More stories

Uitfasering third-party cookies binnen Chrome en Googles Consent Mode V2

Het beëindigen van cookies in Chrome is best een opgave. Google’s oplossing is Consent Mode V2. Het bedrijf eist dat dit vanaf komende maand gebruikt wordt.

Privacy

Waarom ik dacht dat ChatGPT schrijvers overbodig maakt (en waarom dat niet zo is)

Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.

Creative

Het is simpel: een eenvoudige boodschap betekent meer conversie

Hoe simpel kan het zijn? Door je berichten, lettertype, taalkeuzen en formulieren eenvoudig en kort te houden zorg je voor meer respons en hogere conversie.

Communicatie

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist ingrijpend gaat veranderen? Welke trends mag je niet missen?

Marketing

Onderzoek: de prioriteiten en ambities van Nederlandse bedrijven in 2024

Onderzoek toont dat financiële stabiliteit, talent behouden en duurzaamheid belangrijk zijn, maar dat weinig wordt geïnvesteerd in digitale transformatie.

Strategy

Podcast Shaping the Future: de case van personalisatie bij de ANWB

Een inkijkje in hoe personalisatie bij een grote organisatie als de ANWB – prijswinnend – in de praktijk wordt gebracht. Een gesprek met Lisette Gouda.

Customer Engagement

Merkconsistentie is essentieel: waarom gaat het dan toch mis?

Consistent je merk communiceren over meerdere kanalen is essentieel. Iedereen weet dat het belangrijk is: toch gaat het vaak mis. Hoe vermijd je dat?

Strategy

De belofte van een intern AI-systeem met eigen data

Soms wil je dat je data niet in het openbaar beschikbaar zijn. Een eigen intern AI-systeem kan voor (middel)grote bedrijven een werkbare oplossing zijn.

Artificial Intelligence

Duurzaamheid en werknemersbeleid: vaardigheden ja, maar mentaliteit is alles

Bedrijven moeten zich meer richten op talentontwikkeling. Vijf kritische gedragingen van leiders en bijbehorende vragen die je jezelf moet stellen.

Strategy

Podcast Shaping the Future: privacy is een kans, niet een risico

Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.

Privacy

Philip Kotler’s ‘Marketing 6.0: the future is immersive’: richting ‘meta-channel’-marketing

“Your ordered book has arrived…” Ik las Marketing 6.0 van de 92-jarige Philip Kotler. Daarin stelt hij meta-channel-marketing voor als de nieuwe stap.

Marketing

Is SEO stuk? Zet je schrap, want Google ligt onder vuur

Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?

SEO

Omzet retailmedia groeit 29% bij Criteo

Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.

Retailmedia

Een keerpunt voor marketplaces? De impact van AI-innovaties en Social Commerce

In de hele Europese Unie stappen online retailers over op het marktplaatsmodel. AI en Social Commerce zijn daarin twee belangrijke trends.

Marketplaces

MediaMarkt lanceert eerste Xpress winkel in de Benelux in Wijnegem

De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in het Belgische Wijnegem. Deze compacte winkelformule focust volgens de keten op gemak voor de klant en nabijheid.

E-commerce