More stories

Performance-Max-tips voor e-commercecampagnes

Performance Max kun je inzetten als alternatief voor een traditionele shoppingcampagne. In dat geval zijn er wel een paar zaken om rekening mee te houden.

Online marketing

Censuur in AI: niet alleen een Chinees fenomeen

Alle AI-modellen hebben onderwerpen waar ze liever niet op ingaan, ook de Westerse. Een AI waarin die keuze vooraf inzichtelijk is zou een stuk beter zijn.

Artificial Intelligence

Nieuwe reclameformat Amazon: click-outs naar webwinkels

Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.

Online advertising

Onderzoek: 46 procent van de bedrijven reageert niet op vragen via Facebook

Facebook is nog steeds het grootse sociale medium in Nederland, maar reageren deze bedrijven ook, als een consument een concrete vraag stelt bij een post?

Customer Engagement

Transformeer je klantenservice van binnenuit: mens en AI zij aan zij

Klantenservice focust op klanttevredenheid. Maar wat als je je ook richt op de ervaring van de servicemedewerkers zelf? Dan zie je al snel resultaten

Customer Service

Van klikfraude tot CDP: succes van AI valt of staat met datakwaliteit

Ook in marketing speelt de inzet van AI een steeds grotere rol, maar zonder kwalitatieve data presteren zelfs de krachtigste algoritmes ondermaats.

Artificial Intelligence

Eerste sprekers bekend van Emerce Digital Commerce

De eerste sprekers van Emerce Digital Commerce op 20 maart in Woudschoten zijn bekend. Het gaat om een nieuw evenement voor een select gezelschap en gesprekken op niveau. Interactie, goede conversaties en concrete inzichten staan centraal.

Retail

Het einde van Google Search? Of toch niet?

Veel wordt gezegd over een wereld waarin men niet langer op Google (of YouTube of TikTok) zoekt, maar vertrouwt op ChatGPT of andere AI-tools.

Search

Bedrijven reageren bijna nooit op TikTok, blijkt uit onderzoek

TikTok verovert razendsnel een belangrijk plaats in de marketingcommunicatie van bedrijven. Maar: reageren bedrijven als iemand er een concrete vraag stelt?

Social

‘Chinees JD.com wil MediaMarkt kopen’

Het Chinese e-commercebedrijf JD.com bespreekt met Ceconomy of en onder welke voorwaarden het MediaMarkt kan kopen.

Venture

[Podcast] Doorzetters met Kim Hijkamp van Speed Dryer: uitdagingen en duurzaamheid

In deze aflevering van Doorzetters: Kim Hijkamp. Ze ontwierp een alternatief voor de traditionele wasdroger. Het verhaal van haar reis als ondernemer.

Start-ups

Betere Amazon-Sponsored-Ads-strategie met Amazon Marketing Cloud

Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.

Marketplaces

Lukasz Pajak (Cardino): ‘Timing is cruciaal om FOMO bij investeerders aan te wakkeren’

De elektrische rijders van het eerste uur zijn toe aan een upgrade. De Duitse startup Cardino (2022) springt in dit gat met een digitaal platform.

Automotive

Startup Helprr: app die hulpvragers en klussers met elkaar in contact brengt

FundsUp sprak met Thom Nierop van Helprr, een platform dat mensen die hulp nodig hebben bij kleine klussen verbindt met hobbyisten en vakmensen in de buurt.

Start-ups

Geniale marketing: hoe Deepseek in één dag de wereld op zijn kop zette

We willen allemaal dat mensen ons product kopen. Hiervoor gebruiken we marketing, beïnvloeding en psychologische principes. Hoe beïnvloedt het ons?

Communicatie