Lukasz Pajak (Cardino): ‘Timing is cruciaal om FOMO bij investeerders aan te wakkeren’
De elektrische rijders van het eerste uur zijn toe aan een upgrade. De Duitse startup Cardino (2022) springt in dit gat met een digitaal platform.
De elektrische rijders van het eerste uur zijn toe aan een upgrade. De Duitse startup Cardino (2022) springt in dit gat met een digitaal platform.
FundsUp sprak met Thom Nierop van Helprr, een platform dat mensen die hulp nodig hebben bij kleine klussen verbindt met hobbyisten en vakmensen in de buurt.
We willen allemaal dat mensen ons product kopen. Hiervoor gebruiken we marketing, beïnvloeding en psychologische principes. Hoe beïnvloedt het ons?
De arbeidsmarkt is drastisch veranderd. Er is sprake van een gespannen arbeidsmarkt, wat betekent dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden.
IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.
Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.
Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.
Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.
De onrust in de Nederlandse winkelstraat houdt aan. Onder druk van dalende volumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staan retailers voor grote uitdagingen. Uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail blijkt dat slechts 11 procent van de retailers door consumenten op alle fronten goed wordt beoordeeld. Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase, waarmee hun toekomstbestendigheid onder druk staat.
De opmars van thuiswerken leek onstuitbaar, maar nu lijkt een kentering gaande. Amazon riep iedereen al terug naar kantoor. Is zulk wantrouwen terecht?
Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?
Alle Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one.
Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.
Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.