Online speelt rol bij dalende omzet non-food in supermarkten
Online verkoop heeft invloed op de dalende omzet van non-food bij supermarkten. Dat meldt Distrifood in zijn gedrukte uitgave op basis van cijfers van IRI.
Online verkoop heeft invloed op de dalende omzet van non-food bij supermarkten. Dat meldt Distrifood in zijn gedrukte uitgave op basis van cijfers van IRI.
Fanly – de Nederlandse startup in loyaliteitsmarketing – kondigde deze zomer aan in hoger tempo door te willen groeien. Het bedrijf haalde een half miljoen euro aan kapitaal op om met het platform consumenten te verbinden rondom spaarprogramma’s. Wat kunnen lokale ondernemingen en franchisers met loyaliteitsmarketing?
Na Scandinavië sluit dealsite Groupon ook zijn kantoren in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal.
Designmeubelwinkel made.com heeft een fysieke showroom geopend aan de Overtoom in Amsterdam, het eerste tastbare filiaal in Nederland.
In 2025 is de retailer een omnichannel speler of pure online speler. Maar voor veel retailers is omnichannel nog een ver-van-mijn-bed-show. Ze hebben anno 2016 de grootste moeite met het vinden van de juiste combi van offline en online verkoopkanalen. De reden? Retailers missen kennis, realisme en toekomstvisie.
Webwinkels kunnen reclameruimte op hun sites gaan verkopen aan de hoogste bieder zodra ShopAds zijn nieuwe technologie hiertoe introduceert.
Er wordt tegenwoordig veel gesproken over de circulaire economie. Nieuwe businessmodellen waarbij grondstoffen hun waarde behouden worden zowel door het bedrijfsleven, maatschappelijke partijen als de overheid breed omarmd. De circulaire economie raakt alle partijen in de keten. Maar wat betekent dit specifiek voor retailers? En hoe kun je hier geld aan verdienen?
Een op de vijf transacties in Starbucks in Amerika wordt afgerekend met de mobiele app van de koffieschenker. De app draagt bij aan de winst en blijft een vehikel voor vernieuwing.
Webwinkels gaan steeds meer concurreren met supermarkten. Dat voorspelt ABN in een nieuwe sectorprognose voor de retail.
De grote meerderheid van de Nederlandse consument heeft totaal geen interesse in click & collect: online bestellen en offline ophalen.
CCV Shop heeft een nieuwe functie gekregen waarmee ondernemers meerdere webwinkels kunnen bedienen vanuit een online backend en voorraadsysteem.
Bij Xenos moeten 250 banen verdwijnen. Tegelijk investeert moeder Blokker stevig in de winkel en online. De totale investeringen en uitgaven voor extra operationele inspanningen bedragen dit jaar 11,5 miljoen euro.
Personeel van Blokker-dochter Xenos wordt woensdag ingelicht over de gang van zaken bij het bedrijf. Dat melden bronnen aan Elsevier. Een faillissement is niet aan de orde, maar ontslagen mogelijk wel. De vakbonden zijn niet op de hoogte.
Alle klanten van KPN kunnen vanaf dit voorjaar contactloos betalen met hun mobiele telefoon. Meer nieuwe diensten, zoals parkeergeld betalen, worden daar aan toegevoegd.
In de fysieke wereld hebben schoenenwinkels het ronduit moeilijk, maar de online tegenhanger modewinkel Zalando groeide in 2015 met 34 procent. De omzet komt uit op 3 miljard euro, dikke dubbelcijferige groei.