DigitasLBi krijgt Europese socialstrategie Ugg
Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.
Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.
eBay investeert dertig miljoen euro om volgend voorjaar zijn eerste distributiecentrum in Europa te bouwen. Behalve een noviteit in Europa is het ook een principiële verandering van eBays bedrijfsmodel.
Kledingmerk Lacoste steekt zijn webshops in het nieuw. De winkels zijn nu goed te gebruiken op de vaste en mobiele computers.
Proforto.nl is net iets meer dan een jaar oud, maar de webshop voor bedrijfskleding doet nu al tegen de miljoen euro omzet. “Op een markt van anderhalf miljard euro”, aldus een van de oprichters Jelle Gudden.
New Store Europe heeft surseance van betaling aangevraagd. Het Bossche bedrijf verzorgde de winkelinrichting van onder meer Carphone Warehouse, BelCompany, het Skype kantoor in Praag en Dixons Retail in Zweden.
Veel traditionele retailers die een webshop openen, houden zich met de verkeerde zaken bezig om hun omzet en conversie te verbeteren. Dat vindt Jurjen Jongejan van ISM eCompany.
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, gaat nog dit jaar internetzuilen in zijn winkels plaatsen, zodat klanten het volledige webassortiment kunnen doorzoeken. Ook kunnen klanten zo kasten configureren en gordijnen op maat laten maken.
Een nieuwe app van Datacrowd moet zorgen dat schappen in winkel niet leeg blijven. Klanten kunnen een ‘selfie’ maken van een leeg schap en het label daaronder, waarna winkels het schap kunnen aanvullen.
Eigenlijk was het niet eens bedoeld als serieuze bron van inkomsten, maar de webwinkel Evernote Market levert al wel een omzetbijdrage van 12 miljoen dollar.
Een jaar na de introductie ervan is de app van Westwing nu een miljoen keer gedownload. Mobiel verkeer is goed voor veertig procent van de omzet.
De koers van digitale bedrijvenbouwer Rocket Internet daalt direct na opening van de beurs met meer dan tien procent, een vergelijkbare ontwikkeling met die van dochterbedrijf Zalando na een dag.
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Retailer John Lewis investeert 100.000 pond in een Austalische iBeacon startup Localz. De bakens moeten het click & collect proces bespoedigen.
Europa’s grootste besloten webwinkel Vente Privée opent Koroo, ook een winkel voor leden, waar cosmeticafabrikanten nieuwe producten kunnen introduceren.
Na Alibaba in Amerika kent Europa vandaag een aansprekende beursgang, die van Zalando. Daarmee zal het de oorlogskas met nog eens een half miljard euro versterken, bedoeld voor algemene Europese groeidoeleinden.