More stories

Zalando steekt beeldherkenning in mobiele app

De kleding van een vriendin of zelfs de outfit van een paspop liggen binnen met een klik op de telefoon in het winkelmandje van Zalando. De webwinkel breidt de mobiele app uit met beeldherkenning.

e-commerce

Wal-Mart opent nieuwe fulfillment centers voor online bestellingen

Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart investeert opnieuw fors in grootschalige fulfillment centers voor oneline doeleinden. Er komen twee extra cd’s bij, in Bethlehem (Pennsylvania) en Atlanta, zo maakte het bedrijf een dezer dagen bekend.

e-commerce

Waar Amerikaanse internetondernemers wakker van liggen

De research trip naar Seattle van Shopping 2020 ging begin oktober op zoek naar trends en innovaties door specifieke bedrijven te bezoeken, het congres shop.org Summit bij te wonen, maar vooral door veel te praten met succesvolle ondernemers. Mijn bevindingen.

e-commerce

‘Moeder Wehkamp en Fonq weer in de etalage’

Het moederbedrijf van Wehkamp, Fonq en Create2fit staat weer in de etalage, meldt De Telegraaf.

e-commerce

Winkelketen HOBO HiFi vraagt faillissement aan

HOBO Hifi lijkt de volgende elektronicaketen die ten onder gaat. De vijftien winkels zijn sinds gisteren gesloten, en de webshop neemt geen bestellingen meer op.

e-commerce

Ikea: 3,5 procent omzet uit online kanaal

Ikea boekte afgelopen boekjaar in Duitsland een online omzet van 145 miljoen euro. Dat klinkt veel, maar dat is 3,5 procent van het totaal en op zich ook minder dan de verkopen in de restaurants.

e-commerce

Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod

Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.

Marketing

Amazon ook met pop-up winkels

Amazon wil niet alleen nog voor de decembermaand een fysieke winkel openen in hartje New York, in Californië worden twee pop-up winkels gelanceerd.

e-commerce

Sinterklaas- en Kerstaankopen: zes trends

De Sinterklaas- en Kerstinkopen zullen dit jaar meer dan ooit worden gedreven door online, met name mobiel. Consumenten gebruiken de gestolen momentjes in trein, bus, wachtkamer en TV-commercials thuis voor de buis meer dan ooit om op zoek te gaan naar originele kado’s en scherpe deals. Zes trends vallen daarbij op.

e-commerce

Nederlandse retailers tijdelijk zonder iPhone 6

Leveringen van de iPhone 6 aan retailers zijn tot november compleet gestopt. Dat meldt OneMoreThing. Alleen via telecom­aanbieders zijn nog nieuwe iPhones te krijgen.

e-commerce

Blokker Holding brengt e-commerce onder in apart bedrijf

Blokker Holding, bekend van formules als Blokker, Leenbakker, Intertoys Bartsmit en Xenos, gaat al zijn e-commerceactiviteiten onderbrengen in een nieuw bedrijf Nextail. Nextail moet de innovatietak van de retailer worden.

e-commerce

Bezorgdienst Google Express breidt uit

De bezorgdienst van Google wordt ook actief in Boston, Chicago en Washington D.C. Voor honderd dollar per jaar kunnen consumenten internetbestellingen bij fysieke, lokale winkels – onder meer die van Ahold – ‘gratis’ laten bezorgen voor het einde van de dag.

e-commerce

Google: ‘Zalando en Amazon onze grootste concurrenten’

“Als je iets nieuws wil kopen dan ga je waarschijnlijk eerst naar Zalando of Amazon, niet naar Google”, topman Eric Schmidt van Google ziet deze bedrijven als zijn grootste concurrenten op het gebied van ‘search’. Met name Amazon vanwege zijn omvang.

Marketing

Rocket Internet en Amazon bespreken overname

Amazon spreekt met Rocket Internet over de mogelijkheid om diens Indiase modewinkel Jabong te kopen. De gesprekken bevinden zich nog […]

e-commerce

NDC mediagroep doet Friese proef met iBeacons

Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.

Marketing