Online omzet Ahold naar 1,3 miljard euro
Ahold noteert over 2014 een online omzet van 1,3 miljard euro. Iets meer dan de helft daarvan komt op het konto van bol.com, zo laat de voorlopige jaarcijfers van Ahold zien.
Ahold noteert over 2014 een online omzet van 1,3 miljard euro. Iets meer dan de helft daarvan komt op het konto van bol.com, zo laat de voorlopige jaarcijfers van Ahold zien.
Terwijl internetwinkels recordverkopen meldden, was het in de aanloop naar Sinterklaas rustiger dan ooit in de winkelstraten van Nederland. Krijgen we over enkele jaren volledig uitgestorven binnensteden? Niet als de retailbranche zichzelf opnieuw uitvindt. Er ligt zelfs een gouden toekomst in het verschiet. Binnen vijf jaar kan winkelen weer een belevenis worden, als de branche besluit technologie net zo te omarmen als de consument en online retailers hebben gedaan.
Budgetketen Action werkt aan een e-commerce strategie. Dat zegt CEO Ronald van der Mark in het januarinummer van RetailTrends.
De Amerikaanse retailer Target laat bestellingen voortaan aan de straat oppikken, zodat klanten niet meer uit de auto hoeven te stappen. Het is de eerste retailer die gebruik gaat maken van de gratis Curbside-app.
Bundles opent een webwinkel om Nederland aan de ‘intelligente’ wasmachines en drogers te helpen. Het bedrijf hoopt dit jaar 1.000 nieuwe wasmachines in circulatie te brengen, niet via verkoop maar verhuur.
De markt voor eten aan huis bezorgen is in een paar jaar tijd verdubbeld tot meer dan een miljard euro.
De consument van tegenwoordig maakt geen onderscheid meer tussen de online en offline winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Mindtree, waarbij specifiek naar de Benelux is gekeken.
Highstreet, een platform om van webshops mooie m-commerce-apps te maken, is nu ook beschikbaar voor iPhone. Daarnaast gaat Touchwonders het systeem ook geschikt maken voor winkels die op Intershop draaien.
Technologie ticketscript uit Amsterdam hielp zijn klanten, overwegend in Europa, voor 130 miljoen euro aan omzet met de verkoop van toegangskaarten.
Zakenbank Goldmans Sachs leidt een nieuwe investeringsronde in online willen Mister Spex uit Duitsland. De 32 miljoen euro wordt gebruikt voor internationale expansie, mogelijk ook naar Nederland.
De zittende investeerders steken nog eens 25 miljoen euro in online meubelzaak Westwing, dat Europees werkt.
Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.
Reserveringssite Couverts, onderdeel van RTL Ventures, koopt restaurantgids Dinnersite.nl. Hierdoor ontstaat volgens Ventures-directeur Nicolas Eglau een culinair powerhouse op de Nederlandse online markt voor restaurants.
De voormalig e-commercebaas van KLM, Martijn van der Zee, wordt de nieuwe directeur Marketing bij Suitsupply.
Tachtig procent van de Amerikanen met een iPhone koopt waarschijnlijk geen Watch, zo blijkt uit een peiling. Het grote publiek loopt nog niet warm voor de internethorloges van Apple.