en AR
Data is power voor de recruitment marketeer. Welke trends vormen de belangrijkste ontwikkelingen binnen recruitment? Elf recruitment marketeers vertellen over hun visie op de toekomst.
Data is power voor de recruitment marketeer. Welke trends vormen de belangrijkste ontwikkelingen binnen recruitment? Elf recruitment marketeers vertellen over hun visie op de toekomst.
Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.
Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.
‘Topspelers’ in de regio Zwolle, zoals Wehkamp, Travelbags en De Nieuwe Zaak hebben hun krachten gebundeld om talent te werven. Zij hebben vacaturebank gelanceerd voor professionals, talenten en studenten om de regio Zwolle.
Booking.com, de Rabobank en TomTom hebben een plan opgesteld om in vier jaar 50.000 mensen op te leiden voor techbanen.
Veel bedrijven worstelen met ziekteverzuim. Een burn out van een medewerker betekent gemiddeld dat iemand 26 weken uitgeschakeld is. Om die reden kan het slim zijn om ziekteverzuim voor te zijn. Door eenvoudig een vinger aan de pols te houden bij medewerkers. Preventicons biedt die vinger aan de pols. De tool vraag medewerkers wekelijks hoe ze zich voelen. Het antwoord bestaat uit een keuze uit negen verschillende emoticons. Is het antwoord een aantal weken negatief dan volgt er een telefoontje, waarna eventueel een hulptraject kan worden opgestart. Alles volledig anoniem en op kosten van de werkgever.
VIE People is de flexibele HR-afdeling van snelgroeiende scale-ups en serieuze organisaties, zoals Blendle en Mollie, maar ook van het Rijksmuseum en Booking.com. VIE People richt zich met name op innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Hoe vind je talent in een enorm krappe arbeidsmarkt? Hoe bouw je aan een ijzersterke bedrijfscultuur? Een gesprek met oprichter van VIE People, Wendy van Ierschot.
Recruitmentplatform Monsterboard lanceert een nieuwe app voor werkgevers: Monster Studios. Met de app kunnen recruitment- en HR-teams videovacatures opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone.
Jort Wassenaar is gestart als directeur van Monsterboard Benelux, Verenigd Koninkrijk en Ierland. Hij volgt Ulrich Biebaut op. Wassenaar wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering.
Recruitmentbedrijf Wonderkind start een samenwerking met de Duitse arbeidsbemiddelaar Raven51. De Duitse markt voor arbeidsmarktbemiddeling heeft in de tegenstelling tot Nederland de digitaliseringsslag nog amper gemaakt en Wonderkind ziet marktkansen.
De aanwezigheid van geautomatiseerde robots op de werkplaats wordt steeds belangrijker. Rekruteringsbureau Michael Page verwacht een snelle opkomst van het fenomeen cobotica.
Mensen vormen het hart van een bedrijf en de afdeling Human Resources is er om voor die mensen te zorgen. HR is de bewaker van de cultuur en zorgt dat werknemers kunnen groeien. Het houdt het bedrijf levendig en gezond. HR draait dus om mensen. Is een virtuele assistent, een chatbot, tussen al deze mensen wel op zijn plek?
Het wervingsproces van personeel kan beter geoptimaliseerd en vooral aantrekkelijker gemaakt worden. Die uitdaging voor recruiters is op te lossen via drie stappen: solliciteren, in gesprek gaan en onboarding.
Voormalig Eurocommissaris Neelie Kroes wordt het gezicht van de start van het ambitieuze Female Tech Heroes netwerk, dat op dinsdag 21 mei wordt gelanceerd in de Dutch Technology Week op High Tech Campus Eindhoven. Meer dan 600 tech-vrouwen hebben zich aangemeld.
De banenzoekmachine van Google wordt momenteel in Nederland getest. Dat vertelde Richard Collins van ClickID, een van de partners van Google, gisteren op Emerce Recruitment. “Google test naar verluidt in Nederland en Frankrijk, theoretisch zouden ze nog voor de zomer kunnen lanceren.”