More stories

Nexen breidt locatiegebaseerde marketingoplossing uit met Euclid

Het Gentse Nexen breidt zijn locatiegebaseerde marketingoplossing uit met analytics,. Bedrijven en retailers kunnen daarmee het gedrag van bezoekers an een winkel, museum of evenement analyseren.

Analytics

Problemen website drukken resultaat Marks & Spencer

De migratie naar een nieuwe website drukken de online omzet van Marks & Spencer in het afgelopen kwartaal.

E-commerce

Treatz start proef met gifting app in Amsterdam

Treatz start een proef met een zogenoemde gifting app in het centrum van Amsterdam. Deelnemers kunnen met die app een uitgestippelde shoproute doorlopen en worden verrast met exclusieve kortingen wanneer ze in de buurt zijn van een aangesloten Treatz winkel.

Conversie

Google breidt bezorgdienst uit naar heel Amerika

Google zou een half miljard dollar hebben gereserveerd om bezorgdienst Shopping Express naar het hele land uit te breiden.

E-commerce

Centrum Antwerpen krijgt gratis WiFi

De stad Antwerpen werkt aan een grote gratis WiFi-zone die nagenoeg het hele toeristische centrum moet bedekken. De dekking moet zich uitstrekken van het Centraal Station tot aan het Steen.

Retail

Brandnew lanceert nieuwe retail designpropositie

Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).

Marketing

AH start test online netwerk van thuiskoks

Albert Heijn slaat de handen ineen met het maaltijdenplatform Thuisafgehaald.com. In Amsterdam is een test met de winkel in Amsterdam gestart. Dat meldt onder meer Distrifood.

E-commerce

‘Beursgang Zalando in oktober’

Modewinkel Zalando gaat waarschijnlijk in oktober naar de beurs. Daarmee zal het niet de miljard euro ophalen waar eerder sprake van was.

Retail

Net-a-Porter opent sportafdeling

Creatief bedacht is de naam van de nieuwe afdeling van een van Europa’s grotere webwinkels: Net-a-Sporter. De winkeleigenaar verkocht al sportieve kleding, maar besluit het assortiment aanzienlijk te verbreden en verdiepen.

E-commerce

Winkelcentra Sittard en Geleen krijgen gratis WiFi

Het college van B&W van Sittard-Geleen stelt 57.000 euro beschikbaar om gratis WiFi aan te kunnen bieden in de centra van Sittard en Geleen. Het gebruik van dit netwerk is voor winkelend publiek gratis.

Retail

Salesforce brengt CRM naar de winkelvloer

Het Amerikaanse Salesforce heeft een speciale tableteditie van zijn relatiebeheerpakket Salesforce1 ontwikkeld voor de winkelvloer. Verkopers kunnen direct op de tablet de verkoopgeschiedenis van klanten bekijken.

Customer Service

Nieuwe shop Lindt, conversie stijgt 200 procent

Chocoladefabrikant Lindt & Sprüngli maakt sinds de oprichting in 1845 de grootste verandering door qua strategie en verdienmodel. De fabrikant opent steeds meer directe verkoopkanalen, fysiek en online. De eerste digitale resultaten laten honderden procenten groei zien.

Retail

Saturns in Nederland worden Media Markt

Media Markt-Saturn neemt, als onderdeel van een nieuwe strategie, afscheid van het merk Saturn in Nederland. Alle winkels worden omgedoopt tot […]

E-commerce

DeTelefoongids.nl ontsluit voorraadinformatie fysieke retailers

Winkeliers kunnen binnenkort real time informatie laten zien bij het zoekresultaat over hen in De Telefoongids.

E-commerce

Praxis.nl opent winkelvloer voor derde verkopers

Praxis.nl opent een zogeheten Plaza, waardoor de online winkelvloer effectief openstaat voor derde verkopers, leveranciers en – in theorie – ook concurrenten.

E-commerce