More stories

Dollar Shave Club vooral interessant om marketing en millennials

Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.

Contentmarketing

Coolblue opent winkel bij Brussel

Online winkelketen Coolblue opent zijn derde fysieke locatie in Vlaanderen, langs de snelweg tussen Brussel en Zaventem.

Retail

Lesara met Nederlandse tv-commercial

Online budgetwinkel Lesara is met tv-reclame begonnen in Nederland om zijn naamsbekendheid hier te laten groeien. Op thuismarkt Duitsland is het bedrijf van de jonge ondernemer Roman Kirsch inmiddels een begrip.

Duitsland

Emerce eFashion: veel nieuwe modellen

Dagcongres Emerce eFashion staat op 8 september aanstaande vooral in het teken van nieuwe modellen. Een hele dag nieuwe bedrijfs- en marketingmodellen, kunstmatige intelligentie, nieuwe technologie in de winkel en onderzoeks- en ervaringscijfers.

Retail

Essilor koopt Europese online brillenwinkels

De internationale fabrikant van de brillenglazen Essilor neemt MyOptique Group over. Het Britse bedrijf exploiteert op verscheidene Europese markten specialistische online brillenwinkels.

Retail

Zalando meer waard dan Metro Group

Zalando is Duitslands hoogstgewaardeerde bedrijf aan de beurs en is daarmee Metro Group, het moederbedrijf van MediaMarkt, voorbijgestreefd.

Retail
Premium

Wereldspelers m-commerce groeien 53 procent

’s Werelds grootste online retailers op mobiel gebied groeien dit jaar met 53,4 procent tot 220 miljard dollar omzet.

Retail

Lightspeed in native mobiele apps met JMango360

Webwinkeliers die een mobiele app willen, kunnen die met een druk op de knop automatisch genereren. E-commerceplatform Lightspeed sloot hiertoe een samenwerking met JMango360.

Retail

Unified commerce bereiken met vier pijlers

Na omnichannel marketing staat nu de volgende revolutie voor de deur. Welke trend gaat doorbreken, is echter nog onduidelijk. VR, holografische projectie of 3D printen? Het is allemaal dichterbij dan je denkt. Maar op welk paard moet je wedden? En wanneer? Wie in de toekomst succesvol wil zijn, investeert niet in een kanaal maar in een strategie: de holistische strategie. Oftewel unified commerce.

Strategy

20 miljoen euro groeigeld Outfittery

De online kledingadviseur en -winkel voor mannen Outfittery heeft in een nieuwe financieringsronde 20 miljoen euro venture capital opgehaald.

Retail

Webshop MS Mode gaat maandag weer open

De webshop van MS Mode van Roland Kahn gaat maandag weer open, net als de winkels. De curatoren hebben hiertoe besloten nadat een akkoord met de Rabobank is bereikt.

Retail

CoolCats MS Mode failliet, webwinkel V&D in oktober live

Ondanks het faillissement van dochter MS Mode, wil CoolCat topman Roland Kahn nog steeds een internetwinkel met de naam V&D starten. Wel hebben Kahn en oud-HEMA topman Ronald van Zetten naar eigen zeggen meer tijd nodig.

Retail

Duitsland blijft groeimotor voor Zalando

Online kleding- en schoenenwinkel boekte in het laatste kwartaal 916 miljoen euro omzet, zoals in juli al aangegeven bij de voorlopige kwartaalcijfers. Het bedrijfsresultaat kwam uit op zo’n 80 miljoen euro, ook fors hoger dan een jaar geleden. Grotendeels dankzij de thuismarkt.

Retail

Kwettr: afrekenen in de digitale pop-upstore met een tweet of like

Betalen met Twitter, Facebook en Instagram: als het aan Bas Kruijssen ligt, moet dit straks op elk socialmediakanaal mogelijk zijn. Zowel platenmaatschappijen als b2b- en b2c-bedrijven kwettren er al lustig op los. Eind dit jaar breidt Kwettr het concept uit en wordt betalen met je Spotify- of Snapchat-account mogelijk.

Payment

Wal-Mart bevestigt overname Jet.com

Wal-Mart heeft een akkoord bereikt over de overname van online retailer Jet.com voor 3,3 miljard dollar. Jet oprichter Mac Lore krijgt de leiding over alle e-commerce activiteiten van de retailketen.

Retail