More stories

Het bol.com effect: 20 procent minder boekwinkels

De invloed van bol.com en andere online retailers is merkbaar in de winkelstraat. De boekwinkels realiseerden volgens het CBS in 2014 een netto-omzet van ongeveer 400 miljoen euro. Dat is 20 procent minder dan in 2012 toen nog voor een half miljard euro over de toonbank ging.

E-commerce

Zalando: 48 procent verkeer komt van mobiel

Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.

E-commerce

Mobiel zelfscannen nu bij 200 Albert Hein winkels

Albert Heijn breidt mobiel zelfscannen uit naar tweehonderd winkels. Vanaf volgende week woensdag hebben klanten bij het zelfscannen keuze uit twee opties: zelfscannen met de handscanner of met de Appie-app op hun mobiele telefoon.

E-commerce

Zweedse mobile wallet Seqr live in Nederland

Een half miljoen Zweden gebruikt de mobiele portefeuille Seqr om mee te betalen. Het bedrijf is sinds een paar maanden bezig met zijn Europese uitrol en is nu ook beschikbaar in Nederland.

E-commerce

Modemerk Stradivarius zoekt NL-groei met Zanox

Modemerk Stradivarius, een zusterbedrijf van Zara, sluit aan op performance marketing-netwerk Zanox om te groeien in Nederland.

E-commerce

Waarom bakstenen winkel geliefd blijft

Online winkelen is populair. Maar niet zo populair als shoppen in een winkel van baksteen en glas. En dat blijft voorlopig ook zo, stelt eMarketer naar aanleiding van PwC-onderzoek. Zien, voelen en uitproberen van producten blijft voor 60 procent van de consumenten dé reden om in-store kopen te verkiezen boven digitale aanschaf.

E-commerce

Twintig miljoen groeigeld voor Outfittery

Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.

E-commerce

EEN Media koopt Truly Yours

EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.

E-commerce

Gap: ‘Het wordt winnen of verliezen op Digital’

Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

Gap moet het steeds meer van e-commerce hebben

Het web was verantwoordelijk voor 84 procent van de omzetgroei voor retailer Gap in het afgelopen fiscale jaar. E-commerce groeide alleen al met 10,6 procent.

E-commerce

Google Shopping sluit aan op offline retail

Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.

Marketing

Grootaandeelhouder wil uit dierenwinkel Zooplus

Uitgeverij Hubert Burda wil zijn belang van dertig procent in de Europese online dierenwinkel gaan verkopen. Dat levert enkele honderden miljoenen euro’s op.

E-commerce

Ahold groeit in 2014 dankzij internet

Zonder de internethandel van Albert Heijn online en bol.com zou Ahold een omzetdaling hebben laten zien. De online verkopen stegen in 2014 met 16,6 procent. Retail daalde met 0,1 procent.

E-commerce

Jumbo lanceert bestelapp voor tablets

Jumbo Supermarkten lanceert een app die speciaal is ontwikkeld voor tablets en claimt daarmee de eerste Nederlandse supermarktketen te zijn die een bestelapp biedt voor dit type apparaat.

E-commerce

Prettybox.nl overgenomen door Belgische concurrent

De abonneediensten voor dozen cosmetica Prettybox is overgenomen door Belgische branchegenoot Deauty Box.

E-commerce