More stories

Sinterklaas- en Kerstaankopen: zes trends

De Sinterklaas- en Kerstinkopen zullen dit jaar meer dan ooit worden gedreven door online, met name mobiel. Consumenten gebruiken de gestolen momentjes in trein, bus, wachtkamer en TV-commercials thuis voor de buis meer dan ooit om op zoek te gaan naar originele kado’s en scherpe deals. Zes trends vallen daarbij op.

E-commerce

Nederlandse retailers tijdelijk zonder iPhone 6

Leveringen van de iPhone 6 aan retailers zijn tot november compleet gestopt. Dat meldt OneMoreThing. Alleen via telecom­aanbieders zijn nog nieuwe iPhones te krijgen.

E-commerce

Blokker Holding brengt e-commerce onder in apart bedrijf

Blokker Holding, bekend van formules als Blokker, Leenbakker, Intertoys Bartsmit en Xenos, gaat al zijn e-commerceactiviteiten onderbrengen in een nieuw bedrijf Nextail. Nextail moet de innovatietak van de retailer worden.

E-commerce

Bezorgdienst Google Express breidt uit

De bezorgdienst van Google wordt ook actief in Boston, Chicago en Washington D.C. Voor honderd dollar per jaar kunnen consumenten internetbestellingen bij fysieke, lokale winkels – onder meer die van Ahold – ‘gratis’ laten bezorgen voor het einde van de dag.

E-commerce

Google: ‘Zalando en Amazon onze grootste concurrenten’

“Als je iets nieuws wil kopen dan ga je waarschijnlijk eerst naar Zalando of Amazon, niet naar Google”, topman Eric Schmidt van Google ziet deze bedrijven als zijn grootste concurrenten op het gebied van ‘search’. Met name Amazon vanwege zijn omvang.

Marketing

Rocket Internet en Amazon bespreken overname

Amazon spreekt met Rocket Internet over de mogelijkheid om diens Indiase modewinkel Jabong te kopen. De gesprekken bevinden zich nog […]

E-commerce

NDC mediagroep doet Friese proef met iBeacons

Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.

Marketing

Tweeduizend nieuwe (gratis) subcategorieën op Vergelijk.nl

Vergelijk.nl opent tweeduizend nieuwe subcategorieën verspreid over de site. Webwinkels hoeven daar tot het einde van het jaar niets voor te betalen.

Conversie

Google Trusted Stores: positieve ontwikkeling?

Een Google Trusted store is volgens Google een webwinkel die superieure klantenservice en verzending aanbiedt. Het is een programma waarbij de pijlers klantenservice en betrouwbare verzending centraal staan. Wat zijn de belangrijkste voorwaarden om gecertificeerd te worden als Google Trusted store? Wat zijn de voor- en nadelen voor de consument, Google en adverteerder?

E-commerce

Deen test bezorging online bestellingen

Deen Supermarkten is op kleine schaal begonnen met het bezorgen van online bestellingen, voorlopig alleen als experiment in een klein deel van West-Friesland. Deen wil de eerste zijn die een online supermarkt rendabel maakt.

E-commerce

Vimodos koopt resten failliet Jeansandfashion.com

Vimodos heeft de voorraden van Jeansandfashion.com overgenomen om zijn eigen assortiment uit te breiden. Wie de failliete site bezoekt wordt automatisch doorgestuurd naar de nieuwe verkoper.

E-commerce

Amazon opent fysieke winkel

Amazon wil nog voor de decembermaand een fysieke winkel openen in hartje New York, tegenover het Empire State Building.

E-commerce

Modeketen Gap benoemt digitale chef als CEO

Modeketen Gap heeft zijn digitale chef Art Peck als CEO benoemd. Peck volgt per 1 februari topman Glenn Murphy op.

E-commerce

Mobiel internet dé kans voor retailers

Het aandeel van mobiel in de gehele ‘customer journey’ van grote retailers in de VS is inmiddels groter dan van de desktop. De echte winkelmagie gebeurt daar waar – dankzij mobiel internet – online en offline convergeren: de smartphone en de winkelstraat. Retailer maak er gebruik van!

E-commerce

Omvang Noord-Europese e-commercemarkt: 37 miljard

Consumenten in Scandinavië geven dit jaar voor gemiddeld 1.780 euro uit bij webwinkels. De Noord-Europese markt, inclusief de Baltische staten, is dit jaar goed voor 37 miljard euro omzet. Er zijn nog dubbele groeicijfers, maar de markt raakt nadert verzadigheid.

E-commerce