More stories

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail

Google opent hardwarewinkel in New York

Google opent volgende week een pop-up winkel in New York om zijn nieuwste hardware onder de aandacht te brengen. Dat blijkt uit een webpagina die Google zelf in het leven heeft geroepen.

Retail

Paazl biedt ‘same day delivery’ met Fadello

Paazl sluit een samenwerking met logistieke startup Fadello waardoor honderden Nederlandse webwinkels pakketjes kunnen gaan bezorgen op de dag van bestelling.

Logistics

CBS: 70 duizend webwinkels in Nederland

Nederland kent circa 70 duizend webwinkels. Nieuwe cijfers van het CBS, in samenwerking met Dataprovider opgesteld, laten zien dat twee procent van de bedrijven de meeste omzet haalt via een webshop.

Retail

Omvang Nederlandse interneteconomie: 104 miljard euro

Er zijn in Nederland meer dan 50 duizend bedrijven die voor hun inkomsten voornamelijk van internet afhankelijk zijn. Die waren in 2015 samen goed voor een omzet van 104 miljard euro, oftewel 8 procent van de omzet van het totale bedrijfsleven.

Retail
Premium

37 procent Nederlands e-commerce via mobiel

Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.

Retail

House of Eléonore met shop-in-shop in Bijenkorf

Online juwelenhuis House of Eléonore opent vandaag in de Bijenkorf Rotterdam een shop-in-shop.

Fashion

Amac bouwt zijn grootste flagship store in Rotterdam

De grootste Apple Premium Reseller van Nederland Amac bouwt een flagship store op de Lijnbaan in Rotterdam.

Retail

Coolblue opent derde Belgische winkel

Coolblue heeft afgelopen weekend zijn derde fysieke winkel geopend in België. Die staat in Sint-Stevens-Woluwe, een deelgemeente van Zaventem.

Retail

Dennis Goedegebuure over de contentstrategie van Fanatics

Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?

Contentmarketing

Waarom webwinkels fysieke winkels moeten openen

In dit onderzoek is het verschil onderzocht tussen online retailers met en zonder fysieke winkels. Hieruit blijkt dat de online verkopen sterk toenemen in regio’s waar fysieke winkels zijn.

Retail

Connected Devices, een gedwongen verbinding met de fabrikant?

Elektronicafabrikanten hebben de afgelopen jaren slinkse manieren gevonden om je als consument te verleiden tot een aankoop van hun product op de momenten wanneer het hen uitkomt.

Internet of Things

‘Europees e-commerce? Fulfill in Limburg’

Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.

Fulfillment
Premium

Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl in het nieuw

Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl is in een nieuw jasje online gegaan. De outlet voor fysieke retailers groeit, naar verwachting, in 2017 richting 10 miljoen euro omzet voor die winkeliers.

E-commerce platforms

Blik op de cijfers: wat betekent Amazon.de voor de prijsdruk?

De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.

Duitsland