More stories

Waarom we de weg terugvinden naar de fysieke winkel

Terwijl internetwinkels recordverkopen meldden, was het in de aanloop naar Sinterklaas rustiger dan ooit in de winkelstraten van Nederland. Krijgen we over enkele jaren volledig uitgestorven binnensteden? Niet als de retailbranche zichzelf opnieuw uitvindt. Er ligt zelfs een gouden toekomst in het verschiet. Binnen vijf jaar kan winkelen weer een belevenis worden, als de branche besluit technologie net zo te omarmen als de consument en online retailers hebben gedaan.

E-commerce

Action oriënteert zich op e-commerce

Budgetketen Action werkt aan een e-commerce strategie. Dat zegt CEO Ronald van der Mark in het januarinummer van RetailTrends.

E-commerce

Target laat bestellingen aan de straat oppikken

De Amerikaanse retailer Target laat bestellingen voortaan aan de straat oppikken, zodat klanten niet meer uit de auto hoeven te stappen. Het is de eerste retailer die gebruik gaat maken van de gratis Curbside-app.

E-commerce

Bundles opent webwinkel

Bundles opent een webwinkel om Nederland aan de ‘intelligente’ wasmachines en drogers te helpen. Het bedrijf hoopt dit jaar 1.000 nieuwe wasmachines in circulatie te brengen, niet via verkoop maar verhuur.

E-commerce

Markt voedsel thuisbezorgen groter dan miljard euro

De markt voor eten aan huis bezorgen is in een paar jaar tijd verdubbeld tot meer dan een miljard euro.

E-commerce

Nederlandse consument wordt ‘phy-gital’

De consument van tegenwoordig maakt geen onderscheid meer tussen de online en offline winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Mindtree, waarbij specifiek naar de Benelux is gekeken.

E-commerce

E-commerceplatform Highstreet nu ook voor iPhone

Highstreet, een platform om van webshops mooie m-commerce-apps te maken, is nu ook beschikbaar voor iPhone. Daarnaast gaat Touchwonders het systeem ook geschikt maken voor winkels die op Intershop draaien.

E-commerce

Ticketscript helpt klanten aan 130 miljoen euro omzet

Technologie ticketscript uit Amsterdam hielp zijn klanten, overwegend in Europa, voor 130 miljoen euro aan omzet met de verkoop van toegangskaarten.

E-commerce

Goldman Sachs investeert in brillenwinkel Mister Spex

Zakenbank Goldmans Sachs leidt een nieuwe investeringsronde in online willen Mister Spex uit Duitsland. De 32 miljoen euro wordt gebruikt voor internationale expansie, mogelijk ook naar Nederland.

E-commerce

Nieuw investering voor meubelwinkel Westwing

De zittende investeerders steken nog eens 25 miljoen euro in online meubelzaak Westwing, dat Europees werkt.

E-commerce

Albert Heijn miste marketingkansen door vervuilde database

Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.

Analytics

RTL’s Couverts koopt Dinnersite

Reserveringssite Couverts, onderdeel van RTL Ventures, koopt restaurantgids Dinnersite.nl. Hierdoor ontstaat volgens Ventures-directeur Nicolas Eglau een culinair powerhouse op de Nederlandse online markt voor restaurants.

E-commerce

Martijn van der Zee marketingbaas Suitsupply

De voormalig e-commercebaas van KLM, Martijn van der Zee, wordt de nieuwe directeur Marketing bij Suitsupply.

Retail

Amerikaan loopt niet warm voor Apple Watch

Tachtig procent van de Amerikanen met een iPhone koopt waarschijnlijk geen Watch, zo blijkt uit een peiling. Het grote publiek loopt nog niet warm voor de internethorloges van Apple.

E-commerce

Twee miljoen verkopers op Amazon

Twee miljoen ondernemers gebruiken Amazon om hun handelswaar te slijten. Hij volume is goed voor 40 procent van alle op Amazon verkochte items.

E-commerce