More stories

Online juwelier Blue Nile begint fysieke winkel

Online juwelier Blue Nile heeft een volgende stap gezet met zijn retailambities. Nadat vorig jaar al een winkel werd geopend in warenhuis Nordstrom in Seattle, is er nu dan een heuse eigen winkel in een winkelcentrum in Long Island, New York.

Retail

Zalando koopt vakbeurs voor mode

Zalando neemt de failliete modevakbeurs Bread & Butter over. De concrete plannen zijn nog niet bekend, maar feit is dat het bedrijf zich begeeft in de zakelijke offline marketingsferen richting merken.

Retail

Retailer FAME vraagt faillissement aan

De eigenaren van FAME Plaza hebben vandaag het faillissement aangevraagd. Vrijdag sloot de winkel al plotseling de deuren.

E-commerce

FAME Plaza sluit plotseling de deuren

De doorstart van de grote Amsterdamse platenzaak FAME Plaza is niet gelukt. Vanwege ‘financieel zwaar weer’ zien eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter zich genoodzaakt om de Amsterdamse winkel te sluiten.

E-commerce

Belfius Bank in zee met Mollie en SEOshop

Belfius Bank uit België is samenwerkingen aangegaan met Mollie en SEOshop om zijn klanten te helpen hun e-commerceactiviteiten op te zetten.

Payment

Online klantenbestand Brabantia gehackt

Onbekenden hebben toegang gehad tot de klantendatabase van Brabantia, een fabrikant van huishoudelijke artikelen.

Retail

Nederlands Treatwell verkocht voor 34 miljoen euro

De online boekingsplatform voor de beautybranche Treatwell is overgenomen door zijn internationale branchegenoot Wahanda voor 34 miljoen euro.

Retail

Greetz start met same day-deliveries

Het wordt nog moeilijker om op de dag van iemands verjaardag geen verrassing te laten bezorgen. Kaartensite Greetz.nl begint met same day-deliveries.

Retail

Shoppers willen zelf uitchecken

Opzij, opzij, opzij. De consument heeft haast en wil de snelst mogelijke checkout. Vandaar dat steeds meer mensen in de winkel het heft in eigen handen nemen en kiezen voor de zelfscanner. Interactie met een kassière? Duurt te lang!

Retail

Zalando Nederland lanceert site voor kledingadvies

Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.

Retail

bol.com: Mobiel neemt rol van tablet over

Mobiele telefoons leveren een groeiende bijdrage aan de omzet van bol.com en die van tablets neemt, verrassend genoeg, af. Maurice Jongerius stelt dat apps bovendien een orderverhogende waarde hebben.

Retail

Online discounter Lesara komt naar Nederland

Direct uit fabrieken in China en Turkije en daarom goedkoper dan van merkfabrikanten, maar wel dezelfde producten. Met die propositie probeert Lesara een Europese online winkelketen te stichten, vanaf woensdag ook in Nederland.

Retail

Wearable moet winkel opleuken

Wearables, we raken er maar niet over uitgepraat. Blijft het een fitnesshulpje of gaat het de gloednieuwe device toch lukken om uit de gezondheidshoek te treden? Zeker is in ieder geval dat de technologie nieuwe mogelijkheden biedt. Zoals tijdens het shoppen. En dat is best iets waar de consument op zit te wachten.

Retail

Nominaties European E-Commerce Awards bekend

Coolblue is de Nederlandse genomineerde voor een Europese E-commerce Award, meer specifiek in de categorie die het ondernemerschap van de directie beloont.

Retail

Nieuwe baas E-commerce voor HEMA

Tico Schneider wordt de nieuwe baas E-commerce bij warenhuis HEMA. Hij wordt verantwoordelijk voor een kanala waar het bedrijf nog veel groei moet kunnen realiseren.

Retail