More stories

‘Faillissement Free Record Shop schuld ProCures’

Het faillissement van Free Record Shop is grotendeels te wijten aan investeringsmaatschappij ProCures. Die heeft geen enkele bereidheid getoond om zelf te investeren in de retailketen. Die conclusie trekt curator Rob Boers (Boers Advocaten) in het jongste faillissementsverslag.

e-commerce

Apple opent 25 nieuwe Apple Stores in China

Apple gaat de komende twee jaar fors uitbreiden in China. Daar worden zeker 25 Apple Stores geopend. Apple rekent Hong Kong en Taiwan ook tot China.

e-commerce

Eerste pop-up winkel van Etsy in Londen

Handelsite Etsy opent begin december zijn eerste Britse pop-up winkel in Convent Garden in Londen. Daar zal een selectie van Britse artikelen verkrijgbaar zijn.

e-commerce

Samsung rolt videomuur bij Europese retailers uit

Samsung wil bij niet nader genoemde Europese retailers een zogenoemde videomuur plaatsen. Het videoscherm, in sommige gevallen een paar meter breed, werkt als een grootformaat tablet waarmee consumenten door de volledige catalogus kunnen bladeren of liever gezegd vegen.

e-commerce

Paazl brengt fietskoeriers naar e-commerce

Logistiek dienstverlener Paazl sluit een samenwerking met de fietskoeriers van De Versnelling zodat webwinkels orders binnen drie uur kunnen gaan bezorgen.

e-commerce

Starbucks begint mobiel bestellen en betalen

Klanten van Starbucks in Amerika kunnen binnenkort de koffiewinkel inlopen, hun warme kop koffie pakken en direct de winkel weer verlaten. Een opmerkelijk gezicht voor omstanders, maar van diefstal is geen sprake.

Customer Loyalty

‘Showrooming op de terugtocht’

Showrooming, het fysieke winkelen met als doel om een goedkopere prijs op internet te vinden, is in de VS op de terugtocht. Dat blijkt uit een nieuwe studie van GfK. Webrooming, het zoeken naar de goedkoopste fysieke winkel, wint daarentegen aan populariteit.

e-commerce

Actiepagina.nl bouwt mobiele app

Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.

Marketing

Bol.com breidt uit met sportkleding

Behoedzaam breidt bol.com zijn kledinghandel uit. Na babykleding liggen er nu ook sportschoenen en -kleren in de schappen. Het volledige aanbod komt van wederverkopers, niet van bol.com zelf.

e-commerce

MediaMarkt groeit vijf procent

MediaMarkt en Saturn hebben de omzet afgelopen jaar met vijf procent zien groeien tot 21 miljard euro. Moederbedrijf Metro Group […]

e-commerce

Doel ASOS: 10 procent klantgroei per jaar

Online kledingwinkel ASOS boekt een jaaromzet van 1,2 miljard euro over het afgelopen jaar en streeft naar een ruime verdubbeling in de komende jaren. Een belangrijke factor daarin is het doel om jaarlijks tien procent nieuwe actieve klanten te winnen.

e-commerce

E-commerce Zweden en Rusland koelt af

Het e-commercekanaal in Nederland en Duitsland groeide afgelopen jaar met zeven procent. Rusland en Zweden laten in de cijfers van informatieleverancier Icecat echter respectievelijk een stilstand en een daling van 0,3 procent zien.

e-commerce

Nieuwe site en WiFi in winkels bij Bruna

Retailer Bruna wijzigt haar beleid op een aantal fronten. Het meest in het oog springend voor de klant is de ontwikkeling van verschillende nieuwe winkelconcepten en een nieuwe site die op zeer korte termijn online gaat. Verder voorziet Bruna zijn winkels op dit moment van WiFi.

e-commerce

De Bijenkorf begint pilot met iBeacons in Rotterdam

Warenhuis de Bijenkorf installeert in zijn Rotterdamse filiaal honderdveertig bakens rondom de kassa’s om klanten mee te herkennen. Volgend jaar volgen de andere filialen. “We willen onze klanten extra service kunnen bieden als ze daarvoor open staan”, aldus directeur Robert Bohemen.

Customer Service

Twitter-knop ‘Koop Nu’ begin 2015 breed beschikbaar

Twitter wordt een e-commerceplatform in het eerste kwartaal van volgend jaar. Dan wordt de ‘Koop Nu’-knop breed geïntroduceerd.

e-commerce