Problemen website drukken resultaat Marks & Spencer
De migratie naar een nieuwe website drukken de online omzet van Marks & Spencer in het afgelopen kwartaal.
De migratie naar een nieuwe website drukken de online omzet van Marks & Spencer in het afgelopen kwartaal.
Treatz start een proef met een zogenoemde gifting app in het centrum van Amsterdam. Deelnemers kunnen met die app een uitgestippelde shoproute doorlopen en worden verrast met exclusieve kortingen wanneer ze in de buurt zijn van een aangesloten Treatz winkel.
Google zou een half miljard dollar hebben gereserveerd om bezorgdienst Shopping Express naar het hele land uit te breiden.
De stad Antwerpen werkt aan een grote gratis WiFi-zone die nagenoeg het hele toeristische centrum moet bedekken. De dekking moet zich uitstrekken van het Centraal Station tot aan het Steen.
Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).
Albert Heijn slaat de handen ineen met het maaltijdenplatform Thuisafgehaald.com. In Amsterdam is een test met de winkel in Amsterdam gestart. Dat meldt onder meer Distrifood.
Modewinkel Zalando gaat waarschijnlijk in oktober naar de beurs. Daarmee zal het niet de miljard euro ophalen waar eerder sprake van was.
Creatief bedacht is de naam van de nieuwe afdeling van een van Europa’s grotere webwinkels: Net-a-Sporter. De winkeleigenaar verkocht al sportieve kleding, maar besluit het assortiment aanzienlijk te verbreden en verdiepen.
Het college van B&W van Sittard-Geleen stelt 57.000 euro beschikbaar om gratis WiFi aan te kunnen bieden in de centra van Sittard en Geleen. Het gebruik van dit netwerk is voor winkelend publiek gratis.
Het Amerikaanse Salesforce heeft een speciale tableteditie van zijn relatiebeheerpakket Salesforce1 ontwikkeld voor de winkelvloer. Verkopers kunnen direct op de tablet de verkoopgeschiedenis van klanten bekijken.
Chocoladefabrikant Lindt & Sprüngli maakt sinds de oprichting in 1845 de grootste verandering door qua strategie en verdienmodel. De fabrikant opent steeds meer directe verkoopkanalen, fysiek en online. De eerste digitale resultaten laten honderden procenten groei zien.
Media Markt-Saturn neemt, als onderdeel van een nieuwe strategie, afscheid van het merk Saturn in Nederland. Alle winkels worden omgedoopt tot […]
Winkeliers kunnen binnenkort real time informatie laten zien bij het zoekresultaat over hen in De Telefoongids.
Praxis.nl opent een zogeheten Plaza, waardoor de online winkelvloer effectief openstaat voor derde verkopers, leveranciers en – in theorie – ook concurrenten.
Big Data is niet meer weg te denken uit de e-commerce, maar ook de fysieke retail kan eigenlijk al niet meer zonder, volgens deze infographic van Wisepricer.com. Bedrijven kunnen meer inzicht krijgen in de tevredenheid van klanten, hun uitgavenpatroon en omzetverloop. Ook kan op basis van data prijzen worden afgestemd op de vraag. Bedrijven die er mee aan de slag gaan zijn Wal-Mart en Kohl’s. You won’t know till you mine!