More stories

Omzet webwinkels op bol.com: 100 miljoen euro

Webwinkels die hun aanbod ook op bol.com aanbieden, hebben daar afgelopen jaar voor honderd miljoen euro extra omzet gerealiseerd. “Voor heel 2014 zou hun gezamenlijke omzet goed zijn voor een plaats in de Twinkle 10”, aldus directeur Daniel Ropers.

e-commerce

Outfittery met 3D-mannenscanners op tournee

Online mannenkledingwinkel Outfittery gaat in Duitsland op tournee met 3D-mannenscanners om er uiteindelijk honderden te installeren. Mannen kunnen zich voor kledingadvies laten scannen op drukke locaties in en rondom steden.

Creative

Nieuwe financiering voor retailzoekmachine Voradius

De Nederlandse zoekmachine voor het aanbod in de fysieke retail Voradius heeft een tweede financieringsronde afgesloten. Het bedrijf kan hierdoor meer investeren in techniek om ook kleinere retailers beter te bedienen.

Retail

Zalando Nederland test beeldherkenning in app

Zalando Nederland doet, in navolging van Duitsland een proef met beeldherkenning via zijn app. Klanten kunnen op straat, onderweg of op feestjes of kantoor iemands kleding kieken en direct vergelijkbare kleding bij de webshop zien.

e-commerce

Vente Privée sluit Amerikaans filiaal

Online winkelclub Vente Privée staakt zijn Amerikaanse activiteiten tegen het einde van het jaar. Het realistische omzetdoel van honderd miljoen dollar voor 2015 bleek niet voldoende reden om te blijven.

e-commerce

Achttien procent Nederlanders naar webshop via Facebook

Een op de vijf Nederlanders kocht afgelopen jaar iets bij een webwinkel nadat hij daar op Facebook op werd gewezen. Bij e-mail ligt dat percentage op zeventig procent.

e-commerce

Helft nieuwe webshops stopt binnen twee jaar

Een webwinkel openen is eenvoudig, maar hem draaiend houden blijkt vaak te moeilijk. Uit cijfers van Creditsafe blijkt dat de helft van de nieuwe webwinkels binnen twee jaar de deuren sluit.

e-commerce

Osudio: laat Alibaba en Amazon maar komen

Met de fusie vorig jaar tussen Strawberries en Softlution zei de nieuwe e-business specialist Osudio zich te richten op de pan-Europese e-commerce spelers. Een jaar later bedient het toch nog veelal local heroes die zijn gefocust op hun thuismarkt. Een interview met CCO Victor Terpstra over cultuurverschillen, cross border en concurrentie. “Wij zijn veel creatiever dan Accenture.”

e-commerce

Clansman breidt uit naar Canada

Online marketingbedrijf Clansman opent een kantoor in Toronto en zoekt buitenlandse groei onder de naam Basebuilder.

Analytics

Redcoon moet online expansie Media-Saturn trekken

Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn probeert een nieuwe strategie om zijn online positie te verstevigen. Dochterbedrijf Redcoon moet nieuwe winkels gaan bouwen en overnemen.

e-commerce

Waardering Home24 en Westwing groeit gestaag

De financiële waardering voor webshops Home24 en Westwing groeit nog gestaag. Goed nieuws voor online verkopers van meubels, want huisraad […]

e-commerce

‘Faillissement Free Record Shop schuld ProCures’

Het faillissement van Free Record Shop is grotendeels te wijten aan investeringsmaatschappij ProCures. Die heeft geen enkele bereidheid getoond om zelf te investeren in de retailketen. Die conclusie trekt curator Rob Boers (Boers Advocaten) in het jongste faillissementsverslag.

e-commerce

Apple opent 25 nieuwe Apple Stores in China

Apple gaat de komende twee jaar fors uitbreiden in China. Daar worden zeker 25 Apple Stores geopend. Apple rekent Hong Kong en Taiwan ook tot China.

e-commerce

Eerste pop-up winkel van Etsy in Londen

Handelsite Etsy opent begin december zijn eerste Britse pop-up winkel in Convent Garden in Londen. Daar zal een selectie van Britse artikelen verkrijgbaar zijn.

e-commerce

Samsung rolt videomuur bij Europese retailers uit

Samsung wil bij niet nader genoemde Europese retailers een zogenoemde videomuur plaatsen. Het videoscherm, in sommige gevallen een paar meter breed, werkt als een grootformaat tablet waarmee consumenten door de volledige catalogus kunnen bladeren of liever gezegd vegen.

e-commerce