Dit zijn de nieuwe features en targeting van Linkedin dit najaar
Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.
Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.
Drie experts uit het hr-werkveld, Delano Brand (Newpeople), Peter Hutta (Ring) en Thomas Pleunis (Creative Group) delen hun visie op vragen als ‘waarnaar zijn bedrijven op zoek?’, ‘wat zoeken kandidaten?’ en vooral ‘wat zijn goede manieren om toptalenten binnen online marketing te werven en te blijven boeien?’ Dat deden ze op Online Tuesday #91 met het thema “Chasing Talent”.
Tegelijk met Emerce eDay op 10 oktober wordt, voor de derde keer alweer, voor toekomstige ‘changemakers’ eDay Next Gen gehouden. Niet in de Kromhouthal, maar een flink aantal kilometers verderop in Pakhuis West, een evenementenlocatie met in de basis een rauwe, industriële uitstraling. Vijf vragen over dit evenement.
Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid initieerde het afgelopen jaar een succesvol project op leeftijdsdiscriminatie. Algoritmes spelen hierbij een belangrijke rol. Daarom is men bij het Ministerie nu van plan om algoritmes breder in te zetten om alle vormen van discriminatie uit te wissen.
Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten tien jaar geleden zo’n twaalf bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal twintig.
Natasja Majoor wordt directeur van BrandPit, het selectiebureau voor online marketing professionals. Zij neemt de dagelijkse aansturing van het bedrijf van beide oprichters (Danne de Vries en Stella Mulder) over.
Google stopt met Google Hire, een tool die HR managers ondersteunt en vooral bedoeld was voor het midden- en kleinbedrijf.
Apple verschaft naar eigen zeggen werk aan 2,4 miljoen Amerikanen. Zelf heeft het bedrijf 90.000 Amerikanen op de loonlijst staan. Tegen 2023 zijn dat er nog eens 20.000 meer. In Seattle worden op korte termijn 2000 nieuwe werknemers gevestigd.
23 banensites waaronder Best Jobs Online, Intermedia en Jobindex, hebben volgens Reuters een klacht gedeponeerd bij Eurocommissaris Margretha Vestager over Google. Zij willen dat de internetgigant tijdelijk stopt met zijn banenzoekmachine Google for Job omdat er sprake zou zijn van oneerlijke concurrentie.
Vijf procent van de Nederlanders solliciteert wel eens via Facebook, Instagram en Snapchat. Meer dan de helft is op de hoogte van vacatures die op deze manier verspreid worden. Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact onder ruim 1000 Nederlanders.
De maker van recruitmentsoftware Harver uit Amsterdam haalt vijftien miljoen dollar groeigeld op bij de Amerikaanse investeerder Insight Partners.
Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.”
In het eerste kwartaal van 2019 zijn 725.995 unieke vacatures online geplaatst. Het aantal vacature-advertenties kwam daarmee uit op ruim 4 miljoen, omgerekend 5,5 advertenties voor 1 unieke vacature. Dat blijkt uit cijfers van Jobfeed.
Wat is het verschil tussen online verkopen of online kandidaten werven? Dit kan de recruitmentbranche leren van e-commercebedrijven, zoals Coolblue, bol.com en Booking.com.
Er werken ruim vijf keer zoveel mannen als vrouwen in de IT-sector. Is dat een probleem? Deze branche kan in de nabije toekomst helemaal niet zonder meer diversiteit, zonder meer vrouwen.