More stories

Referral recruitment: hoe persoonlijker, hoe beter

Op een recruitment website worden sollicitanten vaak als ‘target group’ benaderd, zodat zij binnen 1 of 2 clicks bij de juiste vacature komen en een zo relevant mogelijke kandidatenreis hebben. Dit kan alleen door mensen in een hokje te plaatsen, zoals een interessegebied of een generatie, in plaats van naar het individu te kijken. Referral recruitment biedt een uitstekende mogelijkheid om toch personalisatie toe te passen. En dat is niet het enige voordeel van je medewerkers inschakelen bij het vervullen van vacatures.

Recruitment

‘WeChat is enorm waardevol voor recruitment’

Een recruiter die met China te maken krijgt kan niet om ‘messaging’ en WeChat heen. Het is één van de belangrijkste lessen die Floor Nobels van Worklife Recruitment China opdeed in het land. Op Emerce Recruitment deelt ze haar ervaringen en lessen. En een kijk op hoe dit de werving in Nederland gaat beïnvloeden.

Recruitment

Zamro’s uitdaging: ‘Werven van programmeur én technische vakman’

Voor een jong e-commercebedrijf is het een uitdaging om de eigen groei bij te benen. Afgelopen jaar nam Zamro dertig nieuwe medewerkers aan, dit jaar groeit het B2B-bedrijf waarschijnlijk met weer eenzelfde aantal. Sourcer en recruiter Adriaan van der Heijden deelt zijn aanpak en kijk op werving op Emerce Recruitment. “Werving kan over het algemeen een stuk creatiever.”

Recruitment

130 miljoen euro voor Brainport Eindhoven

Het kabinet pompt 130 miljoen euro in Brainport Eindhoven. Brainport Eindhoven wordt gekenschetst als een economisch kerngebied van nationale betekenis. Met een concentratie van kennisintensieve maakindustrie is deze regio aanjager van de innovatie in de Nederlandse hightech sector.

Start-ups

Banensite voor developers Techloop.io naar Nederland

De internationale banensite Techloop.io voor ontwikkelaars opent kantoor in Amsterdam en betreedt daarmee de Nederlandse markt. Het bedrijf betreedt later dit jaar andere Europese markten.

Recruitment

Digital recruitment gaat nu echt datagedreven worden

Natuurlijk zijn er in de markt van recruitment voorlopers, maar het is nog altijd wachten op de die ene club die digital recruitment naar de next level tilt. Welke trends spelen er wel rondom de war on talent? Over data, psychographic targeting en gamification.

Recruitment

Emerce Recruitment: ‘Stop met vacatures’

In tijden van schaarste onderscheidt een recruiter zich absoluut niet door simpelweg en vacature te plaatsen. Sterker nog, dat kan dodelijk zijn, betoogt Laurens Tienkamp. Een recruiter heeft anno 2018 heel andere tools tot zijn beschikking, en hij zal ze moeten gebruiken ook. Rik de Fluiter (Raaf & Wolf) gaat samen met Philip van Grieken (HetRecruitingKantoor) op 5 april in Amsterdam het debat aan op Emerce Recruitment.

Recruitment

OnRecruit wil datagedreven vacatures vervullen

E-commerce principes toepassen in recruitment betekent vooral dat je je data op orde moet hebben. OnRecruit heeft daarvoor een platform ontwikkeld zodat werkgevers en recruitmentbureaus zo efficiënt mogelijk vacatures kunnen vervullen.

Recruitment

Dit zijn de drie dingen om een succesvol digital dreamteam samen te stellen

Marketeers zouden meer tijd moeten besteden aan het sourcen van de juiste mensen. Wachten tot de nood hoog is en zomaar iemand van de bank halen is niet de oplossing. De juiste vaklui op het juiste moment beschikbaar hebben lukt alleen als je op tijd weet wie en wat je nodig hebt voor je dreamteam. Er zijn drie dingen belangrijk: de juiste mensen, het juiste proces en de juiste tooling. In dit artikel lees je hoe te werk kunt gaan.

Recruitment

Functie-omschrijvingen: ben je al Master of Some?

Je kent het wel: je staat in de kroeg en krijgt de vraag: ‘Wat doe jij eigenlijk?’ ‘Ik ben een visual designer,’ antwoord ik dan. Maar stiekem is dat niet helemaal waar. Ik doe veel meer dan alleen designen. Maar wil ik iemand daar in de kroeg mee vermoeien? Hoe ziet een professional er tegenwoordig uit, en wat doet hij of zij eigenlijk precies? De hokjesgeest lijkt voorbij, terwijl scholen alleen maar onze opties vernauwen.

Recruitment

Hoe de rol van Human Resources verandert door Robotic Process Automation

Human Resources automatiseren klinkt tegenstrijdig. HR draait immers om mensen. Maar de aard van de processen leent zich juist heel goed voor Robotic Process Automation. Routinetaken worden efficiënt uitgevoerd door een robot en de HR-medewerkers kunnen zich toeleggen op hoogwaardige interactie met het personeel.

Recruitment

Lars Wetemans (Wonderkind): ‘We zijn in twee jaar van 4 naar 71 FTE gegaan’

Het vinden van het juiste personeel kan een tijdrovende en frustrerende klus zijn. Wonderkind heeft software gebouwd waarmee je dat proces voor een groot deel automatiseert. Die software wordt ingezet op kanalen die traditioneel niet voor recruitment zijn bedoeld, denk aan Facebook of Google, waarbij targeting op basis van profielen van gebruikers van die sites een belangrijke rol speelt. “De creatie van de advertenties, de distributie en de optimalisatie is geautomatiseerd. De computer bepaalt zelf wanneer, waar en hoe die gaat adverteren om zo de ideale kandidaat te vinden tegen zo weinig mogelijk geld”, aldus Lars Wetemans, CEO bij Wonderkind.

Recruitment

Recruitment in 2018: digitale tendens met een human touch

Net als andere branches kent ook de recruitmentsector een sterke digitale focus. Online tools, kunstmatige intelligentie en robotisering zijn een waardevol alternatief voor de vele administratieve taken en bieden de branche volop mogelijkheden. Maar laten we het menselijk aspect niet vergeten. Want de human touch zou wel eens de grootste onderscheidende factor kunnen zijn in 2018.

Recruitment

‘Online recruitment moet persoonlijker’

Recruitmentplatform Monsterboard voorziet in 2018 een groeiende rol voor onder andere chatbots, berichtenapps en video in het online sollicitatieproces. Het bedrijf baseert zich daarbij op diverse onderzoeken.

Recruitment

Experts over digitale recruitment: ‘Wachten op de Coolblue van de werving’

Wat gaat de verdere digitalisering van recruitment brengen? Drie experts delen op Emerce hun blik op 2018. Bas Westland van ePeople, René Bolier van OnRecruit en Loraine Nijhuis van Green Orange voorzien een forse investering in de ‘canidate journey’ en data.

Recruitment