More stories

Schoenwinkel Mirapodo levert naar Nederland

Online schoenwinkel Mirapodo breidt zijn werkterrein aanmerkelijk uit en gaat leveren in alle EU-lidstaten.

Retail

Home24 ‘naar de beurs’, Heineken en Berlusconi investeren

Duitse vakmedia speculeren erop dat Home24 zich opmaakt voor een beursgang. De familie van bierbrouwer Heineken kan daarvan profiteren, omdat zij net als de zoon van Silvio Berlusconi, onlangs een belang nam in de meubelwinkel.

Retail

Nieuwe interactieve KPN-winkels volgen klant stap voor stap

KPN opent over twee weken pilotwinkels waarin een aantal nieuwe technologieën wordt beproefd om de klantenservice te verbeteren. De klant wordt er stap voor stap gevolgd, doorlopend geïnformeerd en hoeft amper te wachten.

Retail

Huawei opent partnerstore in Kalverstraat

Huawei opent vandaag samen met T-Mobile in Amsterdam de deuren van de eerste Huawei partnerstore. De samenwerking betekent voor het Chinese bedrijf een primeur voor Europa.

E-commerce

Selfservice: verrijking van de customer experience?

Selfservice is in opkomst. Binnen de service designs van steeds meer organisaties wordt de zelfbediening gezien als verrijking van de customer experience. Dat heeft zo zijn effecten op consumentengedrag.

Customer Experience

Online omzet Adidas: +56 procent

Sportkledingfabrikant Adidas Group zag de digitale verkopen in het eerste kwartaal van dit jaar met 56 procent groeien.

Retail

CBS-cijfers laten zien: multichannel retailing loont

Fysieke winkels die ook verkopen via een webshop zagen hun digitale omzet met 23,5 procent groeien in het eerste kwartaal van dit jaar. Nieuwe cijfers van het CBS laten ook zien dat multichannel retailers hiermee grotere groei boeken dan pure players.

E-commerce

Googles Kate Adams over de relatie tussen online zoeken en fysiek winkelbezoek

Slechts een handjevol adverteerders pakt het daadwerkelijk goed aan: online advertising, het meten van online impact en de inzet van verzamelde data. “Want mensen worden slimmer, hebben hogere verwachtingen en ongeduldiger. Bedrijven beseffen nog niet volledig hoe ze daar goed op kunnen inspelen,” aldus Kate Adams van Google.

Mobile

Paul Aelen: ’Yellow Bag gaat boven verwachting’

Honderden nieuwe inschrijvingen verwerkte startup Yellow Bag per dag sinds de lancering vorige week. Paul Aelen denkt een gat in te markt te hebben gevonden met de introductie van slow shopping. Een site houdt bij of een beoogde aankoop goedkoper wordt en stuurt dan een mailtje.

Retail

Ahold krijgt met Delhaize digitale pionier

De supermarktgroepen Delhaize en Ahold hebben fusiegesprekken aangeknoopt ‘op het hoogste niveau’, zo meldde de Belgische krant De Tijd zaterdag op gezag van meerdere bronnen. Niet alleen passen de bedrijven bij elkaar, in digitaal opzicht zijn de Belgen zelfs al een stapje verder.

Retail

Nieuwe winkels V&D krijgen fysieke homepage

V&D wil meer klanten trekken naar haar webshop en haar winkels. Dat maakt het winkelconcern vanochtend bekend op een persconferentie in Amsterdam. De waren – eigen merken en die van derden – krijgen meer de nadruk. Er komt meer beleving in de webshop en in de winkels. De parterre van drie nieuwe conceptwinkels krijgt een fysieke homepage. Van daaruit kun je verder wandelen.

E-commerce

Vergelijken zonder vergelijkingssite met Yippie!

“Je hoeft Kieskeurig.nl of Beslist.nl niet meer te gebruiken”, zegt Maurice Kroon, co-founder van vergelijkingstool Yippie!. “Terwijl je online producten bekijkt, vertelt onze browser add-on waar je hetzelfde product tegen lagere kosten of betere voorwaarden kunt bestellen.”

E-commerce

Winkelier volgt de klant met betaalgedrag

Retailers verwachten dat vooral contactloos betalen fors zal groeien. Toch voorzien zij dat betalen met contant geld voorlopig zal blijven bestaan. Dat blijkt uit onderzoek van De Nederlandse Bank onder ruim 1300 retailers.

E-commerce

L’Oreal snelstgroeiende merk in e-commerce

Niet Samsung, Apple of LG maar L’Oreal is internationaal het snelstgroeiende merk in e-commerce.

Retail

Rockets persoonlijke versbezorger naar buitenland

De persoonlijke boodschappendienst van Rocket Internet, ShopWings, breidt uit naar het buitenland. Nederlanders kunnen mogelijk dit jaar nog hun dagelijkse boodschappen voor vijf euro uitbesteden.

Retail