WPP koopt Triad Retail Media
WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.
WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.
Google opent volgende week een pop-up winkel in New York om zijn nieuwste hardware onder de aandacht te brengen. Dat blijkt uit een webpagina die Google zelf in het leven heeft geroepen.
Paazl sluit een samenwerking met logistieke startup Fadello waardoor honderden Nederlandse webwinkels pakketjes kunnen gaan bezorgen op de dag van bestelling.
Nederland kent circa 70 duizend webwinkels. Nieuwe cijfers van het CBS, in samenwerking met Dataprovider opgesteld, laten zien dat twee procent van de bedrijven de meeste omzet haalt via een webshop.
Er zijn in Nederland meer dan 50 duizend bedrijven die voor hun inkomsten voornamelijk van internet afhankelijk zijn. Die waren in 2015 samen goed voor een omzet van 104 miljard euro, oftewel 8 procent van de omzet van het totale bedrijfsleven.
Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.
Online juwelenhuis House of Eléonore opent vandaag in de Bijenkorf Rotterdam een shop-in-shop.
De grootste Apple Premium Reseller van Nederland Amac bouwt een flagship store op de Lijnbaan in Rotterdam.
Coolblue heeft afgelopen weekend zijn derde fysieke winkel geopend in België. Die staat in Sint-Stevens-Woluwe, een deelgemeente van Zaventem.
Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?
In dit onderzoek is het verschil onderzocht tussen online retailers met en zonder fysieke winkels. Hieruit blijkt dat de online verkopen sterk toenemen in regio’s waar fysieke winkels zijn.
Elektronicafabrikanten hebben de afgelopen jaren slinkse manieren gevonden om je als consument te verleiden tot een aankoop van hun product op de momenten wanneer het hen uitkomt.
Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.
Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl is in een nieuw jasje online gegaan. De outlet voor fysieke retailers groeit, naar verwachting, in 2017 richting 10 miljoen euro omzet voor die winkeliers.
De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.