De mediabranche moet duurzaamheid structureel op de agenda zetten
Greenwashing, duurzaamheid, klimaatverandering: ook binnen de mediabranche wordt dat steeds belangrijker, maar er wordt nog te weinig in geïnvesteerd.
Greenwashing, duurzaamheid, klimaatverandering: ook binnen de mediabranche wordt dat steeds belangrijker, maar er wordt nog te weinig in geïnvesteerd.
In het vierde kwartaal van 2024 nam de online omzet van detailhandelaren toe met 6,5 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die uitsluitend online verkopen groeide de omzet in het vierde kwartaal met ruim 9 procent. Dat meldt het CBS.
Instagram wordt vaak ingezet voor engagement, maar 51 procent van de bedrijven reageert niet als een iemand een concrete vraag bij hun laatste post zet.
In een experiment in fysieke winkels bestudeerden onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam het effect van interactieve schermen; een prominente ontwikkeling in de retailsector. De onderzoekers keken wat er gebeurde als klanten alleen beperkt op een beeldscherm konden klikken, in vergelijking met een scherm dat veel mogelijkheden tot interactie bood- zoals producten liken, zelf selecteren en reageren. Hieruit bleek dat hoe meer interactie mensen konden aangaan op een scherm, hoe meer impulsaankopen zij deden.
Het aantal faillissementen in de winkelmarkt ligt steeds dichter bij het gemiddelde van de totale economie. De terugloop van lokale winkeliers vormt echter een groeiend risico voor winkelgebieden. Door opkomende winkelketens en transformatie van winkelruimtes verwacht Stec Groep een daling van winkelleegstand. Dit blijkt uit het whitepaper ‘Marktverwachtingen retail 2025-2027: Winkelmarkt wendbaar ondanks faillissementen’ van Stec Groep.
Van Connected TV tot op aandacht gebaseerde statistieken: baanbrekende tools en technologieën herdefiniëren hoe merken contact maken met hun publiek.
De Nederlandse consument winkelt graag en veel bij Aziatische webshops. Gen Z is daar het enthousiastst mee, aldus een nieuwe peiling van Visa.
Startup Jungle the Bungle is een educatieve talenapp voor kinderen. Een gesprek over taalvaardigheid en impact maken bij scholen en gezinnen.
Performance Max kun je inzetten als alternatief voor een traditionele shoppingcampagne. In dat geval zijn er wel een paar zaken om rekening mee te houden.
Alle AI-modellen hebben onderwerpen waar ze liever niet op ingaan, ook de Westerse. Een AI waarin die keuze vooraf inzichtelijk is zou een stuk beter zijn.
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Facebook is nog steeds het grootse sociale medium in Nederland, maar reageren deze bedrijven ook, als een consument een concrete vraag stelt bij een post?
Klantenservice focust op klanttevredenheid. Maar wat als je je ook richt op de ervaring van de servicemedewerkers zelf? Dan zie je al snel resultaten
Ook in marketing speelt de inzet van AI een steeds grotere rol, maar zonder kwalitatieve data presteren zelfs de krachtigste algoritmes ondermaats.
De eerste sprekers van Emerce Digital Commerce op 20 maart in Woudschoten zijn bekend. Het gaat om een nieuw evenement voor een select gezelschap en gesprekken op niveau. Interactie, goede conversaties en concrete inzichten staan centraal.