Twintig miljoen groeigeld voor Outfittery
Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.
Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.
Het web was verantwoordelijk voor 84 procent van de omzetgroei voor retailer Gap in het afgelopen fiscale jaar. E-commerce groeide alleen al met 10,6 procent.
Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.
Uitgeverij Hubert Burda wil zijn belang van dertig procent in de Europese online dierenwinkel gaan verkopen. Dat levert enkele honderden miljoenen euro’s op.
Zonder de internethandel van Albert Heijn online en bol.com zou Ahold een omzetdaling hebben laten zien. De online verkopen stegen in 2014 met 16,6 procent. Retail daalde met 0,1 procent.
Jumbo Supermarkten lanceert een app die speciaal is ontwikkeld voor tablets en claimt daarmee de eerste Nederlandse supermarktketen te zijn die een bestelapp biedt voor dit type apparaat.
De abonneediensten voor dozen cosmetica Prettybox is overgenomen door Belgische branchegenoot Deauty Box.
De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.
De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.
Online herenkledingwinkel Outfittery heeft in 2014 een omzet van tegen de twintig miljoen euro gehaald. Het bedrijf heeft honderdduizend klanten die gemiddeld tweehonderd euro netto besteden per order.
Het Amerikaanse Warenhuis Walmart heeft in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 18 procent meer omzet via het web gegenereerd. Komend jaar steekt Walmart dan ook 1,2 tot 1,5 miljard dollar extra in e-commerce.
Klanten in Amsterdam en Utrecht die iets bij Kijkshop.nl kopen, kunnen dat binnen twee uur afgeleverd krijgen.
The Priceline Group boekt toename in verkochte vliegtickets en verhuurde hotelkamers en auto’s van 17 procent in het laatste kwartaal van 2014. Recente overnames van onder meer OpenTable dragen bij aan de winst in de luwe reis- en verblijfperiodes.