More stories

Faillisement voor Macintosh E-commerce en dochterbedrijven aangevraagd

Ook voor diverse dochterbedrijven van Macintosh is het faillissement aangevraagd. Dat geldt voor Manfield, Dolcis, Pro Sport en Invito en voor het onderdeel dat zich met e-commerce bezighoudt. Voor Scapino is surseance van betaling aangevraagd.

E-commerce

MyCom alweer los van Relevant

Retailer MyCom heeft alweer een nieuwe eigenaar. Franchiser Peter Groenewoud en Marco Heestermans, oud-commercieel manager van de computerketen, gaan leiding geven aan 22 winkels en de webshop.

E-commerce

TakeAway.com winstgevend in 2016

TakeAway.com, het Nederlandse moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, verwacht het jaar 2016 wintsgevend af te sluiten. Oprichter Jitse Groen is terughoudend wat betreft het openen van filialen in nieuwe landen.

Retail

Docdata krijgt nog 1,3 miljoen van V&D

V&D staat voor een kleine anderhalf miljoen euro in het krijt bij Docdata. De fulfillmentspecialist is daarmee een van de grootste schuldeisers van het failliete warenhuis.

E-commerce

Warenhuis V&D op de valreep failliet

V&D is vandaag alsnog failliet verklaard door de Amsterdamse rechtbank. De 62 winkels en restaurants blijven open, maar zeker 10.000 werknemers verliezen per direct hun baan.

E-commerce

Servicesupermarkt krijgt nieuwe dimensie

De toenemende digitale concurrentie in de branche brengt meer investeringen in het online kanaal met zich mee. Dat constateert ING in een nieuwe marktverkenning. Met name businessmodellen die een goede balans tussen schaal en kosten weten te vinden slagen.

E-commerce

De omnichannel ervaring van Domino’s

Domino’s kent een sterk digitaal geïntegreerde customer journey. Bij het bestellen van een pizza is over elke stap in de online journey nagedacht. Casper Mooyman is als senior digital development manager verantwoordelijk voor (verdere) groei van Domino’s Pizza binnen de food delivery markt. Hij is een van de sprekers op Emerce eRetail in Bussum.

E-commerce

Workshop: Aan de slag met dynamic pricing

Steeds meer retailers experimenteren met dynamic pricing, het verlagen of veranderen van de prijs om consumenten over de streep te trekken. Zowel on- als offline. Niet alleen de grote jongens, ook middelgrote ondernemers zien er de voordelen van in. Hoe te beginnen? Met welke partners? En wat levert het op?

Retail

Martijn Jansen commercieel directeur Drukwerkdeal

Martijn Jansen heeft zijn bedrijf Voradius verlaten en is commercieel directeur geworden bij Drukwerkdeal.

E-commerce

V&D sluit zijn webwinkel (update)

V&D sluit tot nader order zijn webwinkel. De hele V&D Groep heeft vanochtend uitstel van betaling gekregen, inclusief La Place. De winkels blijven voorlopig open.

E-commerce

Ook uitstel van betaling voor V&D

Ook V&D vraagt uitstel van betaling aan. Medewerkers van het warenhuis worden volgens RTL om 9 uur vanochtend ingelicht. Een reddingsplan met Click & Collect heeft vooralsnog te weinig opgeleverd.

E-commerce

Rewind: drama’s en kansen in retail

In februari 2015 wankelde V&D. Er dreigde massa-ontslag en leegstand van iconische panden. Een financiële injectie van 60 miljoen euro en een verruiming van de kredietfaciliteiten door de banken zorgden voor uitstel van executie. Retail is definitief in transitie, schreef ING in een onlangs verschenen rapport. Maar de bank constateert ook dat retailers zich niet of in geringe mate gevoelig achten voor baanbrekende innovaties. Zijn de lessen dan nog niet geleerd?

E-commerce

Macintosh vraagt surseance van betaling aan

Schoenenreus Macintosh zit diep in de problemen. Nadat gisteren bekend werd gemaakt dat het bedrijf al zijn vierhonderd schoenenwinkels zou gaan verkopen, meldt het beursgenoteerde bedrijf vanochtend dat uitstel van betaling is aangevraagd bij de rechtbank in Maastricht. Het eerder ingezette cross channel beleid heeft niet geholpen.

E-commerce

Marc Koster weg bij Beate Uhse

Marc Koster verlaat per 1 januari aanstaande Europa’s grootste erotiekconcern Beate Uhse.

Retail

Home24 naar een miljoen actieve klanten

De Europese online meubelwinkel nadert de miljoen actieve klanten. Zij realiseerden over de eerste negen maanden van 2015 een omzet van 172 miljoen euro, een plus van 63 procent.

E-commerce