More stories

Alibaba’s Lazada koopt buitenlandse online supermarkt

Het voormalige Zalando-zusje Lazada, tegenwoordig in handen van de Chinese Alibaba Group, heeft in Singapore de online supermarkt RedMart overgenomen.

Retail

Europees warehousebedrijf P3 verkocht voor 2,4 miljard

Het Singaporese investeringsfonds GIC neemt voor 2,4 miljard euro P3 Logistic Parks over, de pan-Europese warehousespecialist voor e-commerce en andere opslag.

Fulfillment

‘Snelle actie noodzakelijk voor Nederlandse detailhandel’

Om groeikansen te realiseren moet de Nederlandse detailhandel zich inzetten voor differentiatie en innovatie over alle kanalen (offline en online) heen. Dat concludeert adviesbureau McKinsey & Company in een onderzoek naar de toekomst van de Nederlandse detailhandel – Werk aan de winkel: de Nederlandse detailhandel in versnelling richting 2025 – dat is opgesteld in opdracht van brancheorganisatie Detailhandel Nederland.

Retail
Premium

Twee procent huishoudens naar online supermarkt

Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.

Retail

Icecat naar de beurs in Amsterdam

Het Nederlandse databedrijf Icecat, leverancier bij nationale en internationale webwinkels, gaat naar de beurs. Vandaag begint de inschrijving op certificaten op de aandelen. Directeur Martijn Hoogeveen wil tien miljoen euro ophalen op MKB-beurs NPEX.

PIM

Webshops wisselen informatie wanbetalers uit

Databedrijf Consumatrix brengt een nieuw product op de markt waarmee webwinkels klanten kunnen screen op wanbetaalgedrag maar ook malafide kopers kunnen rapporteren.

Payment

Invloed lage prijs op conversie beperkt

Hoewel prijsvechters het retaillandschap online blijven opschudden, gaat slechts 15 procent van de consumenten altijd voor de laagste prijs. Zij zijn dus te beïnvloeden met redenen die verder gaan dan de prijs alleen.

Customer Experience

Opkoper elektronica reBuy gaat vérkopen

De Duitse opkoper van oude elektronica reBuy gaat vanaf volgend jaar in Nederland ook opgepoetste artikelen weer verkopen.

Duitsland

MyMuesli opent winkel in Utrecht

De Duitse online foodformule MyMuesli opent zijn eerste fysieke verkooppunt in Nederland, in het harte van het centrum van Utrecht.

Retail

3Dabout.me: wie de schoen perfect past, hoeft hem niet terug te sturen

Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.

Fulfillment

Digitaal adverteren in etalages Bruna

Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.

Retail

Entertainmentwinkel FAME rekent op een paar ton omzetverbetering

Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.

Retail
Premium

E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Cross Border

‘Maandag 12 december drukste dag e-commerce’

Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.

Retail

Jumbo in Deventer test bakentechnologie

Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.

Food