More stories

Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube

De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.

Retail

Fietsfabrikant Accell zet digitaal parcours in

Accell Group, fabrikant van onder meer Batavus, Koga en Sparta, opent een eigen experience center en gaat dealers helpen de digitale transformatie te doorlopen.

Retail

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.

Retail
Premium

Omzet HelloFresh groeit 159 procent, Rocket kleurt rood

HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.

Cross Border

Amerikaanse ‘decembermaand’ e-commerce al begonnen

Amerikaanse consumenten zijn nú al begonnen met hun aankopen voor het feestseizoen eind dit jaar, aldus een peiling van Rubicon Project.

Retail

Omzet Amazon.de drie keer groter dan Duitse nummer 2

Amazon is met afstand de grootste e-commercepartij in Duitsland, blijkt uit nieuw onderzoek. Het is zeker drie keer groter dan nummer 2 Otto en acht keer groter dan nummer 3 Zalando.

Duitsland

Easy Ergonomics: ‘Duitsers bestrijden RSI veel pro-actiever’

Menig webwinkelier droomt ervan om buiten de landsgrenzen te ondernemen. Zo ook Stan Raijmakers, eigenaar van Easy Ergonomics. Maar dat Duitsland zou uitgroeien tot de belangrijkste afzetmarkt had hij van tevoren ook niet verwacht. “Ik ben gewoon een jonge ondernemer die graag wil vernieuwen.”

Retail

Lincherie opent eerste winkel waar je alleen online kunt bestellen

Lingeriespeciaalzaak Lincherie heeft in Amsterdam de deuren van haar eerste Lincherie Styling Center geopend. Het bijzondere is dat het assortiment daar enkel online is te bestellen.

Retail

Omoda opent winkel in Rotterdam

Omoda opent, na maanden verbouwing van de locatie aan de Karel Doormanstraat, zijn achttiende filiaal en doet dat in Rotterdam.

Retail

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

Fabrikanten leggen webwinkels handelsbeperkingen op

Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.

Cross Border

Trivago bereidt beursgang voor

De Europese hotelboekingssite van Expedia, Trivago, bereidt een beursgang voor en heeft daartoe nu de begeleidende zakenbanken aangesteld.

Travel

Basis voor iDEAL, het pinapparaat, wordt 40 jaar

Op vrijdag 16 september is het exact veertig jaar geleden dat de eerste online geldautomaat in dienst werd genomen. Met dit systeem werd de basis gelegd voor het internetbetalen bij webwinkels zoals we dat nu kennen.

Payment

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

Rogier van Camp (leapp): ‘Apple is heel blij met ons’

Rogier van Camp is CEO van leapp (een anagram van Apple). Begonnen als pure online speler doet leapp inmiddels 60 procent van haar omzet via haar 22 fysieke winkels in Nederland, Duitsland en België.

Retail