Connected Devices, een gedwongen verbinding met de fabrikant?
Elektronicafabrikanten hebben de afgelopen jaren slinkse manieren gevonden om je als consument te verleiden tot een aankoop van hun product op de momenten wanneer het hen uitkomt.
Elektronicafabrikanten hebben de afgelopen jaren slinkse manieren gevonden om je als consument te verleiden tot een aankoop van hun product op de momenten wanneer het hen uitkomt.
Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.
Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl is in een nieuw jasje online gegaan. De outlet voor fysieke retailers groeit, naar verwachting, in 2017 richting 10 miljoen euro omzet voor die winkeliers.
De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
Accell Group, fabrikant van onder meer Batavus, Koga en Sparta, opent een eigen experience center en gaat dealers helpen de digitale transformatie te doorlopen.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.
HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.
Amerikaanse consumenten zijn nú al begonnen met hun aankopen voor het feestseizoen eind dit jaar, aldus een peiling van Rubicon Project.
Amazon is met afstand de grootste e-commercepartij in Duitsland, blijkt uit nieuw onderzoek. Het is zeker drie keer groter dan nummer 2 Otto en acht keer groter dan nummer 3 Zalando.
Menig webwinkelier droomt ervan om buiten de landsgrenzen te ondernemen. Zo ook Stan Raijmakers, eigenaar van Easy Ergonomics. Maar dat Duitsland zou uitgroeien tot de belangrijkste afzetmarkt had hij van tevoren ook niet verwacht. “Ik ben gewoon een jonge ondernemer die graag wil vernieuwen.”
Lingeriespeciaalzaak Lincherie heeft in Amsterdam de deuren van haar eerste Lincherie Styling Center geopend. Het bijzondere is dat het assortiment daar enkel online is te bestellen.
Omoda opent, na maanden verbouwing van de locatie aan de Karel Doormanstraat, zijn achttiende filiaal en doet dat in Rotterdam.
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.