Investeerder koopt 54 procent van VONQ
De Europees werkende investeerder CapitalD uit Londen verwerft 54 procent van de aandelen in de digitale recruitmentspecialit VONQ.
De Europees werkende investeerder CapitalD uit Londen verwerft 54 procent van de aandelen in de digitale recruitmentspecialit VONQ.
Gendergelijkheid en gelijke beloning zijn buzzwords die iedereen graag in de mond neemt, maar om beide te bereiken, moeten we nog een lange weg afleggen.
Emerce en detacheringsbureau Brunel lanceren vandaag gezamenlijk Emerce Interim, een nieuw platform voor inhuur van interim professionals in marketing, media, commerce en tech.
Match in Media, naar eigen zeggen de matchmaker in medialand, lanceert een platform om opdrachtgevers en kandidaten in de media nog sneller bij elkaar te brengen. Op matchinmedia.com staan vacatures, kunnen kandidaten cv’s uploaden en zelf op zoek naar een volgende match in de media.
Ineke Kooistra is ruim zes jaar CEO bij YoungCapital. In deze podcast bespreekt ze de toekomst voor de uitzendbranche in Nederland.
Pathé heeft in samenwerking met social media bureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Nederlandse jongeren en studenten kunnen via het platform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van een speciaal voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR lens.
Het duurt niet lang meer en de Nederlandse uitrol van Google for Jobs is een feit. De gevolgen zijn inmiddels al zichtbaar in andere landen. Wat kunnen we verwachten? En hoe kun jij je straks nog onderscheiden?
Microsoft verstrekt een lening van 60 miljoen dollar om betaalbare huizen in Seattle en Redmond (Washington) te bouwen. Eerder had het bedrijf al 500 miljoen dollar toegezegd aan de King County Housing Authority, die door de staat Washington is opgezet.
Het zal niet lang meer duren voordat ‘Hey Google, help me get a job at McDonald’s’ ook echt een baan oplevert. De fastfoodketen zet Amazon Alexa en Google Assistant in bij het aantrekken van nieuwe personeel.
Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.
Drie experts uit het hr-werkveld, Delano Brand (Newpeople), Peter Hutta (Ring) en Thomas Pleunis (Creative Group) delen hun visie op vragen als ‘waarnaar zijn bedrijven op zoek?’, ‘wat zoeken kandidaten?’ en vooral ‘wat zijn goede manieren om toptalenten binnen online marketing te werven en te blijven boeien?’ Dat deden ze op Online Tuesday #91 met het thema “Chasing Talent”.
Tegelijk met Emerce eDay op 10 oktober wordt, voor de derde keer alweer, voor toekomstige ‘changemakers’ eDay Next Gen gehouden. Niet in de Kromhouthal, maar een flink aantal kilometers verderop in Pakhuis West, een evenementenlocatie met in de basis een rauwe, industriële uitstraling. Vijf vragen over dit evenement.
Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid initieerde het afgelopen jaar een succesvol project op leeftijdsdiscriminatie. Algoritmes spelen hierbij een belangrijke rol. Daarom is men bij het Ministerie nu van plan om algoritmes breder in te zetten om alle vormen van discriminatie uit te wissen.
Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten tien jaar geleden zo’n twaalf bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal twintig.
Natasja Majoor wordt directeur van BrandPit, het selectiebureau voor online marketing professionals. Zij neemt de dagelijkse aansturing van het bedrijf van beide oprichters (Danne de Vries en Stella Mulder) over.