More stories

Bol.com breidt uit met sportkleding

Behoedzaam breidt bol.com zijn kledinghandel uit. Na babykleding liggen er nu ook sportschoenen en -kleren in de schappen. Het volledige aanbod komt van wederverkopers, niet van bol.com zelf.

E-commerce
Premium

MediaMarkt groeit vijf procent

MediaMarkt en Saturn hebben de omzet afgelopen jaar met vijf procent zien groeien tot 21 miljard euro. Moederbedrijf Metro Group […]

E-commerce
Premium

Doel ASOS: 10 procent klantgroei per jaar

Online kledingwinkel ASOS boekt een jaaromzet van 1,2 miljard euro over het afgelopen jaar en streeft naar een ruime verdubbeling in de komende jaren. Een belangrijke factor daarin is het doel om jaarlijks tien procent nieuwe actieve klanten te winnen.

E-commerce

E-commerce Zweden en Rusland koelt af

Het e-commercekanaal in Nederland en Duitsland groeide afgelopen jaar met zeven procent. Rusland en Zweden laten in de cijfers van informatieleverancier Icecat echter respectievelijk een stilstand en een daling van 0,3 procent zien.

E-commerce

Nieuwe site en WiFi in winkels bij Bruna

Retailer Bruna wijzigt haar beleid op een aantal fronten. Het meest in het oog springend voor de klant is de ontwikkeling van verschillende nieuwe winkelconcepten en een nieuwe site die op zeer korte termijn online gaat. Verder voorziet Bruna zijn winkels op dit moment van WiFi.

E-commerce

De Bijenkorf begint pilot met iBeacons in Rotterdam

Warenhuis de Bijenkorf installeert in zijn Rotterdamse filiaal honderdveertig bakens rondom de kassa’s om klanten mee te herkennen. Volgend jaar volgen de andere filialen. “We willen onze klanten extra service kunnen bieden als ze daarvoor open staan”, aldus directeur Robert Bohemen.

Customer Service

Twitter-knop ‘Koop Nu’ begin 2015 breed beschikbaar

Twitter wordt een e-commerceplatform in het eerste kwartaal van volgend jaar. Dan wordt de ‘Koop Nu’-knop breed geïntroduceerd.

E-commerce

Zalando steekt beeldherkenning in mobiele app

De kleding van een vriendin of zelfs de outfit van een paspop liggen binnen met een klik op de telefoon in het winkelmandje van Zalando. De webwinkel breidt de mobiele app uit met beeldherkenning.

E-commerce

Wal-Mart opent nieuwe fulfillment centers voor online bestellingen

Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart investeert opnieuw fors in grootschalige fulfillment centers voor oneline doeleinden. Er komen twee extra cd’s bij, in Bethlehem (Pennsylvania) en Atlanta, zo maakte het bedrijf een dezer dagen bekend.

E-commerce

Waar Amerikaanse internetondernemers wakker van liggen

De research trip naar Seattle van Shopping 2020 ging begin oktober op zoek naar trends en innovaties door specifieke bedrijven te bezoeken, het congres shop.org Summit bij te wonen, maar vooral door veel te praten met succesvolle ondernemers. Mijn bevindingen.

E-commerce

‘Moeder Wehkamp en Fonq weer in de etalage’

Het moederbedrijf van Wehkamp, Fonq en Create2fit staat weer in de etalage, meldt De Telegraaf.

E-commerce

Winkelketen HOBO HiFi vraagt faillissement aan

HOBO Hifi lijkt de volgende elektronicaketen die ten onder gaat. De vijftien winkels zijn sinds gisteren gesloten, en de webshop neemt geen bestellingen meer op.

E-commerce
Premium

Ikea: 3,5 procent omzet uit online kanaal

Ikea boekte afgelopen boekjaar in Duitsland een online omzet van 145 miljoen euro. Dat klinkt veel, maar dat is 3,5 procent van het totaal en op zich ook minder dan de verkopen in de restaurants.

E-commerce

Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod

Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.

Marketing

Amazon ook met pop-up winkels

Amazon wil niet alleen nog voor de decembermaand een fysieke winkel openen in hartje New York, in Californië worden twee pop-up winkels gelanceerd.

E-commerce