More stories

Premium

18,6 procent meer online vacatures in het tweede kwartaal

In het eerste kwartaal van 2019 zijn 725.995 unieke vacatures online geplaatst. Het aantal vacature-advertenties kwam daarmee uit op ruim 4 miljoen, omgerekend 5,5 advertenties voor 1 unieke vacature. Dat blijkt uit cijfers van Jobfeed.

Recruitment

Wat een recruiter kan leren van e-commerce

Wat is het verschil tussen online verkopen of online kandidaten werven? Dit kan de recruitmentbranche leren van e-commercebedrijven, zoals Coolblue, bol.com en Booking.com.

Recruitment

Waarom meer vrouwen in de IT een (heel) goed idee is

Er werken ruim vijf keer zoveel mannen als vrouwen in de IT-sector. Is dat een probleem? Deze branche kan in de nabije toekomst helemaal niet zonder meer diversiteit, zonder meer vrouwen.

Recruitment

Jort Wassenaar (Monsterboard): ‘We zijn al lang geen advertentieverkopers meer’

Monsterboard lanceert een nieuwe app voor werkgevers: Monster Studios. Daarmee kunnen bedrijven videovacatures opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone. Belangrijk om de bedrijfscultuur beter over te brengen, zegt Managing Director BeNeLux UK & IE Jort Wassenaar.

Recruitment

Banenplatform Magnet.me krijgt financiering Rabobank

Het banenplatform Magnet.me voor studenten, starters en young professionals krijgt ‘enkele tonnen’ financiering van de Rabobank. Het exacte bedrag is niet bekend gemaakt.

Venture

Recruiters verwachten veel van video, VR en AR

Data is power voor de recruitment marketeer. Welke trends vormen de belangrijkste ontwikkelingen binnen recruitment? Elf recruitment marketeers vertellen over hun visie op de toekomst.

Recruitment

Edwin Vlems, MCB: ‘ Andere collega’s zijn beter in marketing dan marketeers’

Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.

Social

Horecaondernemers paaien personeel met interactief leren en feedback apps

Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.

Recruitment

Nieuw platform voor e-commerce-vacatures in regio Zwolle

‘Topspelers’ in de regio Zwolle, zoals Wehkamp, Travelbags en De Nieuwe Zaak hebben hun krachten gebundeld om talent te werven. Zij hebben vacaturebank gelanceerd voor professionals, talenten en studenten om de regio Zwolle.

Recruitment

Booking.com, de Rabobank en TomTom willen techbanen realiseren

Booking.com, de Rabobank en TomTom hebben een plan opgesteld om in vier jaar 50.000 mensen op te leiden voor techbanen.

Recruitment

Jolanda van Tol (Preventicons): ‘Wij meten met emoticons het welbevinden van medewerkers’

Veel bedrijven worstelen met ziekteverzuim. Een burn out van een medewerker betekent gemiddeld dat iemand 26 weken uitgeschakeld is. Om die reden kan het slim zijn om ziekteverzuim voor te zijn. Door eenvoudig een vinger aan de pols te houden bij medewerkers. Preventicons biedt die vinger aan de pols. De tool vraag medewerkers wekelijks hoe ze zich voelen. Het antwoord bestaat uit een keuze uit negen verschillende emoticons. Is het antwoord een aantal weken negatief dan volgt er een telefoontje, waarna eventueel een hulptraject kan worden opgestart. Alles volledig anoniem en op kosten van de werkgever.

E-health

Wendy van Ierschot (VIE People): ‘Snelle groei vraagt om een scherpe HR-visie’

VIE People is de flexibele HR-afdeling van snelgroeiende scale-ups en serieuze organisaties, zoals Blendle en Mollie, maar ook van het Rijksmuseum en Booking.com. VIE People richt zich met name op innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Hoe vind je talent in een enorm krappe arbeidsmarkt? Hoe bouw je aan een ijzersterke bedrijfscultuur? Een gesprek met oprichter van VIE People, Wendy van Ierschot.

Recruitment

Monsterboard lanceert videoapp voor werkgevers

Recruitmentplatform Monsterboard lanceert een nieuwe app voor werkgevers: Monster Studios. Met de app kunnen recruitment- en HR-teams videovacatures opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone.

Recruitment

Jort Wassenaar directeur Monsterboard Benelux

Jort Wassenaar is gestart als directeur van Monsterboard Benelux, Verenigd Koninkrijk en Ierland. Hij volgt Ulrich Biebaut op. Wassenaar wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

Recruitment

Recruitmentbedrijf Wonderkind sluit Duitse samenwerking

Recruitmentbedrijf Wonderkind start een samenwerking met de Duitse arbeidsbemiddelaar Raven51. De Duitse markt voor arbeidsmarktbemiddeling heeft in de tegenstelling tot Nederland de digitaliseringsslag nog amper gemaakt en Wonderkind ziet marktkansen.

Recruitment