More stories

Recruitment marketing, net gewone marketing

Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten tien jaar geleden zo’n twaalf bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal twintig.

Recruitment

Natasja Majoor wordt directeur BrandPit

Natasja Majoor wordt directeur van BrandPit, het selectiebureau voor online marketing professionals. Zij neemt de dagelijkse aansturing van het bedrijf van beide oprichters (Danne de Vries en Stella Mulder) over.

Recruitment

Google stopt met HR tool Hire

Google stopt met Google Hire, een tool die HR managers ondersteunt en vooral bedoeld was voor het midden- en kleinbedrijf.

Recruitment

Apple verschaft werk aan 2,4 miljoen Amerikanen

Apple verschaft naar eigen zeggen werk aan 2,4 miljoen Amerikanen. Zelf heeft het bedrijf 90.000 Amerikanen op de loonlijst staan. Tegen 2023 zijn dat er nog eens 20.000 meer. In Seattle worden op korte termijn 2000 nieuwe werknemers gevestigd.

Recruitment

23 banensites willen dat EU Google for Jobs aanpakt

23 banensites waaronder Best Jobs Online, Intermedia en Jobindex, hebben volgens Reuters een klacht gedeponeerd bij Eurocommissaris Margretha Vestager over Google. Zij willen dat de internetgigant tijdelijk stopt met zijn banenzoekmachine Google for Job omdat er sprake zou zijn van oneerlijke concurrentie.

Recruitment
Premium

‘5 procent van de Nederlanders solliciteert via Facebook, Instagram en Snapchat’

Vijf procent van de Nederlanders solliciteert wel eens via Facebook, Instagram en Snapchat. Meer dan de helft is op de hoogte van vacatures die op deze manier verspreid worden. Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact onder ruim 1000 Nederlanders.

Recruitment

Vijftien miljoen dollar groeigeld voor Harver

De maker van recruitmentsoftware Harver uit Amsterdam haalt vijftien miljoen dollar groeigeld op bij de Amerikaanse investeerder Insight Partners.

Recruitment

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement
Premium

18,6 procent meer online vacatures in het tweede kwartaal

In het eerste kwartaal van 2019 zijn 725.995 unieke vacatures online geplaatst. Het aantal vacature-advertenties kwam daarmee uit op ruim 4 miljoen, omgerekend 5,5 advertenties voor 1 unieke vacature. Dat blijkt uit cijfers van Jobfeed.

Recruitment

Wat een recruiter kan leren van e-commerce

Wat is het verschil tussen online verkopen of online kandidaten werven? Dit kan de recruitmentbranche leren van e-commercebedrijven, zoals Coolblue, bol.com en Booking.com.

Recruitment

Waarom meer vrouwen in de IT een (heel) goed idee is

Er werken ruim vijf keer zoveel mannen als vrouwen in de IT-sector. Is dat een probleem? Deze branche kan in de nabije toekomst helemaal niet zonder meer diversiteit, zonder meer vrouwen.

Recruitment

Jort Wassenaar (Monsterboard): ‘We zijn al lang geen advertentieverkopers meer’

Monsterboard lanceert een nieuwe app voor werkgevers: Monster Studios. Daarmee kunnen bedrijven videovacatures opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone. Belangrijk om de bedrijfscultuur beter over te brengen, zegt Managing Director BeNeLux UK & IE Jort Wassenaar.

Recruitment

Banenplatform Magnet.me krijgt financiering Rabobank

Het banenplatform Magnet.me voor studenten, starters en young professionals krijgt ‘enkele tonnen’ financiering van de Rabobank. Het exacte bedrag is niet bekend gemaakt.

Venture

Recruiters verwachten veel van video, VR en AR

Data is power voor de recruitment marketeer. Welke trends vormen de belangrijkste ontwikkelingen binnen recruitment? Elf recruitment marketeers vertellen over hun visie op de toekomst.

Recruitment

Edwin Vlems, MCB: ‘ Andere collega’s zijn beter in marketing dan marketeers’

Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.

Social