VVV Giftcard ook besteedbaar bij fonQ
De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.
De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.
Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?
Vier jaar geleden was de Amerikaanse online modewinkel Gilt Groupe nog een ‘unicorn’, meer dan een miljard waard. Het ziet ernaar uit dat de shop binnenkort voor een kwart van die waardering van de hand gaat.
Elektronicaketens MediaMarkt en Saturn groeiden in 2015 qua omzet met twintig procent tot 1,8 miljard euro, of acht procent van de totale omzet.
De trend naar meer onlineverkoop van schoenen zal voorlopig aanhouden. De verwachting is dat het online aandeel in Nederland de komende tien jaar verdubbelt tot 40 procent. Dat zegt het ING Economisch Bureau in zijn Vooruitzicht Detailhandel.
Technologische innovatie kan een onderscheidende factor zijn in non food retail. Dankzij Internet of Things kan de gehele (aanvoer)keten in non-food op ieder moment in beeld worden gebracht voor een efficiënte aansturing. Daarnaast stelt Big Data retailers in staat steeds betere voorspellingen te doen van de vraag in de markt. Dat schrijft ING in een nieuwe studie.
Op internet reserveren en passen en afhalen in de winkel, dat is wat de nieuwe logistieke optie click & collect voor klanten van Omoda inhoudt.
Electronicaretailer Paradigit uit Eindhoven ziet toch weer toekomst in winkels. Nadat in juli tien van de 22 winkels werden gesloten, en 32 werknemers op straat kwamen te staan, wil het bedrijf in 20 tot 35 V&D’s een shop-in-shop openen. De eerste in Den Bosch is al in gebruik genomen.
Het grootste deel van de omzetgroei realiseerde IKEA met zijn bestaande winkels. Online leverde ondanks een verkooptotaal van een miljard euro maar een kleine bijdrage aan die groei.
Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.
De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.
MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.
Steeds meer retailers zetten apps in om de customer journey van hun vaste klanten zo soepel en aantrekkelijk mogelijk te maken. En met succes. Een van de frontrunners op dit gebied is Starbucks. Maar ook Walgreens, Amerika’s grootste drogisterijketen. En een van de meest gedownloade retail-apps ter wereld.
Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.
Het goedkope online warenhuis Lesara opent de deuren in zestien Europese landen simultaan. Daarmee boren de Duitsers in een klap een potentieel marktbereik van 205 miljoen consumenten aan.