More stories

De overtuiging in een doosje van Sagent

Op internet gaat ‘kijken, kijken, niet kopen’ misschien nog wel meer op dan in fysieke winkels. Sagent monitort het gedrag van het online winkelend publiek, en geeft bedrijven inzicht in de wijze waarop het klanten kan verleiden om op ‘bestellen’ klikken. De technologie maakt van webshop bezoekers betalende klanten. Mede-oprichter Rodger Buijvoets: “We noemen het zelf ook wel ‘persuasion-in-a-box’.”

Conversie

Spheremall: ‘We gaan half 2016 live’

Het nieuwe initiatief van Christian van Someren, Spheremall geheten, denkt nu half 2016 live te gaan. Het bedrijf bouwt een systeem om internationaal gepersonaliseerde online winkelcentra te bieden.

Retail

‘Interesse Cyber Monday neemt af’

In Amerika neemt de interesse voor Cyber Monday af als dag om online koopjes te doen. Niettemin zijn het nog 121 miljoen Amerikanen die vandaag vermoedelijk gaan shoppen en op koopjes jagen.

Retail

De retailtrends van 2015 (infographic)

Retail marketing kan het internet moeilijk meer negeren, zeker tijdens deze drukke feestdagen. 64 procent van de retailbestedingen worden beïnvloed door oriëntatie op het web. Deze infographic blikt terug op de belangrijkste retailtrends van 2015, ‘die iedere marketeer zou moeten weten’.

Retail

Hugo Boss investeert in omnichannelstrategie

Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.

Retail

Nederlandse consument volgt winkelier in Black Friday

Black Friday is in Amerika een bekende winkeldag vol grote kortingen, maar in Nederland niet. De Nederlandse consument laat zich echter wel verleiden tot aankopen door winkeliers die acties rond deze dag, dit weekend en aanstaande Cyber Monday houden.

Retail

Fashionchick neemt mobiele app Swipe & Shop over

Fashionchick heeft de app Swipe & Shop gekocht om zijn mobiele aanbod te verbeteren.

Retail

Blokker.nl neemt nieuw distributiecentrum in gebruik

Huishoudspecialist Blokker.nl neemt een nieuw distributiecentrum in gebruik dat specifiek is ingericht voor de afhandeling van online orders.

Fulfillment

Black Friday: E-mail & mobiel grijpen de macht

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.

Retail

Primera start met telefoonreparatie

Tijdschriftenwinkel Primera gaat samen met de telerepair group en PostNL telefoonreparatie aanbieden. Dat als versterking van het cadeau assortiment.

E-commerce

Starred.com tekent Blokker omnichannel

Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- c.q. feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. De leverancier wil zijn diensten vanaf volgend jaar, behoedzaam, in het buitenland gaan aanbieden.

Customer Experience

100 miljoen groeigeld voor luxe maaltijdbezorger Deliveroo

Het van oorsprong Britse Deliveroo ontvangt een kapitaalinjectie van 100 miljoen dollar van DST Global en Greenoaks Capital.

Retail

Suitsupply wil 130 miljoen groeigeld

Suitsupply zoekt voor 130 miljoen euro extra financiering om de groei van het internationale bedrijf te versnellen. E-commerce staat prominent in de expansieplannen.

Retail

Ralph Lauren brengt interactieve spiegel naar paskamer

Ralph Lauren vernieuwt de manier waarop klanten kleding passen in de paskamer met een interactieve spiegel. Deze geeft suggesties voor outfits, kan het soort licht in het kamertje veranderen en heeft een direct lijntje met de medewerkers.

Retail
Premium

Abercrombie & Fitch: 21 procent omzet uit online

De nieuwe strategie van modewinkel Abercrombie & Fitch lijkt te gaan uitbetalen. Inmiddels komt 21 procent van de omzet binnen via internetverkopen. Opvallend genoeg slaan online aankopen die in de fysieke winkels worden gedaan ook goed aan.

Retail