More stories

Hoe retailer ASDA blijft groeien door omnichannel

Een jaar geleden veranderde Engelse retailer ASDA haar strategie: van supermarkt naar omnichannel retailer. “In de Walmart groep waar we onder vallen, zorgen we voor 90 procent van alle groei”, vertelt Chris Conway, senior eCommerce director bij ASDA.

e-commerce

Metro Group investeert in online supermarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt, Metro Group, neemt een belang van 15 procent in Emmas Enkel, een online supermarkt met food en non-food in de schappen.

e-commerce

Retailer iCentre opent Smart Home winkel

Apple Premium Reseller iCentre opent vandaag in Wijchen een proefwinkel die geheel in het teken staat van de Smart Home, het slimme huis.

e-commerce

Redcoon sluit in Denemarken en Frankrijk

Online elektronicawinkel Redcoon, een zusterbedrijf van MediaMarkt, trekt de stekker uit zijn activiteiten in Denemarken en Frankrijk. Te laat aanwezig, te kleine groei.

e-commerce

100 miljoen voor boodschappendienst Instacart

De Amerikaanse Instacart heeft 100 miljoen dollar venture capital opgehaald. De waardering van twee miljard ligt vier keer hoger dan een half jaar geleden.

e-commerce

Apple zoekt personeel voor Apple Store in Brussel

Apple is begonnen met het werven van personeel voor zijn eerste Apple Store in Brussel die najaar 2015 zal worden geopend. Er worden dertien experts gezocht, zo blijkt uit de vacatures die Apple online heeft gezet.

e-commerce

Rabobank lanceert mobiele app Rabo Wallet

Rabobank brengt binnenkort een mobiele app uit die fungeert als bankpas, houder voor digitale bonus- en spaarkaarten en saldochecker. Rabo Wallet en de nieuwe bankpassen met NFC moeten het betaalproces in de winkelstraat moderniseren.

e-commerce

CBS: Groei e-commerce Nederland zwakt af

Nederlandse webwinkels hebben de omzet tot november met 9 procent zien groeien, maar wel minder hard dan in de jaren ervoor.

e-commerce

Office Depot test ‘audioversie iBeacons’

Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.

e-commerce

Moeten Nederlandse retailers wakker liggen van Amazon.nl?

Half november was het zover: Amazon.nl is gelanceerd. Weliswaar alleen nog met e-books, maar de grote schrik van de gemiddelde retailer is nu echt officieel in Nederland. De markt reageerde echter laconiek. Daniel Ropers, CEO van BOL.com, gaf in een interview aan de NOS aan dat Nederland al een volwassen e-commerce bedrijfstak heeft, met scherpe prijzen en goede service. Dus een laatkomer op het feestje zou de sfeer niet al te zeer meer kunnen beïnvloeden. Is dat wel zo?

e-commerce

The Kase: mass customization via omnichannel

The Kase uit Frankrijk is een startup dat in rap tempo winkels over de hele wereld opzet, ondersteund met een sterke omnichannel strategie. “Onze oprichters zijn echte e-commerce mensen. We hadden snel door dat multichannel belangrijk is: de meeste handel gebeurt nog steeds offline”, vertelt Katja Felke van The Kase.

e-commerce

E-mail grootste impact op Black Friday en Cyber Monday

Amerikaanse retailers kunnen uitermate tevreden terugkijken op Black Friday en Cyber Monday, dat becijferde de Amerikaanse e-commerce specialist Custora. Op Black Friday werd er maar liefst twintig procent meer uitgegeven dan in 2013. Op Cyber Monday was dat vijftien procent meer. Daarmee gaat Cyber Monday de boeken in als de meest succesvolle dag ooit in de historie van e-commerce. Tegelijkertijd waren er twee duidelijke trends. De impact van m-commerce wordt groter en groter terwijl e-mailmarketing verreweg de meeste transacties genereerde.

e-commerce

Samenwerking Webshop Trustmark en Trustpilot

Stichting Webshop Trustmark en Trustpilot gaan voor Nederland en België een samenwerking aan. Gebruikers van het Webshop Trustmark kunnen hierdoor ook beoordelingen van klanten in hun shop tonen.

e-commerce

eBay test toverspiegels bij Rebecca Minkoff

eBay heeft magische spiegels geïnstalleerd in winkels van Rebecca Minkoff in New York en San Francisco. Die tonen de laatste kledingstukken en suggereren ook uiteenlopende combinaties. Is de keuze gemaakt, dan wordt de kleding naar het pashokje gebracht.

Customer Experience

Black Friday rustiger door onlineverkoop

Black Friday, de dag na Thanksgiving Day waarop Amerikanen massaal inkopen doen voor het kerstseizoen, is dit jaar rustiger verlopen. Vermoedelijk omdat steeds meer mensen online bestellen.

e-commerce