More stories

Social Mirror adviseert bij kledingkeuze

Hoog Catharijne lanceert The Social Mirror; een grote passpiegel met videochat verbinding. Fashion vloggers kijken mee en adviseren bij de juiste kledingkeuze.

Retail

‘Shop-Apotheke.com naar de beurs’

De Duitse online apotheek Shop-Apotheke.com zou volgende week bekend gaan maken dat het bedrijf naar de beurs wil. De onderneming wordt gewaardeerd op 400 miljoen euro.

Retail

Curatoren Paradigit willen inzage mailverkeer directie

De curatoren van de failliete computerketen Paradigit hebben een kort geding aangespannen tegen de directie. Dat blijkt uit het een dezer dagen verschenen curatorverslag. Weliswaar zijn de administratieve digitale bescheiden veiliggesteld door Fox IT, de curatoren willen ook inzicht in het mailverkeer om de oorzaak van het faillissement vast te kunnen stellen.

Retail

Fashion Drug: ‘Na honderd e-mailorders werd het tijd voor een webshop’

Hoe simpel een eigen webwinkel ook klinkt, het opbouwen van een internetbedrijf blijkt vooral hard werken, soms tegen beter weten in. Voor Denise Verhappen van Fashion Drug was dat geen probleem.

Retail
Premium

Online omzet IKEA groeit 28 procent

IKEA Group realiseerde afgelopen jaar vier procent van zijn omzet via internet. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Retail

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail

IT-systemen Lightspeed PoS gehackt

Databases van Lightspeeds winkelsoftware, met informatie over consumenten en fysieke winkels, zijn enige tijd heimelijk toegankelijk geweest voor kwaadwillende derde partijen.

Payment

Amazon pakt flink uit met pop-up winkels

Amazon stapt grootschalig in fysieke retail met zogenoemde pop-up winkels. Dat meldt Business Insider. Het gaat om een andersoortige winkel dan de boekenzaken die Amazon eerder in Seattle en recentelijk andere Amerikaanse steden heeft geopend.

Retail

‘Gezond eten enorme groeikans voor TakeAway.com’

Gezond eten, vegetarische maaltijden en de Duitse markt. Drie terreinen waar TakeAway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, nog grote groeikansen ziet. Een beursgang moet het geld opleveren om die groeiplannen te financieren.

Retail

Albert Heijn opent extra distributiepunten

Albert Heijn investeert verder in thuisbezorging met de toevoeging van een extra distributiepunt (HUB) in Den Haag en de uitbreiding van de locatie in Amsterdam. Op deze manier wordt per jaar ongeveer 300.000 kilometer bespaard.

Retail

‘MS Mode ten onder door mislukte redding V&D’

De mislukte redding van V&D is de reden geweest dat de modeketen MS Mode ten onder is gegaan. Dat vertelt Roland Kahn in ‘Van Liempt, één op één’ dat vanavond op RTLZ wordt uitgezonden.

Retail

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail
Premium

Koers Rocket Internet duikt tien procent op slecht resultaat

Een afschrijving en afwaarderingen op startups zorgen ervoor dat bedrijvenbouwer Rocket Internet het eerste half jaar van 2016 afsluit met een verlies van 617 miljoen euro. De beurskoers daalde vanochtend bijna tien procent.

Retail
Premium

Omzet webwinkels groeit 24 procent in tweede kwartaal

Webwinkels in Nederland zagen de omzet in het tweede kwartaal met 24 procent stijgen. Fysieke winkels die ook een online verkoopkanaal hebben zagen de verkopen met 16 procent stijgen.

Retail

‘Omzet Picnic 15 miljoen euro’

Online super Picnic hoopt over drie jaar in veertig tot vijftig steden actief te zijn. Dat zegt medeoprichter Michiel Miller in het FD.

Retail