More stories

Dennis Goedegebuure over de contentstrategie van Fanatics

Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?

Contentmarketing

Waarom webwinkels fysieke winkels moeten openen

In dit onderzoek is het verschil onderzocht tussen online retailers met en zonder fysieke winkels. Hieruit blijkt dat de online verkopen sterk toenemen in regio’s waar fysieke winkels zijn.

Retail

Connected Devices, een gedwongen verbinding met de fabrikant?

Elektronicafabrikanten hebben de afgelopen jaren slinkse manieren gevonden om je als consument te verleiden tot een aankoop van hun product op de momenten wanneer het hen uitkomt.

Internet of Things

‘Europees e-commerce? Fulfill in Limburg’

Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.

Fulfillment
Premium

Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl in het nieuw

Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl is in een nieuw jasje online gegaan. De outlet voor fysieke retailers groeit, naar verwachting, in 2017 richting 10 miljoen euro omzet voor die winkeliers.

E-commerce platforms

Blik op de cijfers: wat betekent Amazon.de voor de prijsdruk?

De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.

Duitsland

Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube

De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.

Retail

Fietsfabrikant Accell zet digitaal parcours in

Accell Group, fabrikant van onder meer Batavus, Koga en Sparta, opent een eigen experience center en gaat dealers helpen de digitale transformatie te doorlopen.

Retail

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.

Retail
Premium

Omzet HelloFresh groeit 159 procent, Rocket kleurt rood

HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.

Cross Border

Amerikaanse ‘decembermaand’ e-commerce al begonnen

Amerikaanse consumenten zijn nú al begonnen met hun aankopen voor het feestseizoen eind dit jaar, aldus een peiling van Rubicon Project.

Retail

Omzet Amazon.de drie keer groter dan Duitse nummer 2

Amazon is met afstand de grootste e-commercepartij in Duitsland, blijkt uit nieuw onderzoek. Het is zeker drie keer groter dan nummer 2 Otto en acht keer groter dan nummer 3 Zalando.

Duitsland

Easy Ergonomics: ‘Duitsers bestrijden RSI veel pro-actiever’

Menig webwinkelier droomt ervan om buiten de landsgrenzen te ondernemen. Zo ook Stan Raijmakers, eigenaar van Easy Ergonomics. Maar dat Duitsland zou uitgroeien tot de belangrijkste afzetmarkt had hij van tevoren ook niet verwacht. “Ik ben gewoon een jonge ondernemer die graag wil vernieuwen.”

Retail

Lincherie opent eerste winkel waar je alleen online kunt bestellen

Lingeriespeciaalzaak Lincherie heeft in Amsterdam de deuren van haar eerste Lincherie Styling Center geopend. Het bijzondere is dat het assortiment daar enkel online is te bestellen.

Retail

Omoda opent winkel in Rotterdam

Omoda opent, na maanden verbouwing van de locatie aan de Karel Doormanstraat, zijn achttiende filiaal en doet dat in Rotterdam.

Retail