Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
Accell Group, fabrikant van onder meer Batavus, Koga en Sparta, opent een eigen experience center en gaat dealers helpen de digitale transformatie te doorlopen.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.
HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.
Amerikaanse consumenten zijn nú al begonnen met hun aankopen voor het feestseizoen eind dit jaar, aldus een peiling van Rubicon Project.
Amazon is met afstand de grootste e-commercepartij in Duitsland, blijkt uit nieuw onderzoek. Het is zeker drie keer groter dan nummer 2 Otto en acht keer groter dan nummer 3 Zalando.
Menig webwinkelier droomt ervan om buiten de landsgrenzen te ondernemen. Zo ook Stan Raijmakers, eigenaar van Easy Ergonomics. Maar dat Duitsland zou uitgroeien tot de belangrijkste afzetmarkt had hij van tevoren ook niet verwacht. “Ik ben gewoon een jonge ondernemer die graag wil vernieuwen.”
Lingeriespeciaalzaak Lincherie heeft in Amsterdam de deuren van haar eerste Lincherie Styling Center geopend. Het bijzondere is dat het assortiment daar enkel online is te bestellen.
Omoda opent, na maanden verbouwing van de locatie aan de Karel Doormanstraat, zijn achttiende filiaal en doet dat in Rotterdam.
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.
De Europese hotelboekingssite van Expedia, Trivago, bereidt een beursgang voor en heeft daartoe nu de begeleidende zakenbanken aangesteld.
Op vrijdag 16 september is het exact veertig jaar geleden dat de eerste online geldautomaat in dienst werd genomen. Met dit systeem werd de basis gelegd voor het internetbetalen bij webwinkels zoals we dat nu kennen.
Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.
Rogier van Camp is CEO van leapp (een anagram van Apple). Begonnen als pure online speler doet leapp inmiddels 60 procent van haar omzet via haar 22 fysieke winkels in Nederland, Duitsland en België.