Negen retailmediaverwachtingen voor 2024
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
Retouren reduceren is een weg naar hogere marges. Dat speelt ook binnen Google Ads en je kunt daar bij de biedstrategie rekening mee houden.
Zijn retailers echt klaar voor marketplaces? Ondanks de technologie die voorhanden is, hebben velen nog te weinig overzicht en gebeurt veel nog handmatig.
De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.
In tien jaar tijd zijn er in Vlaanderen 10.000 fysieke winkels verdwenen. De elektrowinkels lopen daarbij voorop, hun aantal nam met veertig procent terug. Daarnaast verdwenen ruim 3.000 schoen- en kledingzaken.
Er is angst dat AI banen zal overnemen, maar automatiseren van taken is ook een kans om werkdruk te verlagen en burn-outs te verminderen.
Colruyt Group heeft de Okay Direct-containerwinkel op de parkeerplaats van de Okay in het Belgische Lennik weggehaald na een testperiode van net geen jaar.
Betrouwbare connectiviteit maakt nieuwe toepassingen en diensten mogelijk. In plaats van met bekabeling kan dat ook met een veilig draadloos netwerk.
De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.
Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.
Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten?
Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.
Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.
Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.