More stories

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Retailers laten in-store nog veel digitale kansen liggen

Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.

Retail

Crossborder-shoppen wordt mainstream

Online shoppen over de grens groeit hard. Van de zogeheten crossborder-shoppers doet 63 procent dit minstens eens per maand en 11 procent zelfs wekelijks. En de tevredenheid is hoog. Maar liefst 84 procent had een goede of zeer goede bezorgervaring.

Retail

eKomi koopt reputatiemanager

Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.

Social

Vijftien miljoen groeigeld voor Marley Spoon

De bezorger van maaltijdboxen Marley Spoon krijgt een extra kapitaalinjectie van vijftien miljoen euro. Daarmee wil het vooral zijn positie op de Amerikaanse markt verstevigen.

Retail

16 webwinkels winnen Thuiswinkel Publieksprijzen XS 2016

De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS 2016 zijn bekend. In 16 categorieën koos de consument zijn favoriete webwinkels tot winnaar. De winnaars kregen hun Award uitgereikt door Jan Joost van Gangelen in Inn Style, Utrecht.

Retail

Zalando lanceert mobiele inspiratie-app Fleek

Zalando brengt onder de aparte merknaam Fleek een nieuwe mobiele app uit. Fleek verbindt shoppers met de social feeds van hun favoriete merken. En met de kassa van webwinkels natuurlijk.

Retail

Nominaties Thuiswinkel Awards 2016 bekend

Albert Heijn, De Bijenkorf, Bol.com, Blokker, HEMA, Belvilla en Transavia zijn enkele van de genomineerden van de Thuiswinkel Awards 2016. Op donderdag 24 maart reikt sportjournalist Jan Joost van Gangelen de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XL en Vakprijzen uit aan de beste webwinkels van Nederland.

Retail

‘Groupon Nederland moet proeftuin zijn van Europa’

Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.

Customer Loyalty

Nederlanders goed voor 1 procent aanbod Amazon Marketplace DE

Een procent van de handelaren die actief zijn op de Marketplace van Amazon.de komt uit Nederland. Iets meer dan de helft van de verkopers in Duitsland komt uit Duitsland. De marktplaats blijkt een internationaal gemeleerd gezelschap.

Retail

Tele2 opent nieuwe winkels

Tele2 breidt langzaam zijn retailwinkels uit. De komende twee weken opent het bedrijf vestigingen in Eindhoven en Haarlem, zo valt af te leiden uit twee vacatures.

Retail

bol.com opent ‘outlet’

bol.com heeft op zijn site een sectie geopend waar het voortdurend uitverkoop is, een digitale outlet.

Retail

Retailer BCC werkt aan ‘drastische koersverandering’

BCC electro-speciaalzaken slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in. ‘Met alle innovaties die vandaag en morgen toepasbaar worden voor het retaillandschap, kunnen we meer zijn dan een traditionele elektronica-retailer. We gaan nieuwe proposities en businessmodellen ontwikkelen’, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

Retail

Engelse unicorn Powa Technologies failliet

Het Engelse technologiebedrijf dat een revolutie in de retailsector beloofde is failliet en de onderdelen worden verkocht.

Retail

Webwinkel lift mee op Zalando’s same-daynetwerk

Een van Duitslands grootste online elektronicawinkels, Notebooksbilliger.de, sluit aan op Zalando’s supersnelle lokale bezorgnetwerk in Berlijn. De flitskoeriers dragen naast schoenen en jurkjes ook nieuwe telefoons en USB-stokjes bij zich.

Logistics