More stories

Negen retailmediaverwachtingen voor 2024

Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.

Retailmedia

Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising

Retourpercentages voorspellen en retouren verminderen: het belang in Google Ads

Retouren reduceren is een weg naar hogere marges. Dat speelt ook binnen Google Ads en je kunt daar bij de biedstrategie rekening mee houden.

Online advertising

Retailers en marketplaces: ondanks automatisering nog (te) veel handmatig

Zijn retailers echt klaar voor marketplaces? Ondanks de technologie die voorhanden is, hebben velen nog te weinig overzicht en gebeurt veel nog handmatig.

Marketplaces

Nieuwe Google-reclametool webwinkels van Bigshopper

De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.

E-commerce

10.000 Vlaamse winkels weg in 10 jaar tijd

In tien jaar tijd zijn er in Vlaanderen 10.000 fysieke winkels verdwenen. De elektrowinkels lopen daarbij voorop, hun aantal nam met veertig procent terug. Daarnaast verdwenen ruim 3.000 schoen- en kledingzaken.

Retail

AI op de werkvloer: bedreiging voor banen of een oplossing voor burn-outs?

Er is angst dat AI banen zal overnemen, maar automatiseren van taken is ook een kans om werkdruk te verlagen en burn-outs te verminderen.

Artificial Intelligence

Colruyt stopt test met autonome containerwinkel

Colruyt Group heeft de Okay Direct-containerwinkel op de parkeerplaats van de Okay in het Belgische Lennik weggehaald na een testperiode van net geen jaar.

Retail

Wat kan (volledig) draadloze connectiviteit betekenen voor retailers?

Betrouwbare connectiviteit maakt nieuwe toepassingen en diensten mogelijk. In plaats van met bekabeling kan dat ook met een veilig draadloos netwerk.

Breedband

De nieuwsbrief als effectief contentplatform: zo bereik je meer met minder

De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.

E-mailmarketing

Volop aandacht voor retailmedia bij Emerce Retail

Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.

E-commerce

Privacy als koers in het online landschap: omdat het kan, niet omdat het moet

Privacywetgeving doet meer dan het gebruik van data aan banden leggen: het dwingt je in de spiegel te kijken. Wat voor bedrijf wil je zijn voor je klanten? 

Privacy

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy

Goede voornemens voor managers: veilige werkvloer en beter omgaan met fouten

Vertrouwen en een veilige werkvloer zijn belangrijk om problemen en fouten te voorkomen én om ze bespreekbaar te maken als ze toch gebeuren.

Communicatie

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience