Weer grote kapitaalinjectie voor India’s Flipkart
Het wordt ook wel de ‘Amazon van India’ genoemd, Flipkart. Grote investeerders steken nog eens 700 miljoen dollar in het bedrijf om die grote belofte waar te maken.
Het wordt ook wel de ‘Amazon van India’ genoemd, Flipkart. Grote investeerders steken nog eens 700 miljoen dollar in het bedrijf om die grote belofte waar te maken.
Startup Milo Networks opent een nieuw kanaal voor retailers door het uitzenden van niet hoorbaar geluid dat door een app wordt opgevangen. “Het werkt zoals Shazam. Het audiosignaal wordt gemixt met het bestaande radiosignaal in de winkel. Heeft een klant onze app geopend, dan wordt dat signaal herkend”, legt co-founder Pirmin Rehm uit.
Fiscale en mededingingsautoriteiten op drie continenten hebben toestemming gegeven voor het samenvoegen van de niet-Europese zusjes van Zalando.
Winkelmedewerkers met tablets en de online verkoop van niet-eigen producten zijn twee zichtbare veranderingen in de digitale activiteiten van winkelketen HEMA. Achter de schermen gebeurt er volgens Boudewijn van Nieuwenhuijzen (38), Head of E-commerce, echter nog veel meer.
Aandeelhouders waarderen de online meubelwinkel in de meest recente financieringsronde op 815 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele van een paar maanden geleden.
Sidder en beef: na een geruchtenstroom van zo’n drie jaar is Amazon.nl sinds kort een feit. En dus zouden onze webshops zich zorgen moeten maken over hun toekomst. ’s Werelds grootste webwinkel zou – zo is de gedachte – in no time het Nederlandse e-commercelandschap domineren.
De eerste sprekers voor Emerce eRetail, op 19 maart in ’t Spant in Bussum, zijn bekend. Multichannel Director David Kohn van Snow & Rock legt dan uit hoe de grootste Britse retailer op het gebied van wintersportkleding- en materialen te werk gaat. En Fergus Roche van het Britse digital retail agentschap JOYLAB legt hoe je je eigen innovatielab opzet.
Manutan opent komend voorjaar een marktplaats waarop naburige bedrijven bedrijfsbenodigdheden kunnen huren, verhuren en uitlenen. De dienst wordt vanaf januari actief gepromoot in vier regio’s. “We kunnen ondernemers veel tijd besparen”, aldus innovatiemanager Olle Peters.
Vodafone is de eerste telecomretailer die in de winkels gaat ‘voelen’ of er klanten binnenkomen die extra informatie gepusht willen krijgen naar hun mobiel.
CD- en dvd-verkoper FAME stopt met zijn tijdelijke winkels. De filialen in Tiel, Spijkenisse en Uden worden vanaf januari gesloten. ‘Een bedrijf draaiend houden op enkel schijfjes is niet meer mogelijk’, aldus FAME-mede-eigenaar Arthur ter Braak.
Volvo zet een nieuwe mondiale marketingstrategie in, waarbij het online verkopen van auto’s een prominente positie krijgt.
Vaste klanten van de kledingzaken Open32 en Blue32 kunnen hoeven niet meer te betalen als ze met hun nieuwe aanwinst de winkel verlaten. De rekening valt twee weken later thuis de deurmat, een betaalmethode die online heel gangbaar is.
Jumbo Supermarkten lanceert vandaag een app voor smartphones en tablets. Via de app kunnen klanten niet alleen overal hun boodschappen bestellen, maar ook winkels zoeken, inspiratie opdoen en boodschappenlijstjes maken.
Fysiek winkelen komt weer ‘im schwung’. Er tekent zich een tweedeling af tussen winkels die technologie succesvol inzetten en bedrijven die dat niet doen. Retailers die technologie met succes toepassen, winnen marktaandeel. Dat voorspellen ABN AMRO en Triggering Minds in een nieuw trendrapport dat vandaag is verschenen.
Google praat in Amerika met retailers over de introductie van een ‘Koop Nu’-knop in de zoekresultaten van zijn productenvergelijker Google Shopping.